Nosig
Active member
Aanpassingen in de kaart in airnavpro (alsof ik iemand dat ooit heb zien doen op zijn papieren kaart, maar goed) kan je makkelijk doen met custom waypoints. Er staat inderdaad verder nergens dat het papyrus moet zijn, daarbij heb ik inderdaad nog een backup in de iphone.
De luchtvaartpolitie lopen echter nogal achter, daar zou ik niet al teveel begrip verwachten met enkel een ipad. Maar ik kan het goed verdedigen, het is veiliger dan een papyrus kaart (omdat mijn ipad kaart een goede hint geef waar ik ben op die kaart) en is niet illegaal. Kennelijk willen inspecteurs graag een papieren kaart zien en zelfs dat je daar een lijntje op getekend hebt, aldus een recente controle van Immortal (als ik me niet vergis). Waar dat lijntjes gedoe vandaan komt en waarom dat veiligheid zou waarborgen weet ik niet. Gelukkig is dat binnen een paar seconden gedaan in airnavpro en kan je het lijntje zelfs nog aanpassen aan de actuele omstandigheden door hem gewoon te verslepen. Try that on papyrus .
Het hoeft dus sowieso geen approved navigatie middel te zijn, dat is een papyrus kaart ook niet. We hebben het niet over IFR navigatiemiddelen. Het zijn beide gewoon kaarten, punt. Alleen het medium verschilt.
De luchtvaartpolitie lopen echter nogal achter, daar zou ik niet al teveel begrip verwachten met enkel een ipad. Maar ik kan het goed verdedigen, het is veiliger dan een papyrus kaart (omdat mijn ipad kaart een goede hint geef waar ik ben op die kaart) en is niet illegaal. Kennelijk willen inspecteurs graag een papieren kaart zien en zelfs dat je daar een lijntje op getekend hebt, aldus een recente controle van Immortal (als ik me niet vergis). Waar dat lijntjes gedoe vandaan komt en waarom dat veiligheid zou waarborgen weet ik niet. Gelukkig is dat binnen een paar seconden gedaan in airnavpro en kan je het lijntje zelfs nog aanpassen aan de actuele omstandigheden door hem gewoon te verslepen. Try that on papyrus .
Het hoeft dus sowieso geen approved navigatie middel te zijn, dat is een papyrus kaart ook niet. We hebben het niet over IFR navigatiemiddelen. Het zijn beide gewoon kaarten, punt. Alleen het medium verschilt.