Van Lanschot

idd een buitenlandse bank zou de oplossing KUNNEN zijn!!

zit zelf nij HSBC in hong kong, ideaal,
maar als het op financieringen aankomt, worden er andere eisen gesteld.
bv: 35% cash inbrengen op je huis, minimale balans van 15000 euro. nu is dat allemaal te doen. maar een huis in NL financier ik gewoon bij een NL bank. maakt het effe wat makkelijker.

uiteraard liggen de rentes in HKG lager, en je hebt ook geen aftrek van de belasting, heb ik nu in NL ook niet, maar dat is een ander verhaal.

k.
 
Oorspronkelijk gepost door KLIKO
probeer eens bij een ander kantoor van van L.
Is geen optie. Bij 2 kantoren geprobeerd.
Bij de laatste werd mij verteld dat dit de lijn is die van Lanschot volgt.
Niet op de lijst van hun geen financiering.
Zelfs nog erger.
Bij het laatste kantoor werd vorig jaar nog gezegd dat Captains van denim welkom waren maar FO's niet.
:confused:
 
Was dit voor of na Denim in het nieuws kwam met financiele problemen?
Blijft rot als het niet lukt. Maar wellicht kan ABN wat voor je doen? Die zijn ook gezakt met de rentes.
 
Van Lanschot is toch een Private Banker met een minimum inleg van 100.000 euro's? Ik heb met een beetje verbazing dit topic gelezen, want voor een private banker moet je toch gewoon best wel veel vermogen hebben, ik wist niet dat je met een schuld ook bij een private banker terecht kan.

Als ik mijn opleiding gedaan heb ga ik anders wel even informeren bij UBS of MeesPierson, misschien dat zij mij ook wel willen, zit ik gelijk bij een goede bank! :grijns: :rolleyes:
 
Leider...

Leider...

De UBS heeft al 4 miljard frankgen in de luchtvaart zitten... Die zijn even luchtvaart-investeerder-af :D
Bel anders Marcel Ospel even op 0041-17238034

Ade Miteinand
 
Oorspronkelijk gepost door KLIKO
Jo,

van L, heeft wat striktere eisen als het gaat om risico afdekken.
bv; toen ik mijn huis kocht werd er nadrukkelijk verteld dat er na 10 jaar nog maar 70% van de executiewaarde open mag staan aan hypotheek.


k.

een bevrind taxatierapportje doet wonderen!:D
 
jo robin,


je hoeft mij de truukjes niet meer te melden, mijn hele vriendenkring draait mee om voor kliko alles zo goed mogelijk georganiseerd te krijgen.

anyway, ook bij gewoon af betalen is die 70% geen probleem, effe de de toelage van de vrouw afknijpen :)

k.
 
Sneu voor je D-OCHO, maar ik moet toch effe kwijt dat van L. aan mij een tevreden klant heeft. Er werd door iemand gesuggereerd dat van L. makkelijk geld verdiend. B.S. ze durven het risico te lopen waar de meeste banken van weg lopen. Ik heb bij ze aangeklopt voor een hypotheek, en binnen 2 dagen hadden ze een offerte voor me klaar liggen. Veel banken kijken je niet eens aan met een buitenlands inkomen, je hebt dan de status van Cokedealer/geldwitwasser.
 
Ik heb een twee maanden geleden een emailtje gestuurd aan dhr. Giesbertz van van Lanschot, nadat ik hem telefonisch niet kon bereiken.

Geen reaktie. Na 2 weken nogmaals gebeld, verhaal gedaan aan de secretaresse, zij vond mijn email, uitgeprint en aan van Giesbertz gegeven (althans dat zou ze doen) mijn tel. no. doorgegeven en nu ruim anderhalve maand later nog wachtend op een reactie. Ik ben niet onder de indruk...... :(
 
Oorspronkelijk gepost door sheik
Veel banken kijken je niet eens aan met een buitenlands inkomen, je hebt dan de status van Cokedealer/geldwitwasser.

Niet helemaal waar natuurlijk, je woonquote verandert echter wel. De 1 rekent met 20% (SNS) andere met 25% (DBV), waar `normaal` gesproken met 33% wordt gerekend. En dat komt natuurlijk door het feit dat je je rente hier niet afgetrokken krijgt.
 
