Werken buitenland, Wonen Nederland

Eigenlijk ook simpel: 2 weken gestationeerd zijn in Parijs, daarna 1 week thuis. Dit is flexibel, soms wat langer soms wat korter..
Vervoer is meestal de auto, soms (als er onverwacht een paar daagjes vrij beschikbaar zijn) een lijndienst. Er is een beperkte vergoeding voor benzine..
Werkt perfect, vrij is ook echt vrij..
 
Weekenden vrij (op een uitzondering na) doorgaans 3 weken op 1 af, laatste tijd meer af dan dat. Door de weeks 4 nachten vliegen. Op maandagochtend positionen (betaald door werkgever) naar waar het feest begint die week, vrijdagmiddag weer thuis. Feest begint ook weleens de hele week vanaf AMS dan elke dag thuis (overdag slapen).
 
Heerlijke film is dat buddy. Geweldig. Lach dubbel toen ik Borat zag voor het eerst.

FD
 
Ik ga gemiddeld 1 keer per maand een dag of 3 a 4 naar nederland. Hoewel de maatschappij voor z'n medewerkers de mogelijkheid heeft om een staff travel ticket te boeken a 30 pond return, loop ik altijd de crewroom in en vertel de captain die naar AMS gaat, dat ik bij hem op de jumpseat zit. En op de terug weg bel ik vooraf Operations op en vertel ze dat ik met vlucht nr. 946 of 949 terug vlieg naar Manchester. (m.a.w. zij mogen de captain vertellen dat ik op de jumpseat zit) Mijn vliegende collega's hebben er geen probleem mee dat ik (kostenloos) met ze meevlieg naar AMS/MAN en het management voor zover ze het al weten zien het door de vingers. Indien ik met mijn maatschappij op vakantie mocht gaan naar een van hun zonnige/winterse bestemmingen dan betaal ik gewoon mijn 30 pond. Mijn engelse collega's die vanuit Man naar LGW vv willen worden geweigerd CQ moeten een staff travel ticket kopen! Men heeft klaarblijkelijk een zwak voor buitenlandse collega's:)
MAN -> AMS 50 minuten AMS-> ENS 2 uur 20 minuten en als ik de aansluiting in amersfoort mis (en dat gebeurd regelmatig omdat er een of andere stoptrein voor de intercity hangt) 2uur 50 minuten. Leve de NS !!!:passed:

Een Noorse collega (getrouwd met een amerikaanse) reist 1 a 2 maal per maand met AA of US airways op de "jumpseat"= business class vanuit MAN naar Washington DC. Dit doet hij nu al 3 jaar ik vraag me af, hoe hij dit volhoudt? :wegkwijt:
 
Hola

IK heb sinds de collapse van Vbird twee jaar in het buitenland door gebracht...eerst een jaar in Zwitserland... 7op, 4 af...op dag 7 de KL vlucht ZRH -AMS, of met het autootje in 7uur van ZRH naar Amersfoort blazen. Als ik vloog op dag 1 weer terug, en anders laatste vrije dag met auto terug....Dit brak me redelijk op na een jaar.... ( zelfs vliegend was gemiddelde reistijd 5uur ( checkin, trein etc)

Hierna een jaar in LWG gewerkt...9 op, 3 af Jaja...Geweldige job Airline Broker, en reiste dan met BA ( so much better then Ezy :-)) heen en terug...gemiddelde reisduur 4,5 uur naar Amersfoort...of als de NS het niet deed...veel langer!!

Al die tijd blijven pendelen naar NL....dus nu na twee jaar blij om gewoon bij KLC te werken, woon nu midden in het Gooi, en reis 25 minuten van Huis naar BMC...My god, wat een luxe... Ik heb mn share ff gehad...

RD707
 
Het was niet echt een commute maar wel mijn travel naar huis na een lange duty.

