Even dit topic weer naar boven halen. Er staat veel bruikbare informatie in. Binnenkort ga ik naar US en wil graag op Long Beach airport, CA mijn FAA gelijkstelling halen op mijn NL PPL. Ik heb inmiddels de bevestigingsbrief van de FAA binnen. De volgende stap is de gang naar een lokale FSDO. Daar probeer ik nu (per email) een afspraak mee te maken, maar op email wordt niet gereageerd, binnenkort dus maar eens bellen.
Ik begrijp dat het bezoekje aan de FSDO dus alleen is voor het papierwerk (invullen van form 8710-1?) en dat daarna een BFR gedaan moet worden. Dat is dus verplicht minimaal 1 uur instructie gevolgd door een flight review door een CFI (geen examiner)? Geen additionele ground school eisen? Welke formulieren moeten door wie na de BFR ingevuld en opgestuurd worden?
Ik stel deze vragen omdat in mijn email contact met een aantal vliegscholen ter plaatse blijkt dat er bij de scholen maar beperkt kennis aanwezig van deze procedure.
Iemand nog tips voor vliegscholen of rental companies rond Los Angeles of eventueel Las Vegas? Op mijn huidige lijstje staan de Long Beach Flying Club, Pacific Air Flight School en Aces High Aviation. Alle gevestigd op KLGB.
Alvast dank voor de reakties en tips!
Een Flight Review is een 'proficiency check'.
Formeel hangt het van de Instructeur af wat hij of zij daarvan maakt maar de meeste respektabele scholen hebben een programma wat alle Instructeurs volgen.
Bij de school waar ik werkte had ik een powerpoint in elkaar gezet van 3.5-4 uur met daarin uitleg van de meest relevante regelgeving, luchtruim en praktijk advies.
Een vlucht van (wettelijk) minimaal een uur maar als je nooit in de VS gevlogen hebt zou ik rekening houden met 3-5 vluchten (5-7 uur) om bekend te worden met alles wat je moet weten en moet kunnen. Zeker als je in het drukke luchtruim van Californie vliegt.
Denk daar niet te licht over. Volgens de algmene opinie in Europa lijkt dat in Amerika je een brevet bij een bakkie cornflakes krijgt maar dat is verre van waar.
Op het gemiddelde General Aviation veld in de VS krijg je veel meer gemengd verkeer dan in NW Europa.
Een Flight Review wordt afgetekent in je logboek door de instructeur die het afneemt. Geen formulieren die opgestuurd moeten worden.
Klik op de bovenste link en je kan een PDF downloaden over hoe de FAA het graag ziet:
http://www.faa.gov/search/?omni=MainSearch&q=flight+review
Download en lees ik elk geval:
- Airplane Flying Handbook deel 1 en 2
- Aeronautical Information Manual
- Pilot's Handbook of Aeronautical knowledge
http://www.faa.gov/regulations_policies/handbooks_manuals/
Hier kan je kaarten en luchtruim bestuderen:
www.skyvector.com
Er wordt wel van je verwacht dat je het op de "Amerikaanse" manier doet en niet alles begint met " yes bud in Holland wie doe it dis wey" ......:1855:
Succes!!!
En laat weten als je nog meer info nodig hebt.
Er is een metric ton of info beschikbaar en leuke en minder leuke video's
https://youtu.be/pQH-RyJbGuM
Leuk van Chicago Midway
https://youtu.be/NPuEuKJjnOo
Hier kan je ATC stations selecteren en live streanming luisteren
http://www.liveatc.net/