vliegende jurist
New member
........
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En als je niet flaret? en een betonkletser maakt? Is het dan een aankomst?
fftopic:En als je niet flaret? en een betonkletser maakt? Is het dan een aankomst?
Wat mij altijd opvalt in de luchtvaart is dat we pretenderen 'veilig' te willen zijn, maar vervolgens de regeltjes gaan uitpluizen hoe je precies het minimale kan halen.
In reactie op Boerharms: Mijn overweging om liever een T&G te maken dan om aan het einde van de runway af te buigen, terug te taxien en opnieuw te starten is een andere. Vliegen doe ik voor mijn plezier, dus mijn tijd is niet boeiend. Ik betaal alleen die vliegtijd, dus dat rondje taxien is gratis. Echter op veel vliegvelden is het (zeker in het weekend) wel eens wat drukker. Een landing/taxi/start rondje kost denk ik snel vier tot vijf keer zo veel "runway" tijd. Ik heb altijd geleerd dat het goed vliegerschap is om je runway tijd zo veel mogelijk te beperken, (uiteraard zonder je vliegtuig te mishandelen) zodat anderen zo min mogelijk op je hoeven te wachten.
@BH: voor mij is een t/g ook gewoon een take-off en landing. En naar mijn mening inderdaad een goede manier om te oefenen. Of het ivw dat ook vindt is voor mij niet zo boeiend (maar ja, daarom ben ik ook geen jurist geworden).
In beide kan ik mij eveneens helemaal vinden. :biertje:
@BH: voor mij is een t/g ook gewoon een take-off en landing. En naar mijn mening inderdaad een goede manier om te oefenen. Of het ivw dat ook vindt is voor mij niet zo boeiend (maar ja, daarom ben ik ook geen jurist geworden).
Bij die interpretatie van de regels dien je naar mijn mening wel degelijk een rondje te taxiën. Bij mijn weten is het namelijk verboden om tot stilstand te komen op de runway, tenzij er een dwingende reden is om dit wel te doen. Het getuigt voor mij in ieder geval niet van goed vliegerschap om tot stilstand te komen op de runway, omdat je daarmee de runway voor andere vliegers blokkeert c.q. onnodig lang "bezet" houd. Al mijn leraren hebben mij ook altijd voorgehouden: Stilstaan doe je maar op de taxiway of het voorveld. Daar is de runway niet voor bedoeld.
Bij die interpretatie van de regels dien je naar mijn mening wel degelijk een rondje te taxiën. Bij mijn weten is het namelijk verboden om tot stilstand te komen op de runway, tenzij er een dwingende reden is om dit wel te doen. Het getuigt voor mij in ieder geval niet van goed vliegerschap om tot stilstand te komen op de runway, omdat je daarmee de runway voor andere vliegers blokkeert c.q. onnodig lang "bezet" houd. Al mijn leraren hebben mij ook altijd voorgehouden: Stilstaan doe je maar op de taxiway of het voorveld. Daar is de runway niet voor bedoeld.