Van Lanschot

D-OCHO

New member
De afgelopen tijd geprobeerd mijn lening over te sluiten bij diverse banken.:radar:
O.a. bij Van Lanschot bankiers. (na alle positieve berichten over hun in dit forum)
Vandaag werd mij medegedeeld dat van Lanschot niet in mij geinterresseerd was omdat ik niet bij een maatschappij vlieg die op hun lijstje staat. :mad:

Ik heb bij mijn huidige werkgever al een vast contract sinds april 2001 en heb mijn huidige lening (a 125.000 Euro) al sinds 1997 maar ik ben niet interresant genoeg voor ze (Zelfs al vlieg ik als Captain).

Ze zeggen dat de maatschappij waar ik bij vlieg niet solfabel genoeg is :1855:
En als deze maatschappij failliet mocht gaan ik hun lening niet kan terug betalen omdat ik geen andere baan kan vinden. (6.000 uur is wel heel weinig uren en voordat je dan een andere baan hebt dat is wel heel erg moeilijk )

En het enige dat ik wil is mijn kosten omlaag brengen.
:(
 
Van Lanschot eist geloof ik dat de schuld tot maximaal 150.000 euro binnen 15 jaar kan worden afgelost, daarvoor (naast vaste lasten als woning en levensonderhoud is het (oude) salaris van Denim niet toereikend volgens hen.
Ik meen dat er dit jaar een algemene salaris-verhoging doorgevoerd zou worden, wellicht is het een idee om dit eens te gaan corresponderen met Van Lanschot, dan zijn zij wellicht toch een goede partner. Ik weet in elk geval dat ik (na een vast contract) naar hun kan overstappen met 1 volle procent lagere rente op basis van mijn contract ipv het huis van mijn ouders nu!

Gr. Marshall
 
Na ongeveer een jaar geleden zelf te zijn overgestapt en een topic gestart te zijn over Van Lanschot kan ik een paar duidelijke conlussies trekken.
Ik ben een stuk beter af dan hiervoor. Behalve lage rente ook nog eens een ongekend service nivo. Deze bank staat altijd voor je klaar. Zelfs als je belt met de meest simpele (in hun ogen wellicht zelfs domme) vragen.
Papierwerk wordt door ze ingevuld en wat rest is meestal alleen even een krabbel zetten op een door hun gehighlight stukje papier. Kan het nog makkelijker? (echt iets voor een vlieger zou ik zeggen...)
Verder goede realistische adviezen! Om dan gelijk even in te haken op "Vlieg" hypotheken... Bij vlieg konden ze voor mij ook wel een "hypotheekje" regelen van 7 ton. Heb recentelijk even doorgerekend wat de huidige rentestijging had betekend voor me en ik was er echt NIET blij van geworden met mijn copiloten salarisje... Wat een ieder wil lenen moeten ze zelf weten, maar realiteit is dat een hoop collega's met dit soort torenhoge schulden rondloopt en het hoofd maar net boven water kunnen houden. Maar ieder voor zich!
Natuurlijk zitten er ook nadelen aan van Lanschot. Ze zijn wat duurder in kleine zaken als rekening beheer. Gaat om enkele euro's.
Groot nadeel is voor mannen/ vrouwen als D-OCHO dat ze niet iedereen accepteren. Van huis uit is het een bank van welgestelde Nederlanders. Zij hebben een beleid en daardoor vallen mensen buiten de boot. Dat is lullig. Maar face it: we zijn als pilootjes echt een beetje de arme sloebers bij die bank. We denken dat we bakken met geld verdienen maar zitten bijna allemaal niet aan de uiterste ondergrens voor acceptatie van €100000 die ze altijd hanteerden.
We doen het financieel best leuk, maar "echt geld" verdien je natuurlijk niet als piloot in loondienst. Zeker niet als beginnend vlieger al zit je bij een KLM of Martinair. Over de rest binnen NL maar niet te spreken.

Kort door de bocht vind ik woorden als "belachelijk". Zeker als je naar een ander aspect zou kijken. Namelijk de rukkers van ABN, Rabo en ING hebben ook hun rentes aanzienlijk verlaagd toen Van Lanschot zich op vliegers gingen richten in NL. Jarenlang hebben ze samen de rentes kunstmatig hoog gehouden en was er weinig mogelijk. Met name ABN is "enigzins" veranderd!!!
Al worden bepaalde mensen niet geaccepteerd door Van L, dan profiteren ze wel van de lagere rentes dan voorheen bij de andere banken.
DIT is dus ook een kant die je niet moet vergeten en had kunnen belichten!!
Maar nogmaals lullig voor degenen die er niet direct van profiteren.

