Verrassing van IVW

What the f***

487 euro voor de afgifte van een PPL :passed:

Hopelijk gaat het geld WEL gebruikt worden voor de (kleine) luchtvaart en verdwijnt het niet weer ergens in de bekende bodemloze put.

Misschien wel het moment om nu eindelijk eens de landingsgelden te gaan verlagen dan...of het gras wat vaker te gaan maaien :grijns:

Je zou haast lekker met je RPL blijven rondknorren...

Nee hoor, volgens dezelfde site kost afgifte RPL ook 487 euro, en als je hem eenmaal hebt, verloopt ook je class rating in natuurlijk.
Overigens denk ik er zelf aan mijn MLA te laten vervallen, doe er toch niets meer mee, wordt er er ook langzaam te zwaar voor. Geldig houden kost best veel geld. Examinator voor skill test, huur tuigje en nu dus ook nog de knaken voor IVW.
Blijf me trouwens afvragen waar de rating LPE voor staat, staat ook niet bij de afkortingenlijst op m'n brevet.
Iemand ? In het beroepsforum mag ik het niet meer vragen van Diana.
Groet,

Leon.
 
Ik vraag me trouwens af of je, je brevet maar zomaar kunt omzetten naar een land waar je geen band mee hebt zoals hier wordt gesuggereerd. Zou miscchien wel interessant zijn, maar mag het ook ?
Kan ik als Nederlander die in Nederland woont zomaar een engels brevet aanvragen ?
Iemand hier ervaring mee ?
Groet,

Leon.
 
Ik had vandaag ook een verrassing... logboeken en brevet in de brievenbus.
Waarom ze daar meer dan een maand over moeten doen weet ik ook niet.

Moest overigen 168€ dokken voor het groene papiertje.
 
Ik vraag me ook af: € 487,-!!!! Waarom niet 486 of 488? Het is bijna lachwekkend.
Kortom, waar is dit bedrag op gebaseerd???? Het lijkt gewoon 'natte vinger werk'.:mad:

Trouwens nog een vraag: toen ik mijn theorie deed voor het PPL was een examen nog € 60,00.

Wat kost het tegenwoordig per ATPL-vak?

Groeten.
 
Zouden we voor al dat geld nu ook wat meer service mogen verwachten, denken jullie.
Bijvoorbeeld ook buiten 09:00-12:00 telefonisch bereikbaar. (Makkelijk als je in het buitenland woont en niet meer de wekker hoeft te zetten midden in de nacht om IVW te bellen.
Of dat je ze eens mag gaan opzoeken met wat vragen, i.p.v. je vragen schriftelijk te moeten stellen, 1 maand te moeten wachten op je antwoord (wat dan al te laat is) en dan een brief te krijgen die meer vragen dan antwoorden oproept......?
Ik hoop het zooooooo!
 
Sh*t .... ik heb die papieren voor mijn verlenging van mijn ATPL dus net een beetje te laat op de bus gedaan.

Dat gaat me geld kosten :eek!:

Misschien dat ik het nu toch maar een paar jaar niet verleng omdat ik het toch niet gebruik mijn JAA brevet. Of heb ik dan over een paar jaar mega problemen en kosten?

Iemand daar ervaring mee?
 
Ondanks bovenstaande posts alle lof voor het IVW.
Ik vind juist dat ze steeds goedkoper worden.

Laatst nog, kreeg ik na het doen van m'n CPL (A) voor dezelfde kosten een CPL (H) toegestuurd! :haha:
Scheelde me toch even een volledige heli opleiding!

Pffff... kreeg net ook de ac voor mn sep verlenging in de bus a 108 euro :dozey:
IVW gaat lekker binnenlopen dit jaar..
 
'k Kan er nog steeds niet bij... dat ze voor de BEHANDELING van een aanvraag voor afgifte van een bewijs van bevoegdheid van een PPL een verhoging durven vragen van 319 euro!!!

