Vliegen in Amerika

Het brevet is pas geldig na het doen van een BFR (profcheck+1 uur instructie) en dat vergeten een hoop mensen.

Even dit topic weer naar boven halen. Er staat veel bruikbare informatie in. Binnenkort ga ik naar US en wil graag op Long Beach airport, CA mijn FAA gelijkstelling halen op mijn NL PPL. Ik heb inmiddels de bevestigingsbrief van de FAA binnen. De volgende stap is de gang naar een lokale FSDO. Daar probeer ik nu (per email) een afspraak mee te maken, maar op email wordt niet gereageerd, binnenkort dus maar eens bellen.

Ik begrijp dat het bezoekje aan de FSDO dus alleen is voor het papierwerk (invullen van form 8710-1?) en dat daarna een BFR gedaan moet worden. Dat is dus verplicht minimaal 1 uur instructie gevolgd door een flight review door een CFI (geen examiner)? Geen additionele ground school eisen? Welke formulieren moeten door wie na de BFR ingevuld en opgestuurd worden?

Ik stel deze vragen omdat in mijn email contact met een aantal vliegscholen ter plaatse blijkt dat er bij de scholen maar beperkt kennis aanwezig van deze procedure.

Iemand nog tips voor vliegscholen of rental companies rond Los Angeles of eventueel Las Vegas? Op mijn huidige lijstje staan de Long Beach Flying Club, Pacific Air Flight School en Aces High Aviation. Alle gevestigd op KLGB.

Alvast dank voor de reakties en tips!
 
West Air Aviation op North Las Vegas Airport. Ik heb daar afgelopen oktober ongeveer 8 uur gehuurd. Niks op aan te merken. Interessant vliegveld, goede verhuurder en gave omgeving!
 
Even dit topic weer naar boven halen. Er staat veel bruikbare informatie in. Binnenkort ga ik naar US en wil graag op Long Beach airport, CA mijn FAA gelijkstelling halen op mijn NL PPL. Ik heb inmiddels de bevestigingsbrief van de FAA binnen. De volgende stap is de gang naar een lokale FSDO. Daar probeer ik nu (per email) een afspraak mee te maken, maar op email wordt niet gereageerd, binnenkort dus maar eens bellen.

Ik begrijp dat het bezoekje aan de FSDO dus alleen is voor het papierwerk (invullen van form 8710-1?) en dat daarna een BFR gedaan moet worden. Dat is dus verplicht minimaal 1 uur instructie gevolgd door een flight review door een CFI (geen examiner)? Geen additionele ground school eisen? Welke formulieren moeten door wie na de BFR ingevuld en opgestuurd worden?

Ik stel deze vragen omdat in mijn email contact met een aantal vliegscholen ter plaatse blijkt dat er bij de scholen maar beperkt kennis aanwezig van deze procedure.

Iemand nog tips voor vliegscholen of rental companies rond Los Angeles of eventueel Las Vegas? Op mijn huidige lijstje staan de Long Beach Flying Club, Pacific Air Flight School en Aces High Aviation. Alle gevestigd op KLGB.

Alvast dank voor de reakties en tips!

Een Flight Review is een 'proficiency check'.
Formeel hangt het van de Instructeur af wat hij of zij daarvan maakt maar de meeste respektabele scholen hebben een programma wat alle Instructeurs volgen.
Bij de school waar ik werkte had ik een powerpoint in elkaar gezet van 3.5-4 uur met daarin uitleg van de meest relevante regelgeving, luchtruim en praktijk advies.
Een vlucht van (wettelijk) minimaal een uur maar als je nooit in de VS gevlogen hebt zou ik rekening houden met 3-5 vluchten (5-7 uur) om bekend te worden met alles wat je moet weten en moet kunnen. Zeker als je in het drukke luchtruim van Californie vliegt.
Denk daar niet te licht over. Volgens de algmene opinie in Europa lijkt dat in Amerika je een brevet bij een bakkie cornflakes krijgt maar dat is verre van waar.
Op het gemiddelde General Aviation veld in de VS krijg je veel meer gemengd verkeer dan in NW Europa.

Een Flight Review wordt afgetekent in je logboek door de instructeur die het afneemt. Geen formulieren die opgestuurd moeten worden.

Klik op de bovenste link en je kan een PDF downloaden over hoe de FAA het graag ziet:
http://www.faa.gov/search/?omni=MainSearch&q=flight+review

Download en lees ik elk geval:
  • Airplane Flying Handbook deel 1 en 2
  • Aeronautical Information Manual
  • Pilot's Handbook of Aeronautical knowledge
http://www.faa.gov/regulations_policies/handbooks_manuals/

Hier kan je kaarten en luchtruim bestuderen:
www.skyvector.com

Er wordt wel van je verwacht dat je het op de "Amerikaanse" manier doet en niet alles begint met " yes bud in Holland wie doe it dis wey" ......:1855:

Succes!!!
En laat weten als je nog meer info nodig hebt.
Er is een metric ton of info beschikbaar en leuke en minder leuke video's
https://youtu.be/pQH-RyJbGuM
Leuk van Chicago Midway
https://youtu.be/NPuEuKJjnOo

Hier kan je ATC stations selecteren en live streanming luisteren

http://www.liveatc.net/
 
Laatst bewerkt:
Een Flight Review wordt afgetekent in je logboek door de instructeur die het afneemt. Geen formulieren die opgestuurd moeten worden.

Europe-American, dank voor je uitgebreide antwoord. Zeer waardevol! Ik heb hier thuis een FAR/AIM en een sectional map thuisliggen, aangeschaft tijdens een vorige USA vakantietrip. Samen met de PDF boeken van de FAA site is dat dus een goede basis voor de theorie.

Als ik het dus goed begrijp is het papierwerk afgerond na het gesprek bij de lokale FSDO. Ik begreep dat je dan een tijdelijk papiertje meekrijgt en later per post het echte brevet krijgt opgestuurd. Je krijgt dat brevet dus altijd opgestuurd, onafhankelijk of je een Flight Review hebt gedaan?? Wat moet ik me verder voorstellen van dat gesprek bij de FSDO? Is dat alleen een controle van je NL brevet, logboek en ID? Of worden daar ook vliegtechnische vragen gesteld?

Uiteraard is het me duidelijk dat je het flight review gedaan moet hebben als je werkelijk wilt gaan vliegen in de USA. In mijn situatie geldt dat ik deze vakantie maar beperkt tijd heb voor vliegen. Ik ben van plan later dit jaar een nieuwe trip richting de USA te maken om meer te vliegen. Het zou fijn zijn als ik het papierwerk dan achter de rug heb en me kan richten op de praktische zaken van o.a. een flight review.

Groet!
 
Terug
Bovenaan