Naast het natuurkundige aspect of dingen mogelijk zijn en daadwerkelijk veel besparen is het aanprijzen lastig. Wat al eerder gezegd is: mensen willen bij aankomst zo snel mogelijk naar hun bestemming, terwijl ze bij vertrek 'tonnen' aan tax-free items kopen. Hoe zou je dit kunnen veranderen of juist, waarom kopen de mensen bij vertrek zoveel? Vaak is de gedachte: 'hmmm, nog twee uur tot boarden... gaan we wel ff shoppen'. Denk wel dat je via deze weg vooral in de reclame-psychologie komt. Maar als je het interessant vind is het het zeker waard om uit de diepen.
Anders: hoe krijg je mensen zover om dingen te laten ten goede van iets anders... lees: hoe willen de mensen 5 kilo minder baggage accepteren (verslechtering van hun situatie) terwijl het milieu er (fictief getal) 3% op vooruit gaat door minder uitstoot. Hoe moet je zulke dingen aanprijzen. Hoe overtuig je mensen? Zit hele leuke psychologie achter. Ben er zelf een grote fan van en heb ook talloze boeken erover gelezen.
Ook stellingen (van luchtvaartnieuws.nl) zoals 'Door de recente crashes voel ik me minder veilig in een vliegtuig' of Ik draag veiligheidsriemen in een vliegtuig'''. Ik noem maar een dwarsstraat. Het lukt me in ieder geval niet om meer dingen te bedenken die direct gerelateerd zijn aan jouw topic-vraag. Maar ik hoop dat je een idee hebt gekregen van mijn idee
Anders: hoe krijg je mensen zover om dingen te laten ten goede van iets anders... lees: hoe willen de mensen 5 kilo minder baggage accepteren (verslechtering van hun situatie) terwijl het milieu er (fictief getal) 3% op vooruit gaat door minder uitstoot. Hoe moet je zulke dingen aanprijzen. Hoe overtuig je mensen? Zit hele leuke psychologie achter. Ben er zelf een grote fan van en heb ook talloze boeken erover gelezen.
Ook stellingen (van luchtvaartnieuws.nl) zoals 'Door de recente crashes voel ik me minder veilig in een vliegtuig' of Ik draag veiligheidsriemen in een vliegtuig'''. Ik noem maar een dwarsstraat. Het lukt me in ieder geval niet om meer dingen te bedenken die direct gerelateerd zijn aan jouw topic-vraag. Maar ik hoop dat je een idee hebt gekregen van mijn idee