@AHK: dat van die kerncentrale is zeer terecht, de Fransen tillen daar zeer zwaar aan. Maatje van me had het ook ooit een klein beetje verkeerd ingeschat, landde in Calais met brede glimlach, netjes uitgetaxid en de motor gestopt; maar toen hij naast de vlieger keek stond daar zo'n akelig blauw busje ... moet veel geld gekost hebben, ik heb nooit durven vragen hoeveel juist.
Maar dat de motor niet weet dat hij boven water vliegt dat is geen argument, juist integendeel: boven water kan hij het net zo goed laten afweten als elders. Alleen heb je ietwat minder alternatieven, als piloot, boven water... En nogmaals: de motor weet het verschil misschien niet, de wielen weten het des te beter!
Overigens heb ik altijd al begrepen dat het schoentje pas echt wringt omdat je niet boven de 6500' mag komen, aan de Engelse kant, want daar wordt het klasse A. Geldt dat nog steeds, heden ten dage? Zelfs met Brexit in sight Als we mochten VFR vliegen tot - pak hem beet - FL 110 dan konden we toch binnen zweefafstand blijven, dacht ik, met de meeste kleine bakjes?
Maar dat de motor niet weet dat hij boven water vliegt dat is geen argument, juist integendeel: boven water kan hij het net zo goed laten afweten als elders. Alleen heb je ietwat minder alternatieven, als piloot, boven water... En nogmaals: de motor weet het verschil misschien niet, de wielen weten het des te beter!
Overigens heb ik altijd al begrepen dat het schoentje pas echt wringt omdat je niet boven de 6500' mag komen, aan de Engelse kant, want daar wordt het klasse A. Geldt dat nog steeds, heden ten dage? Zelfs met Brexit in sight Als we mochten VFR vliegen tot - pak hem beet - FL 110 dan konden we toch binnen zweefafstand blijven, dacht ik, met de meeste kleine bakjes?