Koersval van de Pound

"Au, au, au au au au......" ik moest wel....stelde het al een aantal weken uit.....

Vandaag voor een schamele € 1,19 gewisseld..... stond voor die koers dan wel binnen 3 uur op mijn rekening in NL! :1855:

Service van Van Lanschot in economisch moeilijke tijden heet dat... ;)

Tijd dat BA de salarissen nu met KLM en Lufty weer gaat benchmarken, want daar verdien je op het moment erg goed voor Engelse maatstaven!
 
En ja hoor!!... vanmorgen werdt ik wakker op mijn hotel kamer in Dubai met het
nieuws op BBC World:

"a delegation is to meet EU officials this week to discuss the possibilities for the United Kingdom to join the Eurozone"

:1855::1855::1855:
 
En ja hoor.... daar gaaan we weer.

1.16

Ik denk dat ik maar eens ga investeren in zimbabwaanse dollars.. is stuk meer rendabel.
 
"a delegation is to meet EU officials this week to discuss the possibilities for the United Kingdom to join the Eurozone"

:1855::1855::1855:

Keihard afwijzen! ! ! Continu over Europa zeiken om vervolgens als het slecht gaat de handjes op te houden, daar ken ik er nog wel een paar van. Laat ze daar eerst maar eens wat moderniseren, en zolang de meeste Engelsen denken dat ze op een apart continent wonen, moeten we ze ook zo behandelen :biertje:

Groot Brittanië: overschat land, om over de pond maar niet te beginnen.
 
Kom maar op met die Eruo hier in de UK! Tegen de tijd dat dat door al die grijze muizen in het uk parliament geaccepteerd is zit ik reeds achter de geraniums te genieten van m'n scottish breakfast. :kerst:

Stond idd een heel artikel hier in de krant dat er achter de schermen gepraat wordt met 'invloedrijke key-figuren' over het joinen in de eurozone. Britten aan de euro is hetzelfde als linksrijden in NL. Zie het niet gebeuren. Hope to be proved wrong...

P.S. Pond-Euro nu 1.148. Maar aan de andere kant. Vatje ruwe olie nu 42.31 dollar. Snel inslaan dus.
 
Laat ze daar eerst maar eens wat moderniseren, en zolang de meeste Engelsen denken dat ze op een apart continent wonen, moeten we ze ook zo behandelen

Denk dat je een vrij verkeerd beeld hebt van Engeland.... Zijn hier meer EU buitenlanders die hun hand ophouden hier dan omgekeerd.... (Polen etc...) En dat de engelsen een STUK makkelijker zijn tov buitenlanders dan bv NL.....

Velen van ons zijn blij dat toen NL te klein was als vlieglandje (en eigenlijk wereldwijd gezien niet veel voorsteld) de UK ons wel een baan kon verschaffen....


Groot Brittanië: overschat land

Ik weet dat het zeiken op de UK vrij populair is hier, maar hou alles wel een beetje in perspectief.. Persoonlijk vind ik de UK een veel beter land dan NL...

Kijk eens naar de verschillende instanties... IVW vs CAA, Belastindienst vs Inland Revenue.... Dan weet ik het wel hoor... Dat hollandsche calvinistisch bureaucratisch gedrag mag ook wel een verandering ondergaan.....

Dingen als Customer Service betekenen hier tenminste nog iets...

Ik weet dat de Engelse economie zwaar op zn gat ligt, maar die komt er ook wel weer bovenop... Wat me echt zo irriteerd ;) is dat hollandse poldermodel, denken dat alles beter is in NL. Als dat waar zou zijn waarom is NL dan niet zo'n wereldmacht (economisch gezien dan)

RANT OVER :biertje:
 
@ Buzzer :biertje:

Ben het helemaal met je eens. Je hoort hier zo vaak van die overdreven negatieve reacties over de UK (achtergesteld land/ apeneilend etc etc) maar de meesten vergeten wel heel makkelijk dat ze van de UK afhankelijk zijn/waren wbt hun (eerste) baan en het afbetalen van hun studieschuld.

En ohohoh wat liepen we te blaten (mezelf incluis) over ons hoge engelse salaris. Tsja nu is het omgerekend ff wat minder....

ps. woon zelf in NL. :kerst:
 
Hetgeen dat zuigt aan Engeland is het eten, niet de CAA nor the pound. However, het hele monetaire systeem is wel klaar voor een review en niet alleen de landen waar het nu slecht in zou gaan zoals de USA en de UK. Tip of the iceberg in my opinion.
 
