Voor de werkzoekende(n)...

MichielSL

New member
Uit betrouwbare bron
Air Berlin zit erg 'omhoog' om personeel te vinden voor de A320/319; zowel FO als direct entry capt. info te vinden op dit board; kennisbank en ppjn.

Succes
MichielSL
 
Bedankt voor de tip!

Bedankt voor de tip!

Hmmm...vreemd. Maatje van me kreeg vorige week bericht dat hij te weing uur had. Hij is rated, maar gebrek aan uren heeft ervoor gezorgd dat hij tot nu toe geen uitnodiging heeft ontvangen. Dus of hij krijgt 1 deze dagen toch een uitnodiging of hij moet er harder achteraan zitten.
Andere kerel die niet rated is heeft bericht ontvangen dat ie in het bestand staat maar vooralsnog niet op een selectie hoeft te rekenen.
Maar thnx voor de tip, ik zal het even doorgeven. (1 van hen leest trouwens wel eens PBB)
 
Op het board zijn er al meerdere topics over te vinden maar cityjet zoekt ook nog steeds vliegers. Er gaan binnenkort weer een aantal f/o's weg en ze blijven -voorlopig- groeien.
Geen eisen, goed salaris, niks betalen (wel eerste jaar 75% salaris voor de personen zonder prac.ATPL) Based parijs.
Wat ze aannemen wisselt per maand, maar er zijn net weer een paar lowtimers aangenomen. Blijven solliciteren dus: http://www.cityjet.com/recruitment_flight_crew.html
 
Flyguy:

Schijnt dat je alleen kans maakt als je ervaring hebt. Als lowtimer kom je in aanmerking als je de Ierse nationaliteit hebt. Klopt dit?
(Bron: 2 maanden terug een Cityjet vlieger gesproken)
Ik weet dat er wat Denim vliegers onlangs zijn aangenomen.
Toch denk ik dat Cityjet een bedrijf is die de meeste Nederlandse lowtimers wel geprobeerd hebben. Ik heb destijds in ieder geval een briefje naar ze toe gestuurd.
 
mij willen ze blijkbaar niet... heb al lang geleden gesol, maar wordt telkens verwezen van de een naar de ander...
 
@ RTO
Sorry kerel, ben bang dat het mijn schuld is; heb gevraagd 2 maanden langer in Berlijn te blijven (ipv overplaatsing DUS).....:)
 
Hey Michiel, had DUS ook als eerste keus ingevuld... Ik vind het niet erg hoor, lekker dicht bij huis ;)
 
Hey MichielSL, alles lekker daar in die heimat? Waarom blijf je liever in Berlijn dan? FF de zomer goed doorkomen zeker. DUS is toch redelijk in de buurt voor je?

LAter, groeten uit Gatwick, je weet wel wie!

M.
 
Branson zei:
Flyguy:

Schijnt dat je alleen kans maakt als je ervaring hebt. Als lowtimer kom je in aanmerking als je de Ierse nationaliteit hebt. Klopt dit?
(Bron: 2 maanden terug een Cityjet vlieger gesproken)
Ik weet dat er wat Denim vliegers onlangs zijn aangenomen.
Toch denk ik dat Cityjet een bedrijf is die de meeste Nederlandse lowtimers wel geprobeerd hebben. Ik heb destijds in ieder geval een briefje naar ze toe gestuurd.

Lowtimers zijn idd vaak ieren maar niet alleen maar Ieren, er is geloof ik net weer een lowtime NL-er begonnen. Als ze ervaren kunnen aannemen dan doen ze dat meestal, maar niet altijd.
Verder hoef je ook geen jaar oid te wachten om opnieuw te solliciteren je kunt best om de 3 maanden ofzo solliciteren (ook als er niks op je cv veranderd is).
 
Thumbs on Fly, in welke klas zat je en waar ben je gestationeerd?

Groeten!
 
Toen ik daar 2 jaar geleden solliciteerde kreeg ik na een week ofzo mijn brief, CV e.d. teruggestuurd. Dit samen met een brief van AB ze wilde alleen mensen hebben die rated waren.
Maar ja, dat was 2 jaar geleden....
 
volgens mij heeft AB op korte termijn veel mensen nodig, dus een ervaren A320 piloot kan met 10 sectoren linetraining ofzo reeds beginnen, is dus interessanter. Vers getypte mensen moeten toch 100uur/40sectoren hebben, wellicht ligt het daaraan, omdat ze die trainingscapaciteit wellicht nu in de zomer niet hebben, verschilt ook van week tot week volgens mij..naja blijven proberen, zeker met kale a320 type, als het nu niet lukt in deze marktsituatie, dan wordt het lastig..good luck!

M.
 
Ik heb gisteren een brief + mijn gestuurde CV retour gekregen. Ik kon me online aanmelden en die aanmelding zagen ze graag tegemoet. Dus dat heb ik vandaag meteen maar gedaan. Nu maar afwachten...:angel:
 
Heb begrepen dat ze juist teveel mensen hebben opgeleid en de mensen in Berlijn en Dusseldorf vliegen ongeveer 65 uur per maand waar dat normaal 90 tot 100 in de hoogzomer is!

@ cow on the row: www.interpersonal.de ; staat ook op de SWL ...
 
Om even op het onderwerp door te gaan, ik ben ook bezig met solliciteren alleen heb geen idee wat de maatschappijen van je verwachten in een sollicitatibrief. dus bij deze een oproep of er ook mensen een eventuele succesvolle sollicitatiebrief hebben als een globaal voorbeeld.
B.v.d.
 
Plane driver, dat is niet "even op het onderwerp doorgaan" maar een thread-hijack. Ik hoop dat je bij je opleiding een sollicitatietraining hebt gekregen, zo niet is het een goed idee om eens op internet te kijken naar een dergelijke training. Een goede brief schrijf je niet in één keer (zeker niet als je het nog nooit gedaan hebt) dus koop een boek, doe een training en speur het internet af voor tips. De search functie van dit forum werkt ook prima.
 
Kijk maar uit Iz, met de verhoogde beveiliging op het moment haalt de AIVD-bot je "hijack threat" er zo uit, IP achterhalen, en ze staan zo voor je deur! :haha:

Sorry, nou ben ik zelf ook aan het thread-hijacken :stapelge: .
 
Terug
Bovenaan