wie heeft een baan wie niet

rogerrabbit

New member
Hallo,

nog even een vraagje. Zijn hier NLS'ers die mij meer kunnen vertellen hoe lang ze erover gedaan hebben (doen) om een baan te vinden. De NLS zelf geeft een periode van gemiddeld 7 maanden aan. Is dat realistisch op dit moment? Zijn er NLS'ers die bijvoorbeeld al een jaar klaar zijn en nog steeds niet aan het werk zijn?

Met vriendelijke groet,

RR
 
Re: wie heeft een baan wie niet

rogerrabbit zei:
De NLS zelf geeft een periode van gemiddeld 7 maanden aan. Is dat realistisch op dit moment?

Neen. Dat is zeer zeker niet realistisch.
70 weken is dat (nu) wel.

De gemiddelde wachttijd op de NLS was de afgelopen jaren (lees: de slechtste jaren ooit) 2 tot 3 jaar.

Gelukkig trekt de markt aan en het zal mij niet verbazen als medio 2006 de wachttijd aanzienlijk korter is.
Maar dan zit jij op het Vrijthof aan een groot glas wit bier en vraag je je af waarom die ellendige ATPL-theorie zo ongelooflijk saai is..
M.a.w. ik zou me niet te druk maken om de wachtlijst in 2008.
Succes en veel plezier met de opleiding.

Mvg,

V-ne
 
om een beetje een beeld te schetsen......

op het moment gaat het inderdaad goed. mijn NLS klas was 0206 en allemaal klaar begin 2004. we hebben allemaal een baan nu en de meeste al een tijdje. voor onze klas was gemmidelde wachttijd ong 1 jaar. we waren met 7 man.

maar ik ken ook andere verhalen van gasten die al 2 jaar zonder baan zitten..... en dat zijn er wel een paar. maar die zijn wel al op gesprek geweest. dus kansen zijn er zeker
anyway ik denk dat t voornamelijk aan jezelf ligt!!!

sukses.
 
Ik kreeg in juli mn diploma en in oktober de selectie ingegaan voor BA --> aangenomen.

Mijn hele klas heeft momenteel selecties lopen. Het gaat nu erg goed, maar wat er volgend jaar gebeurt?? Zoals al eerder gezegd, zou je nu niet te druk maken over de situatie in 2008. Valt gewoon geen zinnig woord over te zeggen. Good luck.
 
Vroegahhhh jah toen alles nog beter was. Ik ben benieuwd...

Mijn klas 0209 (15 man) is midden 2004 afgestudeerd en daar vliegen er nu 4 van waaronder ik. Enkele zitten om dit moment is de Transavia en Denim selectie...

Het is inderdaad voor 90% puur instelling hoe snel je een baan krijgt...
 
NLS-ers naar KLM...

jazeker....ik er 4 die nu in de selectie zitten, wel allemaal al jongens met een beetje ervaring, rond de 1000 uur. geen ab initio.
aanname eisen zijn erg vaag. ik ken iemand met de helft ervaring van wat ik heb en op een "mindere" kist zeg maar. die word uitgenodigd en ik hoor nix?????
freemd!
adeus
 
rigid2000,

ik praat over de toekomst, niet wat nu speelt. Wellicht over een maand of 6 ? wie weet.....

Dat jij op een "meerdere" (???) kist vliegt zegt niks, uren ook niet. Maar het type wel, zijn dat jongens met een F50 rating ?
 
@ bounty....

ik snap je reactie neem helemaal. jij zegt: ik denk dat er weer nls-ers naar klm gaan en ik bevestig dat.

anyway.....uren maakt wel zeker uit en het type toestel ook. die jongen die ik ken waar ik t over had heeft geen type die klm vliegt.

denk dat t nu duidelijk is.
adeus
 
Wij zitten nu op iets meer dan 7 maanden klaar, er zijn 5 man aangenomen (transavia, BA, Thomson), de overige 6 hebben allemaal selecties lopen op het moment.

MAAR, dat is zeker niet gemiddeld als je kijkt naar de afgelopen jaren. Al denk ik dat 3 jaar gemiddeld ook weer een beetje overdreven is! Denk aan 1-2 jaar gemiddeld. Maar de laatste maanden aanzienlijk minder geworden!

MROC
 
Bedankt voor jullie antwoorden!

Toch nog even het volgende dan... EPST heeft een wachtlijst van 0 en plaatst mensen binnen 2 maanden na afronding. Heb van een aantal vliegers vernomen dat het ook echt zo gaat. Je komt alleen zo goed als zeker in Engeland te vliegen (maar wat maakt het uit...uren opdoen en daarna lekker verder kijken...) Zouden jullie achteraf niet ook de keus voor EPST hebben gemaakt? Ik ben trouwens bij NLS al aangenomen....maar ga toch ook even de EPST testen doen...

Gr. RR
 
EPST is in tijden dat KLM niet aanneent zeker een betere optie, athans, zo is gebleken uit het verleden.

Maar nu... Kies je voor Epst, dan krijg je vrijwel zeker een baan ergens, maar loop je misschien KLM mis als het balletje weer gaat rollen......

Het blijft een gok, maar alletwee zijn goed, dat is duidelijk !

@rigid, misverstandje dan, sorry. Misschien ligt het aan de maatschappij waar hij vandaan komt. Anyway, ik denk dat iedereen wel opgeroepen wordt, schijnt een aardig tekort te ontstaan.
 
tja....KLM is niet heilig natuurlijk... En als je over 5 jaar met een mooi aantal uurtjes uit Engeland komt, waarom zou je dan niet alsnog een poging doen.... of zie ik dat verkeerd?

Gr. RR
 
Nee, dat zie je op zich goed, maar 1 klein puntje : een paar collega's van mij in Engeland zitten nu in die situatie. EPST gedaan, 5 jaar engeland, veel uren en uiteraard prima geschikt,......maar.... voldoen niet aan de KLM eis "KLS/NLS/Klu".

Dus die kunnen niet solliciteren. Maar misschien dat KLM die eis ergens in de toekomst wel laat vallen.
 
rigid2000 zei:


maar ik ken ook andere verhalen van gasten die al 2 jaar zonder baan zitten..... en dat zijn er wel een paar. maar die zijn wel al op gesprek geweest. dus kansen zijn er zeker
anyway ik denk dat t voornamelijk aan jezelf ligt!!!

sukses.


sorry hoor maar dit vind ik een zeer gewaagde uitspraak en zeker niet leuk voor je collega's die er alles aan doen en nog geen baan hebben!
 
Alte viste,

Waarom lukt het dan niet bij jou? NLS gedaan? Kun je iets meer vertellen? slechte nazorg?

Heb dus NASS testen gehaald en mag starten. Voel alleen ook wel veel voor EPST.... wat denk jij (achteraf)?
 
Ik zou voor EPST gaan, puur vanwege de kans op een (snelle) baan.

Tenzij je per se in Nederland moet gaan vliegen, dan is NLS een betere optie..

MROC
 
Bounty 53 zei:
Nee, dat zie je op zich goed, maar 1 klein puntje : een paar collega's van mij in Engeland zitten nu in die situatie. EPST gedaan, 5 jaar engeland, veel uren en uiteraard prima geschikt,......maar.... voldoen niet aan de KLM eis "KLS/NLS/Klu".

Dus die kunnen niet solliciteren. Maar misschien dat KLM die eis ergens in de toekomst wel laat vallen.

Tenzij je een F50 rating hebt :)
 
Terug
Bovenaan