wie heeft een baan wie niet

rogerrabbit zei:
Alte viste,

Waarom lukt het dan niet bij jou? NLS gedaan? Kun je iets meer vertellen? slechte nazorg?

Heb dus NASS testen gehaald en mag starten. Voel alleen ook wel veel voor EPST.... wat denk jij (achteraf)?


ik heb idd nls gedaan en ben bij een paar maatschappijen aangenomen en onlangs bij een goede nederlandse. maar de nls heeft niks voor mij kunnen betekenen hierin. ik zou niet teveel waarde hechten aan de nazorg van de nls. de naam helpt soms, maar alleen in nederland.
 
Nazorg is niet meer wat het was toen jij klaar was bij de NLS..

Schande dat het zo slecht was, maar er is nu echt verbetering. Al kan het nog steeds stukken beter.

British Airways is hier een voorbeeld van, hopen dat het niet bij iets eenmaligs blijft.

MROC
 
Nee. Net zoals niet te begrijpen is dat ze jarenlang alleen maar kls'ers wilden. Maargoed, ze beginnen een beetje openminded te worden bij HR, dus wie weet binnenkort ook EPST'ers!
 
sorry hoor maar dit vind ik een zeer gewaagde uitspraak en zeker niet leuk voor je collega's die er alles aan doen en nog geen baan hebben!

best alte post.....

gewaagde post nee!!!
pijnlijke post...... JA.

Dit is nou eenmaal mijn ervaring als ik om me heen kijk. maar als jij t op domme pech wilt gooien mag ook. ik denk dat dat beter te slikken is voor sommige mensen. anyway remember, its just my opinion!
garoeten
 
MROC Rules zei:
ze beginnen een beetje openminded te worden bij HR

Dat is natuurlijk niet waar en in de houding van KLM is niets veranderd.
In principe neemt KLM alleen KLS'ers aan. Mocht de KLS echter niet kunnen leveren wat KLM wil. Bijvoorbeeld meer vliegers dan de kls kan leveren of ervaren vliegers, dan word er gekeken naar NLS'ers.
En in het verleden zijn er veel NLS'ers naar KLM gegaan.

Ik denk dat zolang KLM genoeg heeft aan de KLS+ eventueel NLS, EPST geen kans maakt.
 
Nazorg is niet meer wat het was toen jij klaar was bij de NLS..

Schande dat het zo slecht was, maar er is nu echt verbetering. Al kan het nog steeds stukken beter.

British Airways is hier een voorbeeld van, hopen dat het niet bij iets eenmaligs blijft.

MROC


dan is er wel heel veel veranders ineens!!! wat ik trouwens moeilijk te geloven vind. ik heb nooit wat van de nls gehoord. het enige wat ik merkte toen ik een baan had is dat ze me zo snel mogelijk van de wachtlijst wilden hebben. dit was toen ik een trainingsovereenkomst had met een werkgever. dit is toen nooit in een arbeidscontract veranderd, dus technisch gezien heb ik daar nooit een baan gehad. en geloog me die wachtlijst kwam ik echt niet meer terug op!!! (bedankt stichtingwachtlijst)

anyway met de school zelf ben ik nog altijd erg tevreden.
pies
 
rigid2000 zei:
best alte post.....

gewaagde post nee!!!
pijnlijke post...... JA.

Dit is nou eenmaal mijn ervaring als ik om me heen kijk. maar als jij t op domme pech wilt gooien mag ook. ik denk dat dat beter te slikken is voor sommige mensen. anyway remember, its just my opinion!
garoeten


iedereen weet dat een selectiedag altijd een momentopname is. daarom mag je bijvoorbeeld een psychologische keuring vaak nog een keer overdoen na verloop van tijd. daarnaast zie ik sukkels om me heen die aangenomen worden en dan denk ik hoe is het in godsnaam mogelijk, en geschikte kandidaten afgewezen worden.
 
daarnaast zie ik sukkels om me heen die aangenomen worden en dan denk ik hoe is het in godsnaam mogelijk, en geschikte kandidaten afgewezen worden.

dit allemaal ben ik echt met je eens. vooral over die gasten die te pas en te onpas overal aangenomen worden en ook ik betere en geschikte vliegers ken. mijn frustratie op dit gebied is enorm. het lijkt wel of maatschappijen gewoon een grabbel ton hebben soms.

wat betreft de psychologische keuring ben ik t iets minder met je eens, want iedereen heeft zeg maar een basis an als je daaronder presteert kan t niet erg veel onder je eigen kunnen zitten. ook denk ik dat t mooi weergeeft of je kan presteren op de momenten dat t nodig is.

adeus en groeten uit porto
 
MROC Rules zei:
Nazorg is niet meer wat het was toen jij klaar was bij de NLS..

Schande dat het zo slecht was, maar er is nu echt verbetering. Al kan het nog steeds stukken beter.

British Airways is hier een voorbeeld van, hopen dat het niet bij iets eenmaligs blijft.

MROC


Er is een verschil tussen nazorg van de NLS en het vinden van een baan door de afgestudeerden door zelf hard te solliciteren.
In mijn ogen mag de NLS veel meer zijn product aan de man proberen te brengen. Dat er nu wel wat mensen een plek in de cockpit weten te bemachtigen heeft voor een groot deel (niet helemaal) niks met de NLS te maken.

Dus misschien is die verbetering er wel maar heel kleinschalig!

Laatst is er iemand naar een open dag van de NLS geweest en er wordt gewoon over KLM gesproken. Er is al bijna 10 jaar niemand direct van de NLS naar de KLM gegaan. Er wordt vaak wat rooskleuriger over de nazorg gesproken dan het in werkelijkheid is.

Gelukkig mag ik veelvuldig de rechterstoel bemannen in een vliegtuig van een nederlandse airline, maar ik ken ook vliegers die niet makkelijk de grote luchtvaart in komen. Of dat domme pech is weet ik niet.

Feit is wel dat de markt aantrekt en dat er weer mogelijkheden komen, vraag is alleen waar en wanneer.

NLS'ers zonder job: Heel veel succes met het vinden van een baan!
 
Dat weet ik, maar het voorbeeld dat ik gaf (BA) is puur van de NLS uitgegaan. Ze zijn ook met andere maatschappijen bezig.

Feit is wel dat het nog steeds veel beter kan. En de 6 man van mijn klas die bij Transavia aan het solliciteren zijn hebben dat inderdaad gewoon zelf gedaan.

MROC
 
Waarom zou je in naar de KLM willen als je een paar jaar elders hebt gevlogen en over lekker veel mooie jeturen beschikt? Je kunt onderaan de lijst beginnen en de koffie brengen en de koffers sjouwen. Bovendien weet je niet wat er op mde langere termijn gaat gebeuren met de KLM/Air France senioriteitslijst integratie!
 
In reactie op B757: de niet-KLS-ers die worden aangenomen beginnen op de F50, als co of als baas. Ze worden geen coco. V.w.b. de integratie van de lijsten: da's voor de KLM vliegers die al in dienst zijn inderdaad niet duidelijk, maar voor nieuw aan te nemen vliegers wel. Sinds dit jaar wordt er een gezamenlijke AF/KLM lijst van nieuw aangenomen vliegers bijgehouden, voor wanneer integratie aan de orde is.
 
Heb al gehoord van mensen met jet ervaring dat ze een coco positie aangeboden hebben gekregen (broodje aap?).

En even theoretisch, als de KLS wachtlijst leeg is, waar wil de KLM dan nu CoCo's vandaan halen, NLS wachtlijst???

Jezus gaat iedereen naar EZY???
 
Terug
Bovenaan