Zuurstof

Ik vlieg af en toe Rotterdam naar Pula. Dit doe ik bij voorkeur VFR omdat dit 60NM scheelt en omdat ik boven de alpen altijd VMC wil zijn. Dat kan je IFR niet altijd voorkomen.

Mijn routing is EHRD-EHN-KPT-BRENO-LDPL wat een nagenoeg rechte streep is. Boven de alpen kan je tot FL175 ongeveer.. Vinden ze niet leuk maar ze staan het wel toe.

Deze zomer vloog ik deze route terug maar ik moest om en over slecht weer. Deze wolken waar zeer goed te zien.. uiteindelijk moest ik eerst heel westelijk richting venetie waarna ik noord ben gevlogen om mijn route weer op te pikken. Ondertussen was ik geklommen naar FL200. Toen ik in het Duitse luchtruim kwam vroegen ze wel of ik kon dalen. Toen ik aangaf dat ik top of clouds wilde blijven was het prima. Uiteindelijk ben ik gezakt naar FL185 en later FL165 top of clouds.

Was prima!

In Duitsland willen ze niet graag VFR verkeer boven FL100 maar het mag wel degelijk.. Het risico is wel dat ze je over airways routeren.
 
Spijtig dat je zoiets niet kan huren.
Alles verhuren ze tegenwoordig, maar dit is nergens te huur te vinden - of ik zou niet voldoende gezocht hebben ;-)
 
Terug
Bovenaan