Y'all can come to America y'know...

Beste Olfie,

Ik heb geen PM van je in m'n inbox... (Diana, weet jij hoe en of dit kan??)

MVG,
FD

(moet ik je m'n mail adres sturen?)
 
Beste FD,

Ken je mij?? (nee anders had je wel beter geweten)
Antw: Nee ik ken je niet. Als wel, wat zou ik dan
beter geweten hebben?
Ben jij een van de gelukkige die zwart op wit een baan aangeboden heeft gekregen voordat je met je opleiding begon?
Antw:ja
wel eens single pilot in de rockies s'nachts IFR gevlogen zonder mr. Garmin???
Antw:ja
Blijkbaar heb je veel moeite gedaan om mijn geschiedens te onderzoeken op dit board
Antw: Nee helemaal niks, ik begrijp ook niet waarom
ik dit zou moeten doen?!
ps. ik denk dat jij een hoop kunt leren van heren als T&G en USairhost dus ik zal maar niet al teveel praatjes hebben tegen je eventuele collega's..
Antw: ik vind sommige discussies af en toe zeker leerzaam,
behalve als het willekeurig word verwissels in het 'hebben van
praatjes'
ps.. next time je huis (stalk?)werk wat beter doen
antw: ik wist niet dat ik huis (stalk) werk te doen had,
dus heb ik dat inderdaad niet gedaan.
Succes met het betalen van je rente.
antw: Dank je wel! ( is bij mij niet zoveel meer:))

groeten

@ t and g,
'verzieken' vind ik bv net als jij het betalen van typerating.
Maar ook bv als je weet dat je misschien eigenlijk niet
zo geschikt bent als vlieger, je dan maar bij een school gaat
beginnen waar je bijna of geen selectie hoeft te doen.

groeten
 
"Antw: Nee ik ken je niet. Als wel, wat zou ik dan
beter geweten hebben?"
------

Dat het een beetje BS is wat je zegt?

Je bent dus ex KLS (goeie ouwe tijd ivm je baangarantie zwart op wit..) ?? (hoe ben je dan in de us terecht gekomen, als je daar single pilot ops ifr in de rockies hebt gevlogen? en waar?)
En mocht je daarna na de klm?:1855:

Maar m'n belangrijkste vraag is.. In welk opzich ben ik een marktverzieker volgens jou (welk gedeelte van m'n verhaal snap je niet..)???? :confused:

g'day

===

"A Pilot's Career isn't about the destination... It's about the journey... For without the journey, the destination has no significance..."
 
Laatst bewerkt:
Ik wil verder geen deel meer nemen aan deze discussie omdat er alleen maar met modder geslingerd schijnt te worden.

Als je lang geoeg zoekt zijn er genoeg mogelijkheden binnen de VS. Ik kan je wel een telefoonnummer of wat info geven over de 1000 jet, en het is echt een multippilot airplane hoor, verder geen oase.

Als je mij een PM stuurt vertel dan wel even wat over jezelf, ik wil namelijk niet mijn eigen ruiten gaan ingooien op dit moment
 
Whoa! rustig aan iedereen. Het was maar een eenvoudige vraag over alternatieven voor een opleiding in Europa volgen.

Even voor de goede orde, niemand verziekt niks voor niemand anders.

Als je kans ziet om een bepaalde opleiding te doen en daarna een bepaalde baan bemachtigt, good for you! Je bent aan niemand verantwoording schuldig.
 
Targetspeed wrote:

ik bedoelde meer in mijn stelling dat mijns inziens,
het feit alleen dat je minder geld betaald in de USA
niet helpt als je toch geen (betaalde) baan hebt”

Lijkt mij wel dat het helpt dus, JUIST wel, namelijk dat
je met lagere opleidingskosten nu wel met leefbare maandlasten zit die het zwaarst drukken als je nog GEEN baan hebt.

