Veiling: 3 Cessna 182R Skylane

Yep en die C150's zijn leskisten met 15.000 uur, 60.000 harde landingen, SID deels niet uitgevoerd, ARC verlopen en motor deels op. Economisch afgeschreven. Buyer beware...

Wel leuk gereedschap overigens.
 
En sommige kisten missen ook nog wat avionica (zie foto's). Wedden dat de duurste radio's eruit zijn gehaald?

Daar heeft BVA geen baat bij. Denk je echt dat ze een kist incompleet voor duizenden Euro's minder willen verkopen, om een paar losse radio's apart te kunnen veilen? Totaal niet in hun belang. Als er spul mist dan is dat er waarschijnlijk voor de beslaglegging uitgehaald.
 
Parted out zijn de toestellen met hun equipment meer waard, maar je moet dan wel de onderdelen kunnen opslaan en een handelaar zijn die je klanten weten te vinden.
 
Als je er niet het juiste papierwerk bij kunt genereren zijn de onderdelen ook relatief waardeloos.
 
Als je een heel vliegtuig koopt en de logboeken daarvan zijn in orde, dan heb je bewijs van herkomst van de onderdelen.
PS Natuurlijk moeten die wel vakkundig gedemonteerd en gelabeld worden, natuurlijk, maar dat kan een bedrijf met bevoegde onderhoudstechnici zelf doen.
 
Helaas is onder EASA demonteren en labelen niet voldoende. In de meeste gevallen zullen onderdelen opnieuw gecertificeerd moeten worden, en het bedrijf daarvoor een aparte erkenning hebben. Er moet dan een EASA form 1 worden gemaakt, en het bedrijf moet capability hebben voor alle verschillende onderdelen.

Het is niet zo makelijk als in Amerika waarbij een yellow tag soms al voldoende is
 
Daar heeft BVA geen baat bij. Denk je echt dat ze een kist incompleet voor duizenden Euro's minder willen verkopen, om een paar losse radio's apart te kunnen veilen? Totaal niet in hun belang. Als er spul mist dan is dat er waarschijnlijk voor de beslaglegging uitgehaald.

Maar 't blijft toch vreemd dat de 2 Piper Arrows lege sledes hebben in de dashboards ter grootte van ongeveer een GNS430......
 
Terug
Bovenaan