Mooiste approaches

Als je land zoals de idioot uit dit filmpje, kun je van elke approach een spectaculaire maken :D

http://nl.youtube.com/watch?v=XPUN26Bfi1w (KLM 747 op SXM)

Zelf vliegend heb ik nog niet zoveel boeiende approaches meegemaakt. Mijn spectaculairste was op EHSE, baan 07 vlak over wat zwaaiende fietsers :dozey:

Wel erg spectaculair was de keer dat ik in de cockpit meevloog naar Newark. Daar maakten we een approach+landing in de schemering. Downtown NY was goed te zien, echt super!
 
Hoge elevatie velden, daardoor een hele hoge TAS. I.c.m. hoog terrein moet je alles goed in de gaten houden!

Voorbeelden zijn Latacunga, Ecuador (9205ft elevatie:SELT/LTX) en Bogota in Colombia (8360ft elevatie: SKBO/BOG)..
Ook grappig in LTX is het om je cabin alt. in de caution range te zien gaan omdat de elevatie zo hoog is..
 
Als je land zoals de idioot uit dit filmpje, kun je van elke approach een spectaculaire maken :D

Eerst maar eens uit die PA28 en on die 744 voordat je zo'n grote waffel hebt!
Als je die "idioot" nu op je schooltje tegen zou komen zo je dat volgens mij niet durven zeggen.:duh:
 
Eerst maar eens uit die PA28 en on die 744 voordat je zo'n grote waffel hebt!
Als je die "idioot" nu op je schooltje tegen zou komen zo je dat volgens mij niet durven zeggen.:duh:

Zeker niet als je die zometeen tegenkomt aan de andere kant van de COVA tafel:haha:
 
Haha oew snel op de teentjes getrapt ;)

Maar je hebt gelijk, had dat iets vriendelijker mogen formuleren, het was niet vervelend bedoelt. Van mij mag hij nog wel 10 van zulke approaches maken, zo "idioot" laag, is leuk om naar te kijken!
 
Moet zelf zeggen dat ik de kanarsy op JFK ook wel erg mooi vind, zeker als het mooi weer is, kom je over de kustlijn bij atlantic city en als er nu gewoon een berg nog bij had gestaan met checkerboards was het net de aloude kai tak approach geweest. Is ook lekker voor het night-visual gedeelte dat alleen de runway edge lights het deden, wat dat betreft is JFK toch net afrika........
 
Ook genoeg mensen die Afrikaans praten op JFK....

Vind zelf Telluride, CO een van de mooiste approaches (KTEX)

KTEX.jpg

experiece_message.gif


[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=wPbxlgOBRGI[/YOUTUBE]



elev: 9078'
MSA: 14.000'

missed approach procedure (uit mn hoofd) klimmende bocht naar rechts maken van 180 graden, LOC backcourse tracken naar een fix, om van daaruit een arc te vliegen naar een andere fix waar je een non standard hold in moet.


FD
 
In de sim elke 6 maanden tijdens mn PC destijds wel ja... raw data

Of Telluride of Aspen (ASE) werden daarvoor gebruikt... Begint het bijna op werk te lijken trouwens als je daar mee bezig bent...

FD
 
Zoals Fokkerkoning al zegt, de Canarsie approach voor 13L in JFK. Beetje de lampjes volgen dan lekker indraaien op 500 voet zodat je op 300 voet over het hotel vliegt. En dan maar hopen dat de wind redelijk is, maar meestal is het 10 tot 15 knopen cross.
Mexico City (shitty) is ook altijd weer een avontuur. Altijd heel veel smog maar als je de Plaza aan je linkerhand had op 600-700 voet zat je wel redelijk goed.
 
Last edited:
Tja er zijn mooie approaches... zoals good old Barcelona met een heerlijk rustige zonsondergang voor je en Blof op de AM terwijl niemand anders in de buurt is.
een Nice in goed weer en rustig luchtruim waar je op de hand een mooie visual kan draaien om 'savonds met een biertje thuis op je eigen bank een film te kijken (al dan niet met gezelschap).

Maarja... de gaafste approaches die ik zelf heb mogen vliegen waren toch in Afghanistan.
Met een mooie visual in de namiddag op Meymaneh langs de woestijnduinen; terwijl je onder je rechtervleugel een lokale herder hopeloos zijn op hol geslagen schapenkudde ziet wegvluchten vanwege onze kist en dan op een vergeten zandstrip landen met tientallen kinderen en burka's die langs de hekken staan te kijken.

Maar toch altijd blijven de visuals op Kabul de mooisten in een turboprop. Fantastische bergachtige omgeving; vooral als je land in westelijke richting de besneeuwde bergen ver vooruit. Veel heuvels; meewerkende ATC, de krappe base en final tijdens een visual ... en dan op een goede baan een heel zachte landing maken terwijl de Rolling Stones in je oren rollen. Fantastisch!
 
Short final 25 at EHHV
:duh:

Sinds de bomen gekapt zijn is er geen :grijns: meer te beleven.

In je volksfiets 172/182 downwind (700') abeam Clemens (friettent), in een constante descent turn doordraaien naar short final en neerplonsen (ongekapte bomen) direct na het bezoekersterreintje (prikkeldraad), afdraaien voor de eerste rij emmertjes :D
 
Pickens County, Georgia! Pietepeuterig klein baantje, downwind zowat dóór de bergen en op short final de bomen ontwijken.
Ah... those were the days... :grijns:
 
Cross City, Florida. Op short final over de gevangenis waar de geketende gevangen worden gelucht.

FBO is gelijk restaurant, café, maintenance, etc. Werd geleid door een big mama welke de heerlijkste egg salad maakte en ondertussen ff traffic info in de mike blerde die op de koelkast stond.

In de bar had ze een varken wat bier met je meedronk.

Helaas allemaal history.....

GF.
 
Mijn droom is om ooit een rondje te mogen vliegen vanaf vliegveld Courchevel LFLJ:

http://www.airliners.net/open.file/1221388/L/

Ik vind het eigenlijk wat voor de nieuwste James Bond film: achteruit aan komen skien met een halve, kapotte ski. Stoppen, rustig met een hand zijn stropdas goed doen om vervolgens in een kist stappen!

Zelf vliegend heb ik nog niet zoveel boeiende approaches meegemaakt. Mijn spectaculairste was op EHSE, baan 07 vlak over wat zwaaiende fietsers :dozey:

Haha, indd als je dan wat te laag op final zit kun je bijna wat te eten uit het fietsmandje pakken! Best n leuk veldje :)
 
Last edited:
As promised

As promised

From the 19 of 77 HD video collection:-

Runway 25R Hong Kong



Runway 36 Malé, Maldives



More to come.
 
Back
Top