Verkeersleiding Nederland zoekt ook mensen

Gerben,

ben weinig in NL. Laat wel effe weten als ik een keer een gaatje heb!

1381 movements: Moet toch een eitje zijn op al die banen daar ;)

Denk je dat je een keer een "werk bezoek" kan regelen richting Stansted?
Vroege Easy naar London, op toren hier kijken, biertje doen, late Easy weer terug! Maak er een fam flight van, kan je die ook weer van je lijstje afstrepen.

Mzl Stirib

stuur effe je e-mail adres naar mijn PM, hoeven we de rest van de mensheid niet lastig te vallen met onze prive gesprekken.

SR20FleEye,

verdiensten verschillen per VKL. Hangt er vanaf hoe lang je in dienst ben, of je volledig gekwalificeert ben of nog in opleiding, etc. Ik kan je geen bedragen noemen omdat ik bij een andere baas werk.
Het is ook niet moeilijker dan opereren, maar als het fout gaat....

C
 
startsalaris van een fully licensed VKL op ACC is ongeveer 65-70 duizend euro bruto per jaar. gaat daarna nog behoorlijk wat omhoog in de eerste jaren.
 
Oorspronkelijk gepost door Jester747
Iedereen kan piloot worden....Je gaat naar een vliegschool (met of zonder selectie) en neemt lessen.

Dat is inderdaad appels en peren. Iedereen kan piloot worden, maar lang niet iedereen heeft de potentie om gezagvoerder bij een airline te worden.

En ga niet beginnen over crappy airlines want je kunt ook met een transceiver bij een gravelstrip in Afrika gaan zitten en het verkeer leiden.
 
Iemand nog tips voor de selecties? Aangezien ik daar binnenkort aan ga beginnen! :eek: ;)
 
Was ik ook zeker van plan:) Iemand inhoudelijke tips?:radar:
 
Denk dat een simulatie zoals het vroeger Tracon goed helpt om te trainen, en de bekende psychologie selectie testen is ook altijd een aanrader.

FlyEye
 
Dankje! Waar zou ik deze kunnen vinden? (Ik weet het, ik ben veeleisend:rolleyes: )
 
http://www.atcsimulator.com/

Is de opvolger van Tracon. Zelf geen ervaring mee.

Zoek op dit BB ook nog even verder naar 'verkeersleider' want ze hebben ook een eigen site met veel info.

Weet alleen niet meer waar.

VrGr

F. (formaly known as SR20FlyEye)
 
Voor wat betreft de KLu zie je dat de selectie blijkbaar niet 100% garantie kan geven. Er wordt geselecteerd op bepaalde eigenschappen, maar daarna moet je die tijdens je opleiding verder ontwikkelen tot op een bepaald niveau. Dus je begint met een minimum aan kwaliteiten, en die moet je uitbouwen tot een operationeel benodigd minimum. Kan je die ontwikkeling niet maken, dan val je af... Dat is helaas niet alleen kwestie van verstand of motivatie (maar beiden helpen wel...) maar gewoon een "je hebt het, of je hebt het niet". De opleiding duurt ook zo lang (tot twee jaar) omdat je heel veel in de praktijk aan anderen moet laten zien dat je het truukje beheerst. De feitelijke opleiding zelf is relatief kort; het basisidee is ook héél simpel: klanten zo snel mogelijk van A naar B brengen zonder botsen :)
 
Ik heb er pas ook nog gesolliciteerd. Kreeg een paar minuten later een mailtje dat ik te oud ben. Leeftijds discriminatie heet dat toch?
 
Ik ben door de hele (malle) molen gekomen, heb alle tests gehaald en ben medisch goedgekeurd.......maar de score op de grading was net niet hoog genoeg om direct geplaatst te worden en ik ben dus op de reservelijst gekomen........heb nu nog kans op de klas van april..........maar daar ga ik niet op wachten.... ik ga nu de selectie doen voor Eurocontrol...........:rt:
 
Mwoa, niet heel veel...heb er even mee gespeeld voor de grading maar verder ook niet......gewoon van eigen kunnen uitgegaan......(jammergenoeg niet goed genoeg.....maja..)
 
Zo, ik zal eens even een heel oud topic omhoog schoppen! Ik ben namelijk geplaatst voor de klas van mei van LVNL!!!!!!!:yeehaa:
 
gefeliciteerd....1 tippie...mocht je in de toekomst ooit LH kisten afhandelen en je hoort een NL stem, dan mag je best wel goedendag of hallo terugzeggen.

suc6
 
Terug
Bovenaan