Ik vloog een duty in Senegal met de F50 en dat houdt in dat we daar binnenlandse vluchten voor Air Senegal deden. Erg gaaf maar af en toe ook erg matig geregeld allemaal.
Die laatste dag was heerlijk gepland. Eerst even 2 op-en-neer-vluchtjes doen vanuit Dakar en dan had ik nog zeker een uuf of 4 om mijn travel naar huis te halen.
Op mijn vraag of dat wel ging passen en of ik mijn reis naar huis wel kon halen kwam er een heel verbaasde reactie van de travel-kantoor-tante van onze office. Natuurlijk kon dat... moesten we zelf maar zorgen dat we ff door vlogen en geen vertrating opliepen.

Ik kreeg toch een voorgevoel dus met volgepakte koffer gingen we met de crewbus naar het vliegveld. Daar ging ik inchecken en bleek dat er iets niet klopte met het ticket. Na een hele tijd was het toch nog gelukt om mij te boeken maar was er eigenlijk nog te weinig tijd om mijn baggage in te checken. Mijn eigen vlucht zou immers over 10 minuten al moeten hangen.
Snel met koffer en flightcase door de security rennen, over het apron snel naar onze eigen kist (rennende blanke met haast en vol met koffers vinden veel lokalen erg grappig daar) en vliegen maar.
Na 2 vluchtjes naar een paar shit-holes als Tambacounda en CapSkirring (die verhalen komen later misschien een keertje in 'Verhalen uit de Cockpit') hadden we uiteraard de onvermijdelijke vertraging en zou het nog wel eens kritiek kunnen worden om mijn terug vlucht te halen. Volgas terug gevlogen naar Dakar, straight-in de baan op gevlogen en wat schetst mijn verbazing als ik zie dat daar mijn Air France B777 'flight home' al staat te boarden! :eek!:

Snel alle pax dr uit, cockpit opruimen en daar gaatie weer, koffer uit het baggageruim opvissen en rennen maar! Dwars over het apron op de 777-trap af en zonder al te veel moeite (ow wat zijn die strepen waardevol in dat soort landen!) kon mijn koffer nog ergens in worden gepropt.
Even navragen leerde het al; de vlucht was idd een beetje vervroegd.
De kist was alleen wel helemaal volgepropt dus een upgrade naar 1st class was niet meer mogelijk... dan maar op de laatst overgebleven middelste stoel zakken tussen een paar Senegalezen die allebij breder zijn dan hun eigen stoel en een even aanwezige lichaamsgeur hebben.
Dit gaat een heeeel lange reis worden besefte ik. Maar ja, je moet wat over hebben voor je reis naar huis!
Shit... mn jasje laten hangen in de kist... nou ja die neemt mn captain wel weer een keer mee naar huis.

Uuuuren later eindelijk in Brussels aangekomen en daar snel proberen over te stappen op een KLC vlucht naar AMS...
Zelfs dit lukte en binnen een paar uur stond ik dan echt op Amsterdam.
Het was gelukt! thuis!
Die feestvreugde bleek van korte duur toen ik er achter kwam dat mijn koffer niet was aangekomen en dat er een foutief label aan was gehangen zodat mijn koffer ook niet meer traceerbaar was.
"Bent u Meneer Youhirinu uit Nagasaki? Nee? O... in dat geval zijn we uw koffer kwijt"

Auw!

zonder koffer + jasje dan maar naar de trein...

'dingdong... alle treinen naar huis zijn vertraagd met onbekende tijd' :passed:

... so much for home sweet home!

Moraal van het verhaal: de NS is klote
 
Top verhaal JPC...

Heb het 3 keer gehad, vroeg op NS Amersfoort, Dames en Heren, de trein naar SPL heeft een onbekende vetraging.... Hierna dus mn connectie gemist naar LGW...toen ik daarna mn verhaal ging doen bij de NS ( moest beduidend bijleggen op mn ticket) zei de mevrouw: Meneer, had u maar vroeger van huis moeten gaan...had gelukkig maar 1,5 uur op NS amersfoort staan wachten....en dan begin ik maar niet eens over de vele terug reizen...die niet gingen!!

