wat is de beste aanbieder van distance learning?

Met dit soort dingen is het soms verstandig om eens niet naar mail of telefoon te grijpen, maar gewoon fysiek te gaan kijken.
Via mail of telefoon is het toch een stuk makkelijker om dingen te maskeren...
 
Ik kreeg inderdaad hetzelfde te horen betreft Polder. Erg jammer. Gelukkig hebben we S&T nog op EHLE. Geven die trouwens geen ATPL(A) theorie? Ze hebben toch ook een modulaire opleiding?

Begreep trouwens dat S&T nu de opleidingen van Polder welke gestaakt zijn gaat afmaken, dus doorstart weet ik nog net zo niet. Iemand meer bevestiging hierover?
 
en Rotor & Wings
en Martinair (modulair)
en LFC

Het lijkt mij wel lastig een doorstart te maken als je je klanten al naar S&T overbrengt
 
Inderdaad heel erg jammer! Heb er zelf mijn CPL opleiding gedaan en was zeer te spreken over de kwaliteit en de benadering!

Wat ik er van begrepen heb is dat DAC juist de theorieopleiding voor de studenten van S&T verzorgde. Zou best wel eens kunnen zijn dat DAC blijft bestaan aangezien dit een andere entiteit betreft dan PA.

Nogmaals erg jammer en wens de gedupeerden veel sterkte en succes toe!

Groet,
PH-FLY
 
Let wel: dat ik de verhalen enkel hoor hé!
Ik zit te ver weg om even bij ze langs te rijden om te kijken, dus vandaar mijn vraag of iemand anders het kan bevestigen.
 
ter info, succes met je keuze!

Orbit Groundschool voldoet als eerste en enige in Nederland volledig aan
JAR-FCL NPA-25.

Arnhem, 07/11/10 - Orbit Groundschool, Nederlands grootste en
meest ervaren vliegschool op het gebied van JAA theorie opleidingen, is klaar
voor de toekomst. Als eerste en enige partij in Nederland voldoen zij volledig aan
JAR-FCL NPA-25. Daarmee verkrijgt Orbit Groundschool een uniek positie binnen
Europa.
Als eerste en voorlopig enige in Nederland is Orbit Groundschool volledig NPA-25
klaargestoomd. Dit houdt in dat aan alle huidige –èn toekomstige JAA/EASA
luchtvaartwetgeving –en eisen wordt voldaan. Al haar kwalitatief hoogwaardige
en innovatieve lesmaterialen, zoals de volledige ATPL Integrated Learning
System, zijn dus volledig up-to-date aan de laatste ‘learning objectives’ van
NPA-25. Dit is uniek binnen Nederland en zelfs Europa. Orbit Groundschool is dan
ook zeer opgetogen en vereerd dat ze haar naam hieraan mag verbinden.
 
Bericht 1 is nooit een goed teken. Ik hoop van ganser harte dat dit geen lijkenpikkerij wordt. Over deze claim van Orbit heb ik al eens een rectificatie gezien in P&P van de AOPA.
 
Dutch Aviation College voldoet net zo goed aan de NPA-25, dat is geen argument om voor Orbit te kiezen.

Ik heb inmiddels gesproken met een aantal personen, waaronder de directeur van DAC en DAC is een onafhankelijk bedrijf en heeft geen directe binding met Polder waardoor de financiële basis goed is. Het enige nadeel is dat ze nu een tijdelijke locatie hebben.

Mijn aanmelding gaat binnenkort alsnog de deur uit.
 
Nog 2examens te gaan en DAC is nog springlevend. Had volgens mij niks met pa te maken,behalve dat het klassikale gedeelte wel daar gegeven werd. Ik ben nog steeds erg tevreden en word ook goed op de hoogte gehouden over hoe het verder gaat. Zeker zal er een nieuwe locatie komen.
Wel erg jammer van polder en sneu voor de mensen die daar erg hard de kar getrokken hebben.
 
Zijn er eigenlijk aanbieders in NL die de groundschool op weekdagen geven, zoals Orbit, maar geen aaneengesloten blok van 5 dagen.

Niet iedereen kan zich een volledige week aan één stuk vrij maken of verlof opnemen.
Orbit zal die 2 x 1 week groundschool toch verschillende keren per jaar geven denk ik?
Kunnen de 2 weken dan zo gespreid worden?
 
Je woont bij Orbit alleen de lessen bij waarin je ook daadwerkelijk examen wilt doen. Dus als je bijvoorbeeld alleen examen wilt doen in Human Performance en General Navigation dan hoef je ook alleen maar deze lessen bij te wonen, en niet alle andere lessen die worden gegeven.

Daardoor hoef je niet per se 5 dagen naar Arnhem te gaan als je je dat niet kunt veroorloven. Toen ik daar was voor de Revision & Brushup Course van Module 1 waren er een aantal medecursisten die niet de hele week meededen.
 
En dienden zij de gemiste lessen niet op een ander tijdstip te volgen dan of werden ze gewoon afgetekend als zijnde aanwezig?
 
Uiteraard moeten zij de niet genoten lessen later wel volgen wanneer zij daar examen in willen doen. Orbit heeft 4x per jaar een Revision & Brushup Course. Wanneer je 8 examens moet doen dan kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om elk kwartaal 2 lessen te volgen van je eerste module en dan na een jaar 8 examens af te leggen. Of na een half jaar 4 examens.

Bovenstaande is slechts een voorbeeld, maar let er wel op dat je je 14 examens in 6 zittingen bij het CBR moet hebben gehaald. Een zitting kan bestaan uit 1 examen gedurende één examenweek wanneer je dit graag wilt, maar ook uit bijvoorbeeld 8 examens tijdens één examenweek. Concreet: gedurende maximaal 6 examenweken moet je al je (her)examens gehaald hebben.

Op bovenstaande manier hoef je niet per se een hele week vrij te nemen om de 8 (module 1) of 6 (module 2) lessen achter elkaar te volgen.
 
Voor de Belgen die het examen in 2 blokken doen (ipv per vak zoals in NL) zouden ze dus elk kwartaal een stukje groundschool kunnen volgen om nadien naar het examen in B te gaan - zolang ze alle dagen groundschool maar gedaan hebben voor er naar het examen gegaan wordt.
Zo had ik het gehoord van iemand anders.
 
Terug
Bovenaan