vrachtboeren

  • Onderwerp starter Onderwerp starter 676$
  • Startdatum Startdatum
You know your flying in Italy when :

Je op je modified base (meer dan 90graden op je loc..) op 0,5 NM van centerline je final intercept heading krijgt.
Je de hele tijd verschikkelijk hoog wordt gehouden en op 5 NM "ehh .. gang you making it?" te horen krijgt..



You might be a very stupid dangerous pilot if... en dan datzelfde lijstje.

tja natuurlijk met je eens maar helaas werkt dat niet in die wereld en ook niet in de semi GA met pax, trouwens.
Zo te horen heb jij daar niet in gevlogen.
We weten allemaal dat het niet hoort en ook niemand doet het....
 
Goed idee dat "you kow you're in" topic, bijv. you know, you're in a dash8-300 if:.............. Viper jij nu verder :p:
 
Je op je modified base (meer dan 90graden op je loc..) op 0,5 NM van centerline je final intercept heading krijgt.
Je de hele tijd verschikkelijk hoog wordt gehouden en op 5 NM "ehh .. gang you making it?" te horen krijgt..

You know you´re in Italy when you get your third rwy change during your intercept heading.
 
Goed idee dat "you kow you're in" topic, bijv. you know, you're in a dash8-300 if:..............

you can't hear your capt, GPWS or the radio's.
if you sit by the bar and you continually have to say: "what??! i can't hear you!"
you start thinking... "what the hell am i doing here?"
you are thinking... "are whe moving or is it an optical illusion?"

nu jij weer peut :D
 
:passed: You know when you're in Italy, when you are declined the cleared to taxi,
"wait for the pushback" because they want you to pay the € 100,- ,even if you have plenty of space on all sides...:rolleyes:

of, nog erger, in Turkije:

In een sneeuwstorm, op final, al 3 x geroepen "established final", 3x stand-by gehoord, bijna op de minima, dan cloud-break, en dan de toren: "Ah, I see you now, now you are cleard to land..." :eek: :wegkwijt: :passed:

En zo nog wel een paar daar in het "verre oosten".
 
Arrow: ben je 500lbs over rampweight vragen ze of je brandstof wilt opstoken terwijl je precies de min fuel aan boord hebt. En dan moet je ook nog eens 3000lbs kwijtraken voor MTOW (structural) op een taxi die misschien maar 1000lbs verbruikt.

Snow lightning: recht over de neus: meegemaakt tijdens de klim uit Cincinnati hartje winter (weerradar was in slaap gevallen en besloot pas halverwege te gaan werken), dit ging gepaard met een klap turbulentie die de vracht tegen het dak aan smeet en al onze spullen door de hele cockpit verspreidde. Gelukkig stond mijn stoel in de onderte stand.......

You know you’re a freight dog when you see the FBO girl put out cookies and say to yourself “dinners going to be good tonight… Dit moet je lezen als: de FBO girl hides the cookies when she sees you walk in the door otherwise they'll be your dinner. Waar gebeurd in San Antonio, Texas.

center mispronounces your callsign more than three times in one night: eind vorig jaar een vlucht voor een nieuwe klant. Vanuit Houston. Call sign is White Pelican. Ground: Cargo Italia, Toren: White Pelican. Center: White Falcon. Volgende center: White Pinguin. OK, vanaf nu dus maar CRG, totdat je boven New York zit en dan noemen ze je eindelijk weer White Pelican........
 
Might be a freight dog als je nu deze thread leest s'nachts in Lagos, Nigeria, In een bar met internet,omgeven door Afrikaanse prostituees die allemaal wel een drankje willen.. Je al 10 dagen naar de wc rent, je nieuwe auto uit 1984 komt, en de kans dat je wakker gebeld wordt vanacht om toch maar naar het vliegveld te gaan ,terwijl je weet dat die DC-10 nooit op tijd gerepareerd bijna 100% is.
Dat je nu ex vriendin een private detective heeft ingeschakeld om je eindelijk te betrapen met al die meisjes die gewoon 'vriendinnen 'zijn.... (errug effectief trouwens) en dat nu je huis en bankrekening geplunderd zijn.
Ook maar van horen zeggen hoor...;)
 
Longdart is alive! Dat hotel in Lagos moet dan de Eko zijn. Daar komen de prostituees naast je zitten bedelen terwijl je voor de frontdesk te wachten zit op het transport richting vliegveld. Na 2 minuten heb ja al een stinkende arm om je nek geklemd. Wel grappig als je dat ziet gebeuren bij een flight engineer die minstens tien jaar geleden al met pensioen had moeten gaan.... gelukkig zat de captain op de andere stoel naast me.
Btw. ik zit in Oostende. Heb een vluchtje gedaan over het weekeinde en zit hier nu voor "hotel room protection". Tot vrijdag, dan hebben ze mijn kamer nodig en word ik weer de straat op geschopt.
Laat eens wat van je horen joh!
 
Inderdaad laat eens wat van je horen jo!!! Heb je al zo'n 3 maanden geleden uit mn telefoon gegooid :grijns: !

Hoe is het met je rug??

Dat over die ex-vriendinnen... hehheheheehhehe :grijns: have another cold one!
 
Vanmorgen een leuke gehoord:
Kinshasa TWR: after departue call approach on xxxxxxx(TELEFOONNUMMER!!!)
Pls confirm?
Zelfde verhaal.
PLs confirm (in Frans)
Zelfde verhaal. (in Frans)

Daarbij vergeleken zijn de Italianen Top Gun.
 
Bij Alitialia is de PTT knop op de linker roerpedaal geplaatst.


Dan kunnen ze ook tijdens ATC communicatie vrij met hun handen communiceren

:yeehaa: :yeehaa:
 
oostende....man! that trip is one FM..er just did it! Oostrende-Lagos, then continue to Nairobi..minimum rest..then to Libia back to Oostende...poeh. Why don't you resign??I need the senority!!! haha
 
Terug
Bovenaan