zweuvert
Member
Gehoord in een filmpje: wind 210 at 10Weet iemand de ATIS van EHGG ten tijde van het incident?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gehoord in een filmpje: wind 210 at 10Weet iemand de ATIS van EHGG ten tijde van het incident?
Dit is wat ik van 'insiders' hoorde
Rushed Approach... verkort circuit visual. Te snel op final in combinatie met tailwind en lichte kist (11p)...
Resultaat ... te hoge snelheid bij landing waardoor de stuts niet genoeg zouden indrukken... gevolg motoren niet naar ground idle en geen reversers ter beschikking.
Waarom ze niet zijn doorgestart blijft een raadsel.
Bij mijn weten hoeven bij de Fokker 50 de struts niet ingedrukt te zijn om te kunnen reversen. Het is al eens gebeurd dat igv een rushed approach de power levers zover teruggetrokken werden dat ze in de beta-range kwamen (correct me if i'm wrong)
GF.
Dat was alleen mogelijk als een bepaalde mod niet was uitgevoerd, en dan ook alleen nog maar als de gear in transient was. Heel klein tijdsframe dus, tijdens de approach. Voor zover ik weet hebben de VLM kisten overigens sowieso deze mod gekregen.
Bij mijn weten hoeven bij de Fokker 50 de struts niet ingedrukt te zijn om te kunnen reversen. Het is al eens gebeurd dat igv een rushed approach de power levers zover teruggetrokken werden dat ze in de beta-range kwamen (correct me if i'm wrong)
Overigens; het is geen conclusie, maar achtergrond informatie over de F50.