En ohohoh wat liepen we te blaten (mezelf incluis) over ons hoge engelse salaris. Tsja nu is het omgerekend ff wat minder....

Hahaha ja dat kan je wel zeggen (ik ook) :D salaris gedropt met ongeveer 25%... Gelukkig woon ik niet meer in NL en heb alleen mn studieschuld daar...

ps geniet maar van HKG, MRU, GIG, UVF etc... nouja zat er dik in zodra ik de 777 zou verlaten

However, het hele monetaire systeem is wel klaar voor een review en niet alleen de landen waar het nu slecht in zou gaan zoals de USA en de UK. Tip of the iceberg in my opinion.

Helemaal mee eens
 
.....ja Buzzer, ik was al zo verbaasd dat mijn topbid voor Jan '09 ( UVF, BGI, BDA & JFK) naar iemand ging met seniority nr 772!! ;) ;)

Dont get me wrong, ....niets te klagen over het werk op de triple....top vloot!

En dat over de UK...."grass is always....." of was het: "Where the clock ticks at home, it ticks nowhere?"
 
@ Buzzer :biertje:

Ben het helemaal met je eens. Je hoort hier zo vaak van die overdreven negatieve reacties over de UK (achtergesteld land/ apeneilend etc etc) maar de meesten vergeten wel heel makkelijk dat ze van de UK afhankelijk zijn/waren wbt hun (eerste) baan en het afbetalen van hun studieschuld.

En ohohoh wat liepen we te blaten (mezelf incluis) over ons hoge engelse salaris. Tsja nu is het omgerekend ff wat minder....

ps. woon zelf in NL. :kerst:

Heb zelf ook 2 jaar in de UK gewoond, gestudeerd en gewerkt, dus ik mag zeiken;). Ik ben blij dat ik er weg ben, en precies om de redenen die ik noemde. Overigens vind ik de CAA net zo slecht als het IVW; toen ik m'n papieren om wilde zetten ging het bij beide instanties mis...

Tuurlijk zijn er dingen beter in de UK geregeld dan in NL, maar andersom ook. Waar ik me het meest aan stoor is de conservatieve en xenofobische mentaliteit van de mensen. Oppervlakkig contact in de pub is fantastisch, maar je blijft altijd een buitenlander. Bij cosmopolitische bedrijven als BA, EZ, FR en de omgeving London is dat natuurlijk anders, maar dat zijn de uitzonderingen.

En dan laten we lauw bier, tapijt in de badkamer, geen mengkranen, etc nog buiten beschouwing ! :D:D:D

Tijd om aan het zwembad te gaan liggen,

gr

Q
 
Tuurlijk, er zijn altijd zaken waar wij NL'ers ons over verbazen. Zo had de CAA laatst mijn nieuwe ATPL met 2nd class mail naar NL gestuurd. Met de postkoets en trekschuit dus. Duurde bijna 2 weken voordat ie aankwam!

Ja het eeuwige tapijt en de kranen blijven om te lachen en wat dacht je van de cheques. Lekker eighties. :p:

Aan de andere kant, als je in de UK je medical doet krijg je meteen je nieuwe certificaat mee. In de NL moet het via IVW en duur dat 15 werkdagen ofzo.

Uiteindelijk belangrijker voor ons is dat de engelse maatschappijen (B.A. Easy, First Choice, TUI etc) iedereen tenminste een kans geven om binnen te komen. Of je nou Nederlander, Zweed, Fransman, zwart, wit of geel bent je mag iig op selectie komen. Daar kunnen ze in NL nog heel wat van leren.
 
Ja het eeuwige tapijt en de kranen blijven om te lachen en wat dacht je van de cheques. Lekker eighties. :p:

Breek me de bek niet open over dat tapijt en die mengkranen..... Maar als je bedenkt hoeveel landen ter wereld nog cheques gebruiken dan is het eerder idioot dat ze er in Nederland totaal niet mee weten om te gaan. Ik heb soms wel 3x geprobeerd een cheque op mijn rekening te krijgen voordat het lukt. Ik zeg niet dat het een handig systeem is, maar het bestaat nou eenmaal nog en een bank hoort te weten wat ze ermee moeten.
 
Oppervlakkig contact in de pub is fantastisch, maar je blijft altijd een buitenlander,tapijt in de badkamer, geen mengkranen, etc

Q, dacht eerst dat je het over limburg had... :D :D
 
Back
Top