Targetspeed wrote:

“verzieken' vind ik bv net als jij het betalen van typerating.
Maar ook bv als je weet dat je misschien eigenlijk niet
zo geschikt bent als vlieger, je dan maar bij een school gaat
beginnen waar je bijna of geen selectie hoeft te doen”

Beste TS,

Ben het met je eens ergens ver weg dat het inderdaad kan gebeuren dat iemand die niet per defenitie geschikt is ook aan zijn brevetten kan komen, heb in de states huisvrouwen weg zien lopen met hun CPL-IR, maar..het feit dat jij wel enig vorm van selectie heb kunnen doorstaan aan het begin van je carriere wil niet automatisch zeggen dat jij per definitie een standaard model bent voor piloten. Hou er rekening mee dat de selectie die op jou toegepast is niet altijd een garantie is voor een succesvol piloot in de toekomst, zie bijvoorbeeld een aantal tragische incidenten op de KLS, een school waar toch erg streng geselecteerd is op geschiktheid.

M.a.w. ik denk dat “geschiktheid” als piloot een erg groot begrip is waar “geschiktheid” van je persoonlijkheid naast je vliegskills zeker niet minder belangrijk is.

Ik denk dat het ook niet van bescheidenheid getuigt als je zulke bovenstaande stellingen maakt, en bescheidenheid, m.a.w. je beperkingen kunnen onderkennen en anderen in hun waarde laten is wellicht wel iets wat jou nou net wel tot een geschikt persoon /vlieger zou kunnen maken..just think about it, coz its all about CRM, en niet alleen in de cockpit maar bijv ook op het PBB, erg ruim gedacht moet ik toegeven maar toch..succes in je carriere..
 
@ fd
Maar m'n belangrijkste vraag is.. In welk opzich(t) ben ik een marktverzieker volgens jou (welk gedeelte van m'n verhaal snap je niet..)????
antw: jij bent geen marktverzieker in mijn ogen,
sorry als ik je de indruk gegeven heb van wel.

@us
Hou er rekening mee dat de selectie die op jou toegepast is niet altijd een garantie is voor een succesvol piloot in de toekomst
antw: klopt! maar een selectie, wat voor een dan ook, is wel goed
om ons beroep een beetje schaars te houden zodat
de arbeidsvoorwaarden het beroep ook een beetje
interessant houden.
.a.w. ik denk dat “geschiktheid” als piloot een erg groot begrip is waar “geschiktheid” van je persoonlijkheid naast je vliegskills zeker niet minder belangrijk is.
antw:
helemaal mee eens! sterker nog, je persoonlijkheid IS belangrijker.

Ik denk dat het ook niet van bescheidenheid getuigt als je zulke bovenstaande stellingen maakt, en bescheidenheid, m.a.w. je beperkingen kunnen onderkennen en anderen in hun waarde laten is wellicht wel iets wat jou nou net wel tot een geschikt persoon /vlieger zou kunnen maken..just think about it, coz its all about CRM, en niet alleen in de cockpit maar bijv ook op het PBB, erg ruim gedacht moet ik toegeven maar toch..succes in je carriere..
Antw: Beetje dwarrelig verhaal, maar
ik hoop mensen wel in hun waarde te laten.

groeten
 
TS wrote; "antw: jij bent geen marktverzieker in mijn ogen,
sorry als ik je de indruk gegeven heb van wel."
---

Beste TS,

Die suggestie wekte je omdat je "ja" antwoorde op de vraag of ik me aangesproken moest voelen op deze tekst: "Hou toch op allemaal.
Doe gewoon OF ergens een gezonde selectie,
met een goede kans op een baan. OF stop met dromen
en ga wat anders doen. Maar niet de vliegermarkt verzieken
en vervolgens alleen maar jammeren dat je nergens een
kans krijgt om te soliciteren voor een baan.
Keep it real!"..
vandaar..

FD
 
naja, beetje discussie is leuk geweest nu, om i.e.g. op het topic terug te komen, als je niet aan een forse lening wilt vastzitten en al je opties wilt ophouden voor de toekomst dan is de moeite waard om inderdaad eens in de states te gaan kijken voor goedkopere opties, in Belgie zijn ook een aantal FTO's die voor iets meer dan 50000euro frozen ATPL plus ME-IR plus MCC aanbieden, ook de moeite waard.