Dus kan er max van genieten als ik mn Honda Fireblade tussen de files doorstuur...het is maar 35 KM ;-) Geen commuting meer voor mij de komende jaren... (of de baan moet wel erg leuk zijn :D )

Saludos....
 
Werk voor een Duitse werkgever.
Ticket (naar meestal Italie) wordt door de baas geregeld en betaald vanuit Amsterdam. Niets aan de hand dus.
 
werken in t buitenland, Dan kan je toch beter gewoon in t buitenland wonen, lijkt mij,
ik kies er dan voor om in t buitenland te wonen
 
Moet Ie zelf achter komen Sander...Ons enige hoogtepunt in de UK was waarschijnlijk de curry in Lal Akash in het denderende Reigate!! :grijns:
 
Heb het 3 keer gehad, vroeg op NS Amersfoort, Dames en Heren, de trein naar SPL heeft een onbekende vetraging.... Hierna dus mn connectie gemist naar LGW...

Ooit wel eens gehad dat je je eigen vlucht mist? Wat doe je dan in zo'n geval? Ik bedoel stel je voor je verslaapt je, je zit vast in het verkeer weet ik veel hoeveel redenen der zijn om te laat te komen? Iemand wel eens gehad. Wat gebeurd er dan in zo'n geval?
 
@ RD707
Of misschien ben ik er al achter

nou wil het feit dat ik sinds mijn 18de in het buitenland heb gewoond in m'n uppie. ruim 10 jaar
dus ik ben er al achter :-) en tis mooi, is mijn mening.

maar ik begrijp dat dit voor iedereen persoonlijk is, dit was mijn ervaring en mening. maar jullie hebben dus minder goede ervaringen ? ik zou graag meer dan slechts ''nee'' over je ervaringen horen dan, heb ik er ook nog wat aan en anderen misschien ook.
 
Laatst bewerkt:
@ RD707
Of misschien ben ik er al achter

nou wil het feit dat ik sinds mijn 18de in het buitenland heb gewoond in m'n uppie. ruim 10 jaar
dus ik ben er al achter :-) en tis mooi, is mijn mening.

maar ik begrijp dat dit voor iedereen persoonlijk is, dit was mijn ervaring en mening. maar jullie hebben dus minder goede ervaringen ? ik zou graag meer dan slechts ''nee'' over je ervaringen horen dan, heb ik er ook nog wat aan en anderen misschien ook.

Tja, OF ik verhuis naar Düsseldorf, ben nooit thuis (in DUS) en is zeer lastig een sociaal leven op te bouwen, maar hoef dan maar 20min te rijden naar het vliegveld (1x per week ben dan een weekje onderweg)

OF ik rij 1x per week naar Düsseldorf (vanuit AMS) + 1:50 en ben als ik dan thuis ben ook ECHT thuis met alle bekende, vrienden en familie in de buurt.

Daarbij komt ook nog; waar woon je nou liever in een duitse grijze industrie stad of dè stad van Nederland???:grijns:

Ik had mijn besluit snel genomen!
 
foli, het is niet eens zozeer een slechte ervaring die bij mij speelt. Als ik in de V.S. een baan had dan was ik er allang gesetteld. Niet omdat het zo ver is, maar omdat de way of life me daar bevalt. Het is dus maar net waar je je thuis voelt, en hoeveel moeite je ervoor wilt doen.

Trouwens, als aircrew ben je sowiso in veel gevallen vaak op pad..
 
Woon in Nederland, vlieg vanuit Londen Heathrow. Heb zelf jaren in het buitenland gewoond, vind het bijzonder prettig weer in Nederland te wonen, maar...
moet wel eerlijk zijn, de commute brengt een hoop gezeik en extra kosten met zich mee, waarbij de dagen bovendien nog eens een stuk langer worden (en ze zijn al niet echt kort). Het op en neer reizen is niet zo vanzelf sprekend iets als sommigen soms doen geloven.
 
Terug
Bovenaan