Wat een bedragen!!!
Wat een bedragen!!!
150.000 EUR voor een vliegopleiding......mensen toch!!!??
Ik zou geen oog dicht doen als ik na een 3 jarige opleiding 150.000 EUR schuld had. Zeker als je daarna gemiddeld nog 1-2 jaar nodig hebt om een baan te vinden, als je geluk hebt want de rente tikt door.....
Met de huidige startsalarissen betaal je aardig wat jaaaaaaartjes om een dergelijke lening terug te betalen.
Ik zou zeggen ga eens shoppen. Zo duur hoeft het echt niet. Buiten NL kun je zelfs voor 60.000- max 75.000EUR een opleiding doen. Al deze scholen doen niets voor niets een groot gedeelte van hun opleiding in het buitenland....Niet alleen het weer speelt daar een rol in........Het is GOEDKOPER!!!!
Alles wat een school als Stella, EPST, CAE etc aanbied kun je ZELF ook regelen.
Mijn verhaal:
Ik ben in 2001, een maand na 11 september, begonnen bij de 'goede' oude IAC, inmiddels failliet.
Ook al die beloftes aangehoord: Garantiefonds, vergrijzing, connecties, etc...
Maar school mooi failliet. Heel veel leerlingen zijn een hoop geld verloren en bij mijn weten heeft een enkeling nooit meer zijn papieren gehaald.
Uiteindelijk heeft de toenmalige Stella de leerlingen overgenomen.
Mijn vader vond het onzinnig om IAC in 1 keer te betalen en ik betaalde dus in gedeeltes. Hierdoor was de schade voor mij zeer beperkt na het faillesement van IAC.
Ik koos om niet naar Stella te gaan, vond het veel te duur. Heb alles na het faillesement van IAC op eigen houtje gedaan. Daardoor was ik veel sneller klaar(Bijna een jaar sneller) met me opleiding en uiteindelijk voor de helft goedkoper.
Nu vraagt waarschijnlijk iedereen zich af wat ik heb betaald voor me opleiding en of ik een baan heb ...........
Mijn opleiding heeft mij destijds circa 65.000 EUR gekost. Had waarschijnlijk nog minder gekost als ik niet voor IAC had gekozen en alles op eigen houtje had gedaan. Maar ja dat is achteraf lullen.........
Yep, had 1 maand na me opleiding een baan. Helaas niet bij een airliner.
Anderhalf jaar rondvluchtjes en para's vliegen op die mooie eiland Texel. Uiteindelijk 3 jaar voor de NATO in Bosnie en pas daarna mijn eerste airline job.
Inmiddels captain op een mooie zakenjet.
Het is inderdaad veel makkelijker om een sloot geld bij een grote school te dumpen, dan zelf te zoeken.
Als je ondanks alle negatieve verhalen toch piloot wil worden bedenk dat het ook anders kan.
Er zijn veel meer collega's die het op eigen houtje hebben gedaan en nu een prima baan hebben.
Onze tip : Betaal je niet scheel aan loze beloftes.