Wiskunde B? Verplicht op HAVO voor piloot?

Haal het minst haalbare, dan hoef je nu zo min mogelijk te doen en dan kun je zo wellicht nog een pilotenopleiding doen... (was sarcastisch, heb dat teken voor 2$ niet). In mijn ogen was Wiskunde B zeer handig in de ATPL groundschool, ook hier moet je zeer hard werken dus daar kun je nu al vast mee beginnen.

Zoals Koning Lucht zegt, haal het hoogst mogelijke en als je niet 100% ervoor wilt gaan doe het dan niet, je gaat echt niet elke week op fijne werktijden naar een 5sterren hotel om daar 3 nachten met alle stewardessen aan het zwembad te liggen.

Laatst bewerkt:
Altijd voor het hoogste wat mogelijk is gaan!!!
Stapje terug doen kan altijd nog, halverwege het jaar overstappen van A naar B is zeer lastig omdat je dan al veel stof hebt gemist.

helemaal waar, tenminste in mijn situatie. Ik was dus overgestapt in 5 VWO van wiskunde B naar wiskunde A en moest dus veel inhalen, maar dit was absoluut niet lastig. Namelijk door de kennis die je bij wiskunde B op doet was wiskunde A nu echt een eitje. Hoefde nauwelijks te leren voor de toetsen die ik moest inhalen, sta nu een 8 op wiskunde A.

Dus ik zou gewoon wiskunde B kiezen en proberen, je kunt altijd nog overstappen en vaak heb je dan ook nog voordeel omdat je veel stof al op wiskunde B niveau hebt gehad, en daardoor de wiskunde A toetsen dan echt easy zijn.

Laatst bewerkt:
Mijn persoonlijk advies; als je nu 16 bent, nog onder HAVO niveau zit en nu al opkijkt tegen zowel wiskunde B als tegen een hogere studie daarna (inclusief VWO), zet die vliegopleiding gewoon van je af. Scheelt ook weer stress over wiskunde B. De succesverhalen van mensen die vliegen met (initieel) lagere opleidingen zijn er wel, maar wel heel erg de uitzondering op de regel. Natuurkunde moet je ook hebben (voor een beetje inzicht als het al geen eis is) en daar is wiskunde B toch een noodzaak bij. Voor mensen die direct VWO gedaan hebben, zonder vertraging met natuurkunde en wiskunde op zak, is het al een groot risico om zoveel geld te investeren in een vliegopleiding, maar met de achterstand die je nu al hebt sta je gewoon onderaan de voedselketen.

Lees je gewoon nog eens goed in hier op het forum de komende tijd, verdiep je in technische discussies over vliegen hier en lees vooral ook over de baankansen en -eisen na een opleiding.

Ik kom van het vmbo-kader en ik volg het nu op vavo havo.
sta voor wiskunde B een 7 nu...als je alles van het eerste hoofdstuk, tot het laatste goed meevolgt, is het heel goed te doen.

EDIT: hoe sta je er zelf voor bij wiskunde van je vorige opleiding dan?

Terug
Bovenaan