Voor diegenen met heel sterke ambitie om zo snel mogelijk een goed vakman te worden in de luchtvaart en een zo goed mogelijke nazorg te hebben na je opleiding in vorm van baanbemiddeling, die kunnen inderdaad zoals targetspeed suggereert beter kiezen voor een NLS/KLS etc, kost wel wat meer, maar dankzij selecties en goede kwaliteit en reputatie absoluut een superbasis voor een goede baan later. Als je begint in de states moet je alles op eigen kracht doen ofwel veel harder lobbyen voor een baan.

Diegenen die het dan wel redden van de vrije markters die mogen dan daar ook nog eens een beetje extra trots op zijn denk ik, en in iedere maatschappij lopen er op hoog nivo echt nog wel mensen rond die een fighting spirit wel kunnen waarderen en je gewoon aannemen, wellicht moet je dan iets brutaler zijn dan iemand die een school achter zich heeft die alles organiseerd.

Iets wat je van een gemiddelde USA opleiding niet altijd kan zeggen, daar ligt meer eigen initiatief. Bij een NLS/KLS gebeurt zoiets alleen veel meer gedeciplineerd en wordt een heleboel netjes voor je geregeld, dat heet kwaliteit en daar betaal je ook voor. Hoe dan ook, winners blijven winners, ongeacht de opleiding en het verkrijgen van vakkennis heeft iedereen zelf in de hand.

Beide keuzes hebben zijn positieve kanten met zijn eigen charmes die je dan wel maximaal moet uitbuiten voor enig succes. Het getuigd in ieder geval van inzicht om je er eens in te verdiepen en die keus voor jezelf te maken voordat je ergens een hoop poen in gaat pompen, anywayz mijn mening.

Voor vragen stuur gerust een PM, kan wellicht een beetje voorlichten.

Succes!
 
"Museumplein 19, 1071 DJ Amsterdam
For visa Information, please call 020-794 0808
(15 Euro/call ; payable by Visa or Mastercard only ; Monday-Friday 8-5)"




----------
Het is toch niet te geloven.. Als je informatie wil over de status van je werkvergunning, en je belt het Amerikaanse consulaat te Amsterdam moet je 15e dokken!!! puur voor telefonische informatie!!! valt me nog mee dat piloten geen 25e moeten dokken..

FD:rolleyes:
 
Voor hoever ik weet is het onmogelijk om betaald te krijgen voor werk als je op een studie visum richting USA gaat. Daarvoor heb je toch echt een greencard nodig. Of je doet het illigaal maar daar heb ik het even niet over. Dat je voor $30.000,- een mooi jet programma plus hele CPL/IR ME opleiding kan kopen als je een beetje oplet wil ik wel geloven maar dat je daarna betaald op je gemak uren kunt bouwen en uitkijken naar een baan in europa is echt niet voor iedereen weggelegd. Dan moet je op een of andere manier aan een greencard komen en zelfs als je eenmaal een werkgever (of vrouw) vindt die dat voor je wil/mag regelen kan het nog erg lang duren. Tot zover mijn ervaring met betaald werk vinden in de US.
 
targetspeed zei:
Maar ook bv als je weet dat je misschien eigenlijk niet
zo geschikt bent als vlieger, je dan maar bij een school gaat
beginnen waar je bijna of geen selectie hoeft te doen.

groeten

En dan te bedenken dat de school met de 'strengste' selectie de slechtse accident history in nederland heeft. Laat me toch niet lachen. Zulke mensen moeten mij gaan vertellen of ik geschikt ben om te gaan vliegen?? Als ik zo had gedacht was ik er nooit gekomen danwel ergens gekomen waar ik nooit had willen zijn.
 
space invader, dan heb jij nog nooit gehoord van een J-1 en een H1-b visum, zie enige posts boven, er is meer mogelijk dan je denkt, vermits je niet meer hebt dan een x-aantal uren om een j1 te krijgen. Bel maar eens met Ari Ben aviator in ft pierce, heb daar al aardig wat gasten zien weglopen met een j1 die eigenlijk wel meer hadden dan een ppl plus 50uur ofzo. Heb vorig jaar van Naples air Center een baan plus h1-b visum aangeboden gekregen omdat ik JAA/FAA FI ben, daarmee kan je overal zo ongeveer werken met weinig papierwerk, maar das mijn ervaring met USA flying.
 
