Tyrolean

He Tuck-Under,

Ik zou graag, als het mogelijk is, ook die informatie willen ontvangen. Ik had je al een mailtje gestuurd maar misschien is het niet helemaal aangekomen.

Groetjes

Peter
 
Ook zou ik graag, indien mogelijk natuurlijk, info ontvangen mbt de tyrolean selectie....databases zijn natuurlijk ook altijd van harte welkom.... :D

dank!!!
 
The same thing goes for me, het zijn wel weer wat centjes voor de mensen in Innsbruck. Maar ik zie dit als een investering en een kans. In deze tijd mag je blij zijn dat je word uitgenodigd! Ik heb nu al zon schuld achter mn staart hangen dat de investering in het nietsvalt. Ik werk op het moment hard voor dit soort dingen zodat ik hopelijk binnekort achter de knuppel van een vliegtuig mag kruipen.
And hey, its always dark before the dawn!
Hoop dat je mij ook wat informatie kan toe sturen! Alvast bedankt en voor de andere heel veel succes en ik zie er een hoop de 28ste.

RR
 
W.s. loop ik zwaar achter (was daar zelf in 2002), maar is die selectie nog steeds bij die Dr. Morawitz? (voorzover je die man dokter kunt noemen).
Wat een giller was dat.
Als dat zo is steek er dan alsjeblieft niet teveel geld en energie in aangezien ze zelf ook niet erg professioneel bezig zijn! Psychologische test in een oude slaapkamer, assessment aan een plastic tuintafel en grading op een PC met Microsoft flightsimulator 1998 in een oude boekenkast.

Verder iedereen veel succes toegewenst. Tyrolean lijkt me een prima bedrijf.
 
Als dat zo is steek er dan alsjeblieft niet teveel geld en energie in aangezien ze zelf ook niet erg professioneel bezig zijn!

En als je nu daar wel veel geld en energie insteekt? wat maakt het nou in godsnaam uit of je aan een tuintafel of een bureau zit, zolang de testen uitwijzen dat je goed genoeg bent voor Tyrolean, dan zou ik dat zeker doen!
 
Inderdaad Schockcooling, helemaal mee eens!!! Valt me trouwens op dat het vaak mensen zijn die al werk HEBBEN , die zo negatief lopen te ouwehoeren.. Alsof ze met een baan geboren zijn... :rolleyes:
 
Ik sluit me aan bij de laatste post van Leendert.

Deze mensen die al een baan hebben die begrijpen niet wij er (bijna) alles voor over hebben om aan een baan te komen.
Ik kan me bijvoorbeeld niet de luxe veroorloven om daar niet te gaan solliciteren.
Ik denk als starter dat je overal moet proberen en als je daarvoor achter een tuintafel moet zitten of achter flight sim 98....lekker boeie..

Lijkt me overigens wel een mooie maatschappij om mee te beginnen. Als ik straks klaar ben zal ik het zeker hier ook proberen.

Tips zijn altijd welkom.

Ik zit trouwens wel met 1 vraag:

Men heeft het vaak over ATPL vragen. Wat voor soort vragen kan ik hier verwachten?? Ik heb mijn theorie lang geleden gedaan en niet alles is meer parate kennis. Ik ben wel bezig al mijn boeken vluchtig door te nemen.
Kan iemand hier iets meer over vertellen??
 
Vrijwel iedereen die hier op het board is, heeft er hard voor moeten werken om zo ver te komen. De meeste van diegene die al wel een baan hebben, weten heel precies hoe klote het is om thuis rond te hangen en niet te weten of je überhaupt een uitnodiging krijgt.

Het is echter wel zo dat het niveau van een grading tevens een eerste indruk geeft van het niveau van een bedrijf.

Ik ken buitengewoon veel jongens die door Tyrolean zijn uitgenodigd, goed bevonden, en vervolgens te horen kregen dat men eigenlijk helemaal niemand zocht. De meeste bedrijven nodigen je uit als ze ook echt iemand nodig hebben. Voor deze jongens dus teleurstellend genoeg; Word je eindelijk uitgenodigd, red je het een keer, was het eigenlijk voor noppes.

Aan de andere kant, op het moment vliegen er ook veel nederlanders dus een poging is het zeker waard. Of ze nú nog mensen zoeken, geen idee. Zo heel erg goed gaat het het Austrian-verbond niet echt.
 
Ben ik niet helemaal met je eens om het volgende:

Ik kan niet geloven dat een maatschappij/bedrijf iemand uitnodigd voor een gesprek/interview/grading tenzij zij echt mensen nodig hebben.
Je moet het zo zien voor jou kost het een paar honderd euro, maar voor een maatschappij/bedrijf kost het veel meer, dus mensen uitnodigen zonder reden geloof ik niet. Ook al hebben ze 1 vacature waarop 100 man op solliciteren. Feit is ze zijn wel op zoek en wel naar de beste etc.