Als ze dit met de aanvraag voor een rijbewijs gaan doen, staat heel NL op z'n kop, voorpagina nieuws Telegraaf, schreeuwen politici moord en brand...en nu, het wordt gewoon bekend gemaakt in de Staatscourant en hopla, alle pleziervliegertjes weer gefucked, sorry hoor.

Iemand op dit forum die weet of er de mogelijkheid is of (en zo ja bij wie) men bezwaar aan kan tekenen tegen deze exorbitante tariefsverhoging? Minister van V&W?

De ambtenaar die dit bedacht heeft, zou zich diep moeten schamen.

Fijn weekend,

Guillie
 
Is dat niet die mevrouw die voor het doorknippen van lintjes en het verstrekken van microkredieten ongeveer 1 mio euro per jaar ontvangt?
 
Guille, leuke link.
Zij heeft toen aangegeven dat het in Japan niet gebruikelijk is dat toiletten voor mannen en vrouwen in dezelfde hoek zitten.
Ja, en? Waar is die VIP lounge dan eigenlijk? In Frankrijk is het gebruikelijk om geen pot op het toilet te hebben..
 
Omzetting UK ATPL naar NL ATPL: 550 Euro. Papierwerk: 1 formulier van de CAA, 1 formulier door mij in te vullen. Duur: 1.5 maanden (en ik had nog wel gevraagd of ze op wilden schieten).

Als dit vroeger 1300 guldens had gekost, was de pleuris uitgebroken!
 
Verrassing voor IVW???

Tweede Kamer wil uitleg vliegkosten Koninklijk Huis

13-04-2008

HILVERSUM - De Tweede Kamer wil opheldering over de kosten van de vliegreizen van het Koninklijk Huis, zo meldde RTL Nieuws zaterdag (12 april). Volgens onderzoek van RTL liggen de totale vliegkosten van de Oranjes veel hoger dan aan de Tweede Kamer is gemeld. PvdA, PVV, SP en D66 willen dat premier Balkenende dinsdag per brief openheid van zaken geeft.

Leden van het Koninklijk Huis kunnen gebruik maken van het Fokker 70-regeringsvliegtuig en van ingehuurde vliegtuigen. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat betaalt de kosten en legt daarover eens per jaar verantwoording af aan de Kamer, in het jaarverslag.

In 2004 en 2005 gaf het ministerie aan dat de kosten respectievelijk 205.000 en 275.000 euro bedroegen. In werkelijkheid lagen zij boven de 1 miljoen euro, aldus RTL. Vorig jaar gaf minister Camiel Eurlings (Verkeer) bij het jaarverslag over 2006 aan dat er “abusievelijk verkeerde informatie was gegeven”. Alleen de kosten van de inhuur van vliegtuigen zijn gemeld. Niet die van het regeringsvliegtuig.

Volgens RTL, dat beschikt over een conceptjaarverslag over 2007, dreigt Eurlings opnieuw onvolledige informatie te verstrekken. Terwijl de kosten al jaren boven de miljoen euro liggen, geeft hij in het conceptverslag aan dat de vliegreizen van de Oranjes in 2007 585.000 bedroegen. In een reactie gaf de bewindsman toe dat dit hoger behoort te zijn, namelijk 672.000 euro.

Veder blijkt dat de Oranjes van 2001 tot en met 2006 op gemeenschapskosten voor 8miljoen euro hebben gevlogen. Daarvan was minstens anderhalf miljoen euro bestemd voor prive-reizen. :biertje:

Stelletje profiteurs...
 
Gullie, Wat een krasse taal. Dat ben ik helemaal niet van je gewend. :)

Het is wel heel kort door de bocht. Je gaat volledig voorbij aan de essentiele rol van ons Koninklijk huis.!

