Verplicht leesvoer voor vliegers in opleiding

Niet direct als voorbereiding op de ATPL-theorie, maar voor wat daarna komt:

Handling the Big Jets
D. P. Davies

Heb al heel wat jaartjes mijn ATPL, en vlieg toch al weer een tijdje 747, maar dat boek geeft me toch een redelijk minderwaardigheids complex. Het werkt, het ding gaat de lucht in. Verder vliegt ie redelijk volgens de zelfde principes als elk ander vliegtuig.

Niet echt een boek voor vliegers in opleiding, of mensen met een leven :biertje:
 
Om ook nog wat positiefs bij te dragen zou ik zeggen lees meteo boeken zoals "Meteorology and flight: a pilots guide to weather"

Relevante boeken die je kunnen helpen in je dagelijks werk, ipv theoretische boeken over design/aerodynamica. Interessant, maar misschien niet de meest effectieve gebruik van je (gelimiteerde) tijd tijdens je opleiding
 
Voor elke vlieger:

Aerodynamics for Naval Aviators

http://www.amazon.com/Aerodynamics-Naval-Aviators-FAA-Handbooks/dp/156027140X

Perfecte uitleg van de simpele tot complexe aerodynamica, heel praktijkgericht en heldere taal. Aanrader!

of kostenloos: De FAA

Meer de algemene aerodynamica: introduction to flight van Anderson! Zeer begrijpbare uitgebreide materie!

Ook een hele mooi, in het nederlands, voor de leek en de piloot in opleiding erg duidelijk, prettig leesbaar:

Tennekes, "De wetten van de vliegkunst"
ISBN10 9068340956
ISBN13 9789068340952

Heb al heel wat jaartjes mijn ATPL, en vlieg toch al weer een tijdje 747, maar dat boek geeft me toch een redelijk minderwaardigheids complex. Het werkt, het ding gaat de lucht in. Verder vliegt ie redelijk volgens de zelfde principes als elk ander vliegtuig.

Niet echt een boek voor vliegers in opleiding, of mensen met een leven :biertje:

Sommige airlines (vooral die, welke door Engelsen worden gerund) vinden het heerlijk als je er uit kunt quoten, dus vliegers-in-opleiding-zonder-baan zouden het toch even door moeten bladeren. :kerst:

Verder geef ik je gelijk...
 
Voor degenen die zich willen verdiepen in meteo :

Weather forecasting handbook & Weather forecasting red book
Van Tim Vasquez
 
Hallo allemaal,

Om voor een deel mijn theoriekennis op peil te houden, uit te breiden en me voor te bereiden op een eventueel gesprek, vroeg ik mij af of iemand het boek Handling the big jets van David P. Davies nog heeft liggen en deze wel (voor niet al te veel geld) zou willen doorverkopen.

Ik hoor het graag mocht er iemand zijn!

Mvg,

CPW
 
Is dit boek nog wel actueel? Ik heb nog een exemplaar liggen, maar dat is minstens dertig jaar oud. Ik zal eens kijken welke druk het is.
 
Ace the technical pilot interview

Ace the technical pilot interview

Hallo allemaal,

Zit momenteel in de IR phase en wil me alvast gaan voorbereiden op de interviews. 'Ace the technical pilot interview' is een boek wat ik hier regelmatig voorbij zie komen. Hoorde wel dat er wat fouten in stonden. Kunnen jullie me wat feedback geven over het boek. Is het het waard om het te lezen voor een interview?

Alvast bedankt,

Groetjes,
Machteld
 
Terug
Bovenaan