Je moet gewoon proberen bij een geldverstrekker een eigen contact persoon te krijgen.
Bij de ABN kan je waarschijnlijk, voor de beginnende vlieger, naar Yong Professionals gaan, kom je boven de € 5000,- netto per maand (of een x bedrag aan eigen vermogen) naar Preferred Banking en daarboven naar Private Banking. Ze kennen je financiële situatie, de (on)mogelijkheden en de kortingen. Altijd handig. Dito natuurlijk bij andere banken al ken ik hun voorwaarden niet.
 
dude..

ik had private banking, met account manager etc de hele zooi.

en nog fuckte de abn steeds op..overschrijving van 20000euro, die er 9 dagen over doet, terwijl het een speod over boeking is.
kan een boek schrijven over abn

k.
 
Beste mensen,

Mijn verhaal over van lanschot,

Ik heb een kapitaalverzekering in de middeleeuwen afgesloten bij Nat. Nl ( Bemas ) welke na 20 jr. mijn schuld zou aflossen,met dien verstande dat de rente aftrek zou blijven.

Mijn 1e gesprek was in Roosendaal,deze heer die mij ontving vond mijn salaris niet voldoende om met mij verder te praten, later misschie wel.

Ter info, ik vlieg bij de rode club...

Ik heb ook gesproken met de Giesbertz in Goes. Aanvankelijk een goed gesprek.

Van L. wilde mij ook hebben als klant, maar stelde voor om mijn verzekering af te kopen nadat deze al 10 jr. liep....een premie jager dus met hoofdletter P.

Na meerdere keren overleg vroeg ik om een offerte om de verzekering in stand te houden en onder te brengen bij van L.
Daarnaast vroeg ik om een hypotheek berekening.

Toen ik daar weer kwam stond in t contract dat :

1. De studieschuld nu wél geregistreerd zou worden bij t BKR...dus Bai Baaaiii andere hypotheekverstekkers...

2. Dat ik me verplichtte om de hypotheek bij van L. onder te brengen.

ook zou dit contract van te vóren naar mijn adviseur gestuurd worden, is niet gedaan...en getuigt van weinig respect.

Groetjes,

Mkrit
 
Mkrit, dat is inderdaad een vreemde gang van zaken. Volgens mij zitten er genoeg collega's van jou bij deze bank....

Ik merkte inderdaad in het begin wel dat alles heel makkelijk ging, en er later een soort omslag kwam.

Ik was al binnen, maar er werd even wat moeilijker gedaan over kleine dingen dan aanvankelijk in het eerste gesprek. Misschien is het een keer mis gegaan met een van onze collega's en zijn ze wat voorzichtiger geworden.

Ook bij mij is de hypotheek ter sprake gekomen, er wordt min of meer verwacht dat ik deze bij hun afsluit. Dit overigens mondeling. Of ik dit daadwerkelijk doe, misschien. Ik neem de beste deal, en die is misschien wel ergens anders.

Verder, ben ik tevreden over V.L, tot nu toe erg soepel en vriendelijk verlopen ! (Amsterdam)
 
Overigens,

Die hypotheekverplichting was zwart op wit gesteld. En ik ben het met je eens Bounty dat je gerust moet rondkijken.

Vb : van lanschot geeft 75% van de executie waarde aflossingsvrij, misschien voor de starter wat duur, dit itt andere hypothekers...

Qua rente op dít moment is van L. niet eens goedkoper..
Wel interessant is hun vermogensbeheer, die lijkt me beter dan een ABN/rabo etc...ook niet onbelangrijk..

Groet

Mkrit
 
Jo Machkrit,

TREADHYJACK

zat effe in je profile te kijken en dat komt overeen met iemand
die ik heel goed ken...

woon jij niet 500 mtr bij mij vandaan, en heb jij net een verschikkelijk geile RC aerobatic machine gekocht die net zo groot is als mn Jeep...

ben je het niet, dan heb je een collega met dezelfde hobbies.

ben je het wel, tijd voor het strandhuys!!!!!!

k.

ps , hoe vliegt ie :)
 
Vb : van lanschot geeft 75% van de executie waarde aflossingsvrij, misschien voor de starter wat duur, dit itt andere hypothekers...
Die 75% EW is heel normaal. Wanneer een bank 100% EW of VVW aflossingsvrij geeft moet je kijken wat voor rente opslag je krijgt, weliswaar aftrekbaar maar toch en je bouwt niks op. Vaak komt er ook nog een inkomensverzekering oid bij en die zijn niet goedkoop en de voorwaarden nog minder. Bijvoorbeeld DSB cs. verdienen daar een vermogen aan...
Voor elke starter is het duur in 1e instantie.
 
Terug
Bovenaan