Om even een stand van zaken te geven (het lijkt het Luchtmacht forum wel).
Ik heb inmiddels na 4 dagen, 12 PM's gekregen m.b.t. stella.
Er waren 11 negatieve berichten bij en de enige positieve was een aanbieding om elders in het land te komen solliciteren (nogmaals bedankt daarvoor en ik zal stella maar niet als referentie gebruiken).
Ik ben toch wel een beetje geschrokken van de inhoud van sommige PM's en heb alle mensen gevraagd of ik hun reaktie mocht gebruiken. In alle gevallen was dat: nee liever niet. Om de welbekende redenen.
Omdat ik geen verhalen uit tweede hand wil plaatsen en omdat ik niet de beloftes wil breken gemaakt aan de mensen die gereageerd hebben, kan ik dus wederom geen concrete voorbeelden geven.
Dat is best frustrerend, want ik realiseer mij dat sommigen onder jullie zullen denken dat ik dit uit mijn duim zuig.
So be it, maar ik blijf in ieder geval mijn best doen om de praktijken van stella nog even onder de aandacht brengen.
Waar rook is, is vuur en nogmaals: laat je goed voorlichten.
Ik houd deze thread nog even onder de aandacht, maar hij zal naar verwachting wel weer langzaam naar beneden tricklen. Iets waar het management ongetwijfeld op hoopt, want dan verslapt de negatieve berichtgeving weer en kunnen ze zonder zorgen doorgaan met het beloven van gouden bergen.
(Ik maak me overigens geen illusie dat ze zich zorgen maken over mijn thread, maar ik heb wel vernomen dat het de gemoederen al even heeft bezig gehouden en dat is alleen maar goed. Mijn advies voor stella is: doe er iets postiefs mee).
Na bovenstaande teruggelezen te hebben en even de hand in eigen boezem te steken, bedacht ik me het volgende:
Er zullen cynici zijn die zeggen: Daar heb je MG, die zijn negatieve energie spuit en tegen stella zegt dat ze iets positiefs moeten doen met zijn negatieve geleuter.
Absoluut waar, maar met dat positiefs bedoel ik dat er mijns inziens wel eens iets zou mogen veranderen aan de houding van stella naar hun KLANTEN toe.
Want volgens mij ben je toch echt een KLANT als je bijna een TON op tafel legt.
Daar mag je volgens mij naast een uitstekende vlieginstructie ook een goede continuiteit, een goede planning en een normale manier van omgang voor verwachten. En met dat laatste bedoel ik dat je je KLANTEN (lees: studenten) niet als kleine kinderen hoeft te behandelen en te chanteren met het feit dat ze je in de toekomst nog hard nodig zullen hebben.
Dat je als klant/leerling op een vliegschool natuurlijk ook verplichtingen hebt, mag eenieder duidelijk zijn. Die verplichtingen komen neer op een gedegen voorbereiding van de testen, simulators en vluchten. Verder dien je op tijd te komen voor AL je afspraken, zodat je niet de kostbare instructeurstijd zit te verdoen. Wat ik er in korte tijd van gezien heb, zit dat met het laatste bij de studenten wel goed, m.a.w. de studenten/klanten komen hun afspraken en verplichtingen keurig na en die enkele keer dat dat niet gebeurde werd er even gebeld dat er iets tussenkwam. Mag je dan na het neerleggen van een ton hetzelfde terug verwachten?
Wauw, ik ben op dreef, want mijn toestenbord rookt.
Dit onderwerp gaat me zeer aan m'n hart en ik moest het dan ook even kwijt.
Ik realiseer me donders goed dat ik tekeer ga als Don Quichotte tegen de molens, want het is in al mijn jaren in de luchtvaart nog nooit anders geweest.
Maar wat zou ik graag willen dat de studenten iets mondiger werden en niet meer zo bang waren voor represailles als nu (Ja, Mike5 echt waar). En met mondiger bedoel ik niet brutaler of arroganter. Blijf netjes, maar eis dat de gemaakte afspraken worden waargemaakt. Daar heb je volgens mij als KLANT recht op.
(Een laatste stukje zelfkritiek, voordat ik mijn toetsenbord met rust laat: De pot verwijt de ketel dat ze zwart ziet.)
Succes en weltrusten
MG