Visum nodig voor training in de VS ? Nee, waiver is genoeg !

Zeker als het 'maar' om een J of een M visum gaat kun je ook gewoon een beetje doen alsof je neus bloed.. Gewoon aanvragen die hap dus en kijken hoever je komt..

Als je het H visum / greencard spelletje gaat spelen is het tijd om een advocaat in de hand te nemen.

Rgds,
FD.

Mis de states nu al, zal me niet verbazen als ik voor kerst weer terug stateside ben.
Fam/vrienden zien is leuk (heel leuk) maar na een paar dagen ook wel weer gezien. Kan hier in Europa een baan krijgen op een prop ergens diep in noord Europa en heb daar eerlijk gezegd niet als te veel trek in. Al helemaal omdat het woon werkverkeer hier indd amper bestaat.
 
SR20, van je eigen link:


Visa information

This section applies to aliens who are planning on receiving flight training in the United States.

The requirements for obtaining any visa are separate from the requirements of the TSA alien flight training rule.



The AFSP will deny flight training requests from candidates who are present in the United States illegally or who do not have an appropriate visa for flight training. Fees paid for denied applications are not refundable.

Part 141 Flight Schools. Only FAA certificated Part 141 and/or 142 schools that are approved and participating in the Student and Exchange Visa Information Service (SEVIS) program are authorized to issue an I-20 form to a prospective student upon their enrollment into a course, which the prospective student needs to request the change of status and receive the subsequent student visa.

.

Alien candidates who are coming to the United States to start flight training and need information on obtaining a visa should first contact the flight school where they intend on taking their flight training to get detailed procedures. In many cases, the flight school already has procedures in place to help a candidate obtain his or her visa.The requirements for obtaining any visa are separate from the requirements of the TSA alien flight training rule. permitted to enter the United States on a B-1 or B-2 visitor's status visa is prohibited from enrolling in a course of study The alien may not enroll in the course of study until the Service has admitted the alien as an F-1 or M-1 nonimmigrant or has approved the alien's application. Taking flight training without an appropriate visa could be a violation of your immigration status and could result in your arrest and removal from the United States; therefore, it is important that you have a visa that permits you to take flight training in the United States.



Lijkt mij vrij duidelijk, visum nodig.
Als je het risico wil lopen om de US uitgezet te worden......
Als je nog een FAR-AIM hebt,
FAR 61.18 "Security disqualification" pagina 47 2005 editie

Als de TSA de FAA heeft ingelicht dat je een potentieel gevaar bent kan de FAA alle certificates of ratings die je op dat moment al bezit intrekken.
Elke aanvraag voor certificate of rating wordt geweigert.

Volgens mij betekent dit dat als de TSA er achter komt dat je zonder visa (lees onder valse voorwendselen) met vlieg training bent begonnen, ze best kunnen oordelen dat je een security risk bent.
Lees ook de kleine letters van de VISA WAIVER, als ze erachter komen dat je "fill in the blanks" doet op een waiver je gelijk een immigration -violation aan je broek hebt wat betekent dat je wordt opgesloten tot je rechtszaak zich voordoet.
Dankzij speciale wetten(Patriot act) kunnen mensen met een "Immigration violation" onbeperkt worden vastgehouden zonder voorkomen bij de rechter.
Je loopt dus ongeloofelijk veel risico om wat papierwerk en $130 te besparen...

:eek:
 
Laatst bewerkt:
Probleem is niet het papierwerk en de 130.

- De ambassade wist van niets......

- De vliegschool die 80 procent van alle vliegtraining doet in de VS, voor éénderde van de prijs en éénvierde van de tijd die het kost bij de buren, werkt niet mee aan M- en J-visa. Dat hebben ze gewoon niet.


Nu ben ik er ook wel achter hoe het zit, maar ze snijden vooral zichzelf in de vingers, want Zuid-afrika wordt ineens een stuk aantrekkelijker om een ICAO brevet te halen.

S.
 
SR20FlyEye zei:
....

- De vliegschool die 80 procent van alle vliegtraining doet in de VS, voor éénderde van de prijs en éénvierde van de tijd die het kost bij de buren, werkt niet mee aan M- en J-visa. Dat hebben ze gewoon niet.

....

Ik ben wel benieuwd welke school jou heeft laten geloven dat ze 80% van alle training doen in de VS :grijns:


-IBLB-
 
Terug
Bovenaan