Die mensen hebben een heel belangrijke rol in de samenleving en ze hebben het niet makkelijk. Ze knippen lintjes door, bemoeien zich (onzichtbaar) met het samenstellen van onze regering, houden een Kersttoespraak en zetten zich in diverse comissies in om van de wereld een betere planeet te maken.
Ik noem maar even dhr van Vollenhoven : Zonder hem zou ons verkeer één grote chaos zijn. Dat het allemaal zo geordend gaat hebben we aan hem te danken.
Al het genoemde is al zwaar genoeg, maar wat denk je van Koninginnedag. Met de hele familie er op uit, naar een één of ander achterlijk gat, waar ze het hele jaar bezig zijn om oud Nederlandse spelletjes te organiseren, de juiste koek te selecteren voor het koekhappen en moeten oefenen voor het volksdansen. Vroeger zag je ze nog wel eens en attractie voorbij lopen tot grote teleurstelling van de lokale bevolking. Daarom komen ze nu met z'n allen. Bij toerbeurt doen ze mee. Dan gaat het als volgt :
Bernhard jr : 'Toe Willem nu ben jij aan de beurt, ik heb net al koek gehapt. Dat is niet eerlijk ik heb net al mee gedaan met volksdansen. Hé Friso doe jij dan even mee, dan ga ik zo wel ringsteken'. Het is bepaald niet eenvoudig.
De mensen vinden het prachtig. Ik moet er ook niet aan denken, maar die royale toelage zou een hoop goed maken denk ik.

Maar zelf hun transport betalen kan er niet af. Blijkbaar vinden we dat allemaal heel normaal en we vinden het prachtig. We smullen met z'n allen van de geregisseerde foto's in krant en roddelpers.

Mijn advies : Zet op 30 april de TV aan en we droomden nog lang en gelukkig!

http://media.rtl.nl/web/components/...onderzoek_RTL_Nieuws_vliegkosten_Kon_Huis.doc
 
Laatst bewerkt:
Als ik zo tussen de regels doorlees, heeft IVW (back on topic?) vroeger dus 'heel goedkoop' gewerkt, en gaan ze nu de werkelijke kosten doorberekenen.

Even puur hypothetisch, als iemand daadwerkelijke feiten heeft hoor ik ze graag, ik weet namelijk niet hoe het er in werkelijkheid bij de IVW aan toe gaat, maar toch:
Eens even kijken, 487 Euri voor de afgifte van een PPL? Wat zou het commerciele tarief zijn van de IVW medewerkers? Zeg 90 euro (specialistisch werk, maar niet al te moeilijk). Dat zou betekenen dat, afgezien van wat onkosten, dat de medewerker er dus 5 uur over doet om een PPL klaar te stomen. Tegenwoordig zal de IVW moeten checken (aanname) of degene die een PPL claimt inderdaad geslaagd is voor de theorie, het praktijk examen met goed gevolg heeft afgelegd, een geldige medische verklaring heeft, en niet staat geregistreerd als crimineel/terrorist. Dat zijn 3 à 4 dossiers om te lichten. Daarnaast zullen de persoonsgegevens ook gecontroleerd moeten worden (4de/5de dossier). Als je een uur nodig hebt per dossier, heeft de IVW medewerker nog een uur speling.

Dan snap ik wel waar het bedrag van 487 euri vandaan komt (of vloek ik nu in de kerk?) Leuk is anders, toegegeven. En ik heb het idee dat het buitenland wat minder kruideniersmentaliteit heeft door te stellen dat iedere organisatie zelfbedruipend moet zijn. Voor mij is dit (uitgaande van het feit dat wat ik boven heb geschreven enigzins klopt) een teken dat een pure accountant dit bedacht heeft, niet gevoelig voor de positieve spin-off op de rest van de samenleving: meer bedrijvigheid in bijvoorbeeld GA betekent meer werk, meer produktie, minder uitkeringen, tevredener burgers, etc.



(Ter verduidelijking: een commercieel tarief dekt alle kosten: loon, werkgevers deel, benodigde middelen als PC, telefoon, kantoor, etc)
 
Terug
Bovenaan