Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Doel is dus altijd: géén water in de tank.
Als je netjes straight and level vliegt in rustige lucht, dan kan het nog best veel zijn, want het alleronderste beetje van de tank gebruik je toch niet.
Deze opmerking volg ik niet ... "best veel" versus "onderste beetje".
Het alleronderste beetje! ;-)
Maar als je ervan uitgaat dat hij het over unusuable fuel heeft, kan dat per type natuurlijk wel oplopen. Alleen is de definitie van unusuable fuel niet zo dat de vloeistof gegarandeerd niet gebruikt wordt, maar meer dat het waarschijnlijk niet gebruikt kan worden, afhankelijk van vliegtuigorientatie in de lucht.
Water is zwaarder dan brandstof ... het alleronderste (beetje) in de tank bevat dus het aanwezige water ... tenminste als het niet met fuel door elkaar is geklotst.
Ik weet het niet zeker, maar de unusable 'fuel' inhoud is mijns inziens het deel dat is gereserveerd voor unusable 'water'.
Alles is relatief, natuurlijk.Deze opmerking volg ik niet ... "best veel" versus "onderste beetje".
Ik vraag me af hoeveel water er in je brandstof moet zitten voordat je er echt iets van merkt. Zijn daar gegevens over?
Aircraft engines will tolerate a small amount of free water (30 ppm. is usually considered to be the maximum) if it is in a fine, uniformly dispersed state.
Dit zijn overigens technieken die (zover ik weet) niet in vliegtuigen worden toegepast.