rotorusa
Member
Ik las net de thread over opleiding en baan (of gebrek aan-) en begrijp dat sommigen van jullie na afloop van je opleiding jaren op een wachtlijst staan voordat je aan de bak kunt bij een luchtvaartmaatschappij. Daar stond ik even van te kijken. Begrijp ik het goed dat velen van jullie specifiek verkeerspiloot willen worden en niet echt geinteresseerd zijn in een baan in de kleine luchtvaart als bijvoorbeeld charter piloot of reclamesleper? Of zijn er gewoon weinig mogelijkheden om aan de slag te gaan buiten de luchtvaartmaatschappijen?
Ik heb een vraag: Een J-1 Visum stelt je in staat om bij een vliegschool in de VS in twee jaar al je Amerikaanse brevetten te halen (van Private tot ATP) en bovendien zo’n duizend uur ervaring op te doen als beroeps piloot (als vlieginstructeur). Je zou dan tegelijkertijd een schriftelijke cursus JAA ATP theorie kunnen volgen en je hoeft dan bij terugkomst in Europa alleen nog maar een uurtje of 15 te vliegen bij een JAA goedgekeurde FTO om je JAA ATP te behalen.
Kort samengevat: Goedkoop lessen, twee jaar in Amerika wonen, werken als piloot, mischien kans op wat twin uurtjes, en toch eindigen met een JAA ATP. Is dit een interessant alternatief voor diegenen die liever niet jaren wachten tot er een positie vrijkomt?
Ik heb een vraag: Een J-1 Visum stelt je in staat om bij een vliegschool in de VS in twee jaar al je Amerikaanse brevetten te halen (van Private tot ATP) en bovendien zo’n duizend uur ervaring op te doen als beroeps piloot (als vlieginstructeur). Je zou dan tegelijkertijd een schriftelijke cursus JAA ATP theorie kunnen volgen en je hoeft dan bij terugkomst in Europa alleen nog maar een uurtje of 15 te vliegen bij een JAA goedgekeurde FTO om je JAA ATP te behalen.
Kort samengevat: Goedkoop lessen, twee jaar in Amerika wonen, werken als piloot, mischien kans op wat twin uurtjes, en toch eindigen met een JAA ATP. Is dit een interessant alternatief voor diegenen die liever niet jaren wachten tot er een positie vrijkomt?