lots of fun
New member
In de JAR-OPS-1 staat te lezen dat de PIC tijdens de vlucht in bezit moet zijn van:
(9) Current maps and charts and
associated documents as prescribed in JAR-OPS
1.290(b)(7);
In JAR-OPS 1.290(b)(7) staat vervolgens:
(7) Current maps, charts and associated
documentation or equivalent data are available to
cover the intended operation of the aeroplane
including any diversion which may reasonably be
expected[. This shall include any conversion
tables necessary to support operations where
metric heights...
Is het in bezit hebben van de ICAO kaart nu ergens wettelijk voorgeschreven (zo ja: waar staat dit) of mag ik ook alleen Jepessen kaarten bij me hebben ? (Heb ook alle threads doorzocht + theorieboeken nagekeken: ik kan geen wettelijke aanduiding vinden) .
(9) Current maps and charts and
associated documents as prescribed in JAR-OPS
1.290(b)(7);
In JAR-OPS 1.290(b)(7) staat vervolgens:
(7) Current maps, charts and associated
documentation or equivalent data are available to
cover the intended operation of the aeroplane
including any diversion which may reasonably be
expected[. This shall include any conversion
tables necessary to support operations where
metric heights...
Is het in bezit hebben van de ICAO kaart nu ergens wettelijk voorgeschreven (zo ja: waar staat dit) of mag ik ook alleen Jepessen kaarten bij me hebben ? (Heb ook alle threads doorzocht + theorieboeken nagekeken: ik kan geen wettelijke aanduiding vinden) .