US airhost,

Kun je met een H1-b visum ook als F/O of Captain aan de slag bij een gerenomeerde Amerikaanse Maatschappij (part 121) of ben je "restricted tot FI and Part 135 operations" ?

gjk
 
Je krijg een 121 bedrijf niet zo gek om sponsor te willen zijn voor je.. In theorie mag je wel met een H1-b werken voor een 121 maatschappij, maar in de praktijk doen ze zelfs moeilijk als je een greencard hebt.. Dit is zonde want zowel American eagle en COEX nemen behoorlijk aan (ongv. 70 piloten per maand..) en voor eagle hoef je tegenwoordig 'maar' 1200 uur TT te hebben met 200 multi ipv 1500/300 en dat heb je zo na een jaartje lesgeven.. Pinnacle, Mesaba en Mesa nemen ook aan op het moment..

Het bedrijf moet je sponsor willen zijn.. Ik zit al ruim 4 maanden in die 'shit' plus dat ambtenaar A bij de INS vaak niet weet hoe collega B over iets denkt etc etc etc..
Schakel iig een advocaat (in de us) in om al het papierwerk rond te krijgen.. Maar nogmaals, je moet maar een werkgever in de US zo gek krijgen om samen met jou door al die ellende te gaan.. Dit gaat je overigens wel heel wat centjes kosten, en je werkgever gaat dit echt niet betalen..

Maargoed, over 2 weken als het goed is, is alles (H1-B) eindelijk rond..

FD
 
Laatst bewerkt:
to [email protected]

Het zal ook ongetwijfeld niet helemaal onmogelijk zijn maar het is ook zeker niet de easy way. Instructeur worden op een J1 visum lijkt me inderdaad prima te doen maar echt een baan die jet of turbine uren bezorgd is volgens mij een stuk lastiger. Ik ken iemand die destijds zijn type moest afbreken omdat hij niet alleen een VS maar ook een NL paspoort bezat waardoor er eerst dik een jaar gekeken werd naar z'n achtergrond. Die baan kon hij dus verder wel shaken.
 
Tja moet idd wel toegeven dat het werken onder een h1-b dan wel zich beperkt tot part135, ofwel beetje fatsoenlijke turboprop operatie en zakenjets is dan wel het grootste waar je op terecht kan. Ik had daarom ook de ingang gezocht als instructeur in de USA, in Naples maar ook Comair biedt dan vrij makkelijk h1-b visa aan. Als je dat visum eenmaal hebt is het vrij makkelijk te tranfereren naar een andere firma, ik kon dan binnen afzienbare tijd bij een freight part 135 in North Carolina gaan vliegen 90uur per maand op de Baron. Daarna zou ik dan serieus gaan lobbyen bij wat kennissen van me die corporate vlogen met h1-b visums en op deze manier een carriere wat meer inhoud geven en tegelijk in Europa doorsolliciteren.

Door omstandigheden heb ik anders besloten en mag niet klagen dusver, maar het kan wel zo. De tijd moet ook meezitten, sinds vorig jaar kunnen pas weer typeratings gedaan worden in de USA door buitenlanders, vermits geloof ik 3maanden vooraf aangegeven voor proper screening. Een leuk vrouwtje zoeken voor een paar jaar is ook wel leuk voor sommigen, dan staat die deur ineens open, vrienden van me zijn zo met 600uur plus 100multi binnengekomen bij continental express in 1998 en ze zijn nu overal volop aan het aannemen, maar ja, blijft een lastige keuze maar wel een mooi avontuur..
 
en what about geen FI en ruim meer dan ppl uren ?

J1 kun je dan vergeten, maar H1 lijkt me ook niet voor het oprapen liggen.
 
Terug
Bovenaan