VNC demonstratie bij van Wijk Afscheid

observer

New member
Wat een eikels van het VNC!! Nog even en ze gaan op een begrafenis protesteren.... en met dit soort acties willen ze SERIEUS worden genomen...

Als je bij een aandeelhoudersvergadering gaat staan ok, maar bij een receptie voor iemand die dag en nacht voor de KLM heeft klaar gestaan :mad:


KLM-personeel demonstreert bij afscheidsreceptie Leo van Wijk

02-07-2007

SCHIPHOL - Het cabinepersoneel van KLM houdt dinsdag (3 juli) een demonstratie bij de afscheidsreceptie van KLM-topman Leo van Wijk op Schiphol-Oost. Een paar honderd flight attendants overhandigen aan de receptiegasten een brief met daarin de cao-eisen van de werknemers. De Bonden VNC en FNV Bondgenoten stelden vorige week een ultimatum aan KLM.

Het cabinepersoneel wil met name maatregelen om de hoge werkdruk tegen te gaan. De actie is volgens de bonden bedoeld om nogmaals een signaal af te geven aan KLM.

“Wij zijn nog niet zo ver dat we het bijltje er bij neer gooien, maar dat moment komt wel per dag dichterbij als er niet snel een nieuwe CAO is. Daarom grijpen we het afscheid van Leo van Wijk aan om in onze vrije tijd een signaal af te geven aan de directie van onze KLM”, zo staat in de brief die aan de receptiegasten wordt overhandigd.

Het cabinepersoneel stelt verder serieus genomen te willen worden en het vertrouwen in haar werkgever terug te willen krijgen. “Stel ons in staat om weer trots te zijn op het feit dat wij bij de Koninklijke Luchtvaart Maatschappij werken en kom met ons tot een CAO die de KLM en onze inzet waardig is”, zo luidt de inhoud van de brief.

Het ultimatum aan van de bonden aan KLM loopt zaterdag 14 juli om 12.00 uur af. Wanneer de luchtvaartmaatschappij dan nog niet is ingegaan op de vakbondseisen, leidt dit tot stakingsacties. Het zou voor het eerst in de historie zijn dat het cabinepersoneel van KLM het werk neerlegt.

Bonden cabinepersoneel stellen ultimatum aan KLM

Meer KLM nieuws
 
Oberserver, w8!

Je weet niet hoe ze gaan demonstreren.
Kijk als ze zonder uniform ed gaan demonstreren:)
 
Ik denk ook dat dit niet de geschikte manier is om je ongenoegen te uiten. Hiermee jaag je alleen maar mensen tegen je in het harnas.
 
..als er iemand is waar je volgens mij geen medelijden mee hoeft te hebben, is het doorgaans de vertrekkend CEO.
Het demonstratie idee is eigenlijk niet eens zo gek: doorgaans krijgen ze natuurlijk van die bedankspeeches over hoe geweldig ze waren enz. En dat terwijl er buiten een demonstratie is.. Mooi contrast!
 
Even over een andere boeg : Hoeveel"inzet" tonen de dames en heren eigenlijk en hoe terecht is hun verontwaerdiging ?

Begreep dat het in vergelijking met normale airlines behoorlijk vakantie is bij klm.
Een 735 met 5 man aan het werk in de cabine?Doen ze bij LH met z'n drieen.

Maar wel geestige actie op zich.
 
Ok, dan een 73-..iets.
Maar nou weet ik nog niet wat er zoal aan uren/overnights gedraaid wordt , is het echt erg of zitten ze gewoon een beetje te luxe-piepen?
(Ik krijg dat "ovulatieverlof"maar niet uit mijn gedachten , zoiets verzin je toch in je meest dronken bui niet:confused: )
 
Ik denk dat die Van Wijk best wel goed is geweest voor de KeLeM. De overname/fusie met Air France is nog niet helemaal afgerond; we moeten ondermeer nog even wachten hoe de 'nationalistische' wind gaat waaien met die nieuwe president van Frankrijk.
Maar voorlopdig heeft Van Wijk het in mijn ogen veel beter gedaan dan ABN-AMRO-collega Rijkman Groenink, laat staan de top van AH (incl. onze IKEA-knutselaar Moberg), om er maar eens een paar te noemen ...

Ennuh ... ik vind het inderdaad overdreven dat de cabine-dames en -heren nu hun beklag doen ... de concurrentie in deze sector is zo groot, dat enige efficiency-verlies al snel killing kan zijn voor het voortbestaan van de maatschappij ... kijk maar hoe moeilijk de Amerikaanse concerns het hebben. En ze hebben in mijn ogen al behoorlijk vorstelijke arbeidsvoorwaarden ...
 
Je tweede alinea snijdt hout.

Je eerste alinea niet.

In al die jaren dat het AF-KLM nu speelt heb ik nog nooit een goede argumentatie gehoord:

'KLM overleeft niet in deze markt.'

'We hebben een sterke partner nodig om te overleven.'

'In deze sterk concurrerende markt moeten we consolideren.'

Wat zeggen deze punten? Inderdaad, NIETS.

WAAROM overleven we niet?

WAAROM hebben we een sterke partner nodig?

WAAROM moeten we consolideren.

WAAROM?

Ik geef toe, ik ben geen bedrijfskundige. Maar waarom komt iedereen aanzetten met voldongen 'feiten', zonder de juiste argumentatie? Dat zou ik nou echt graag willen weten. Alle bladen / kranten namen cq nemen dit klakkeloos over van de PR afdeling.

Ja, er wordt winst gedraaid, en ja, er vindt groei plaats. Het gaat ronduit goed. De 'samenwerking' met AF is daar verantwoordelijk voor. Maar waarin verschilt een KLM van TAP? Waarin verschilt KLM van Austrian? Waarin verschilt KLM van Iberia?

DAT zou ik nou weleens willen weten.

On topic:

Ik rouw er geen minuut om dat 737 weg is (hulde aan Diana), maar in dit geval ben ik het met hem eens (zie zijn eerdere topic over dit onderwerp). De VNC heeft jaren geleden haar onderhandelingspositie weg gegeven, en helaas, die winnen ze nooit meer terug. Met acties op zoals dit al helemaal niet. Het is dat ik niet uitgenodigd was, maar ik kan me goed voorstellen dat de heren achter het glas hartelijk moesten lachen en nog maar een champagne-toast uibrachten terwijl ze deze voorstelling aanschouwden.

Gr.

Q-Nimbus (maar het blijft een mooi bedrijf)
 
Q,
Ook in de eerste alinea staan waarheden. van Wijk heeft het beter gedaan dan Rijkman-G, in ieder geval bij de aandeelhouders.
Ik vind het ook te makkelijk om te zeggen dat de KLM niet alleen zou kunnen overleven. Je hebt helemaal gelijk als je verwijst naar die andere airlines, die redden het ook.
Maar de overname levert de KLM toch ook wel veel op. Ze vliegen nu met mooie A330's, die ze goedkoper konden financieren dankzij de financiele positie van AF. Zo goed zat de KLM nou niet in zijn slappe was.

EN TOCH...... had ik liever gezien dat ze het alleen hadden gedaan. Ik denk namelijk dat ze het wel hadden gered.
 
Terug
Bovenaan