Vliegen bij Aero Club Valkenburg

20 maart a.s. is er een mogelijkheid voor je om de ACV te leren kennen: we organiseren een BesteBurenDag waar ook (beperkt) kan worden gevlogen. Als je er iets voor voelt kijk even op de site onder BurenDag
PR-commissie ACV
 
HansLab,

Ik neem aan dat hiermee niet een fly-in bedoeld wordt zoals vorig jaar is georganiseerd, toch?

ff checken, want anders moet ik snel wat regelen om mee te kunnen doen.
 
Ik zit eraan te denken om mij aan te melden bij deze club. Sterke tarieven, en het is slechts 30 minuten rijden vanaf mijn huis. Is het mogelijk om te kiezen in welke kist je lest? Bijv. Dimona ipv Grob?
 
Stab-trim,

Vooral doen!, het is een gezellige club met enthausiaste mensen. En jazeker, je kunt zelf kiezen of je je opleiding op de Dimona of op de Grob wilt hebben. Beide is mogelijk. En zolang we nog die prachtige banen van Valkenburg kunnen benutten zou ik de kans pakken!

Ik zie je graag op de club!,

Groet,
David
 
Mijn aanvraag voor een proefles is inmiddels de deur (of liever gezegd computer) uit! Ik kijk er erg naar uit!
 
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om na je atpl opleiding hier lid te worden om je uurtjes bij te houden? Het veld ligt namelijk lekker dichtbij.
 
Natuurlijk kan dat, geen probleem. Als je bent uitgechecked op onze toestellen (door een instructeur) kun je gewoon lekker vliegen. Maar we hebben natuurlijk geen Boeing 737 in de vloot oid (ATPL?)

David
 
Als je een typeloze ATPL hebt (en zonder IR/ME) moet dat ook gewoon op een VFR SEP kist kunnen lijkt me.

wellicht van mierenshifterig; maar een ATPL zonder ME, IR genoeg uren etc. etc. bestaat niet. Je kan dan wel een CPL hebben... (en wellicht ben je geslaagd voor alle theoretische ATPL examens)
 
Ok, niet helemaal goed geformuleerd van mij, ik ben bijna klaar met een integrated atpl. (en de uurtjes zijn dan voor de sep dat wel. IR is dr bijna, CPL, ME IFR en MCC volgen nog.
 
Krijg je een SEP classrating bij een integrated opleiding? Die moet toch gekoppeld worden aan een ppl? Of zeg ik nu rare dingen?
 
Krijg je een SEP classrating bij een integrated opleiding? Die moet toch gekoppeld worden aan een ppl? Of zeg ik nu rare dingen?

De SEP kan je op elk brevet (ATPL,CPL,PPL of RPL) hebben. Het is wel zo dat piloten met een ATPL de SEP rating niet altijd geldig houden omdat ze niet (meer) op een SEP vliegen. Overigens kleine moeite om de SEP weer te krijgen (prof.check).
 
De SEP kan je op elk brevet (ATPL,CPL,PPL of RPL) hebben. Het is wel zo dat piloten met een ATPL de SEP rating niet altijd geldig houden omdat ze niet (meer) op een SEP vliegen. Overigens kleine moeite om de SEP weer te krijgen (prof.check).

Oke, duidelijk. Tnx.
 
Terug
Bovenaan