Succes bij het oversluiten en vinden van een bank
 
Alle banken willen aan je verdienen, ook van L. Van L heeft met minimale inspanning een flinke leningberg binnengesleept en daar is niks op tegen. Vrijwel elke bank geeft na aandringen een gelijke of lagere rente, je moet alleen even om de tafel en onderhandelen. Als je daar geen zin of handigheid in hebt is van L uitstekend.

zijn als pilootjes echt een beetje de arme sloebers bij die bank. We denken dat we bakken met geld verdienen maar zitten bijna allemaal niet aan de uiterste ondergrens voor acceptatie van €100000 die ze altijd hanteerden.

Dat is natuurlijk complete onzin. Je bent een client waar ze geld aan verdienen, nogmaals, met minimale inspanning. Het service-pakket dat ze mij aanboden en jij ook omschrijft is een fractie van wat ze normaal gesproken voor een client doen. Het meisje dat alles voor je uit-typt moet wel betaald worden....

Voor mij was minimale kosten belangrijker dan maximale service maar dat is persoonlijk. Ik kan me goed voorstellen dat van L een prettige bank is.
 
jo,

sinds ik naar hkg ben gegaan, zit ik bij van lanschot.
absoluut nix te klagen, service is second to none..
heb je problemen in het buitenland, wordt het gelijk geregeld.

ging stuk in Dhaka bangladesh, mn creditcards werden niet geaccpeteerd. en pinnen ook niet. shit happens
heb Van L. gebeld, werd effe 1000US$ cash bij mn hotel gebracht.
dat is service.

slechtste service postbank en abnamro, wat een idioten. vooral abn , die voor doet komen dat het een internationale bank is, laat me niet lachen, nix dan zeik mee gehad.

k.
 
Track:

Wellicht lees je mijn bericht niet goed.
Ze doen idd veel meer voor je. Ik geef een voorbeeld. Het invullen van de papiertjes zijn niet de enige zaken.

En er wordt geklaagd over niet worden geaccepteerd. Waarop ik uitleg dat we maar kleine jongens zijn voor Van L. Natuurlijk verdienen ze aan ons. Echter denken wij dat we zulke grootverdieners zijn, maar dat valt wel mee als je naar mensen in de zakenwereld (zonder studieschuld) kijkt.

Voor de rest ben ik het helemaal met Kliko eens! Bij die andere banken heb ik alleen ervaren een nummer te zijn. Bij van L is het echt net even persoonlijker geregeld.

Garoeten
 
Inderdaad zelf ook een jaar geleden over gestapt en niets dan lof! Natuurlijk zullen ook zij goed aan mij verdienen, maar als ik daar dan de service voor krijg die ik verwacht hoor je mij niet klagen!

Mzzl
 
Oorspronkelijk gepost door Marshall
Van Lanschot eist geloof ik dat de schuld tot maximaal 150.000 euro binnen 15 jaar kan worden afgelost, daarvoor (naast vaste lasten als woning en levensonderhoud is het (oude) salaris van Denim niet toereikend volgens hen.
IK betaal al 10 jaar lang 1.000 Euro aan mijn huidige financier zonder 1 "vergeten" betaling.
Dat is over 10 jaar 120.000 Euro op een lening van 115.000 Euro.
Die 150.000 Euro in 10 jaar zal dan ook wel lukken.:rolleyes:
 
Jo,

van L, heeft wat striktere eisen als het gaat om risico afdekken.
bv; toen ik mijn huis kocht werd er nadrukkelijk verteld dat er na 10 jaar nog maar 70% van de executiewaarde open mag staan aan hypotheek.

het is jammer dat je niet geaccepteerd wordt, een maatje van me die bij M'air werkt, is ook gaan praten bij Van L. en ook hij werd niet geaccepteerd.

k.
 
aanvulling,

probeer eens bij een ander kantoor van van L. het hangt allemaal van de accountmanagers af en de directeur van het betreffende filiaal

zelf zit ik in roosendaal

k.
 
Wat dat betreft is het zeer grote filiaal in Amsterdam (naast het Concertgebouw) en goede optie. Ze hebben hier logischerwijs (omgeving Schiphol) een zeer groot aantal piloten als client.
De accountmanager is ook erg goed op de hoogte van de verschilende opleidingen, de kosten ervan en de regelingen die de andere banken daarvoor hebben (zodat zij iets mooiers kunnen bieden). Zijn naam schiet me nu even niet te binnen. In elk geval was het erg professioneel en lieten ze meteen blijken dat je als piloot (blijkbaar wel bij de juiste maatschappij) van harte welkom bent.
 
Terug
Bovenaan