Niveau grading zegt op zich ook niet veel, omdat ik zelf gevallen ken waarbij men is aangenomen zonder een grading te doen.
Is het niveau van zo'n bedrijf dan heel laag??(ex-collega aangenomen bij trans zonder grading te doen)
 
Testjes

Testjes

Heeft iemand tips voor mij hoe ik het best kan oefenen voor die DLR-achtige testjes voor de psych-keuring van TYR. , Tevens ook graag tips mbt hoofdrekenen en geheugen-oefeningen... CD-roms, oefenboekjes..etc . Als iemand titels of namen heeft(eventueel aankoopadres), dan verneem ik die graag van deze persoon!!!

Wederom Dank!!

groeten :D
 
Ben ik niet helemaal met je eens om het volgende:

Ik kan niet geloven dat een maatschappij/bedrijf iemand uitnodigd voor een gesprek/interview/grading tenzij zij echt mensen nodig hebben.
Je moet het zo zien voor jou kost het een paar honderd euro, maar voor een maatschappij/bedrijf kost het veel meer, dus mensen uitnodigen zonder reden geloof ik niet. Ook al hebben ze 1 vacature waarop 100 man op solliciteren. Feit is ze zijn wel op zoek en wel naar de beste etc.

En wederom: Begrijpend lezen is gevraagd.

a) Ik kén mensen die daar langs zijn geweest, goed bevonden en toch afgewezen.

b) als ze al 1 plek hebben, en 100 sollicitanten, dan nodig je er geen 100 uit. Waarschijnlijk 2 of 3, en de rest krijgt een leuk briefje "you're on file, keep you posted. Don't call us, we won't bother either." Groot verschil dus tussen uitnodigen en solliciteren.

Dat 't geld kost, yep, maar da's dus een grond mensen níet uit te nodigen, in plaats van ze onnodig uit te nodigen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat Tyrolean wel een poging waard is. Elk bedrijf dat een salaris betaald voor het vliegen is een sollicitatie waard.
 
je hoeft niet veel te zeggen .....
ik zie zo op de manier waarop jij praat dat jij ook al een baan hebt.

en nogmaals:

jij vindt dat als zij 1 vacature hebben moeten zij 2 a 3 man uitnodigen voor een gesprek.
Wat nou als de maatschappij zo niet denkt.

quote:
"Dat 't geld kost, yep, maar da's dus een grond mensen níet uit te nodigen, in plaats van ze onnodig uit te nodigen."


Dat wil alleen maar zeggen dat er dus een reden voor zal zijn geweest om de mensen WEL uit te nodigen. Misschien vertellen de mensen niet de hele waarheid. Misschien is het zo geweest dat ze zijn afgewezen en niet willen vertellen en het nu zo brengen dat ze wel door zijn gekomen maar een excuus van we "hebben geen mensen nodig tot ziens doei".

Ik hoop dat jij dit goed "begrijpend" leest.....


Ik zie net dat je 3000 uur hebt met allerlei TR. Bevestigd dus hetgene wat ik net zei.
 
Laatst bewerkt:
Aiaiai Turning Final....

Met veel ''mischien'' en ''zullen'' kun je altijd een mooie theorie in elkaar draaien.

Ik kan het verhaal van Variatie bevestigen; een klasgenoot van mij is er op sollicitatie gegaan, aangenomen maar in de holding gezet maar hij zou elke 6 maanden op de hoogte worden gehouden. Na 10 maanden (hij had al lang een andere baan) hebben ze hem uiteindelijk gebeld om te melden dat er plaats was op de dash 8.

En je conclussie is juist dat Variatie al een baan heeft en ik ook. Maar wij hebben wel ervaring met solliciteren. Dus je mag je wel wat van mensen met ervaring aannemen.

En ik begrijp ook wel dat je naief bent want dat is iedereen die fris met zijn groene papiertje van school komt.
 
Dus het klopt niet wat Variatie zegt dat je te horen krijgt als je er helemaal doorheen bent dat ze niemand nodig hebben. Je komt op een soort wachtlijst.
Los van het feit dat ze je na 10 maanden opbellen.....

Ik verwacht zowiezo niet dat ik binnen een half jaar een leuke baan vind bij een leuke maatschappij. Dus ergens op een wachtlijst staan is zo erg nog niet.
Het ligt ook aan de persoon zelf.

Ik bijv zou ze helemaal gek bellen om de 2 weken of maand of iets in die richting en niet wachten op een telefoontje van hun. Ik zou bevendien ook zeer zeker verder gaan met sollicitaties elders.
Dit is wat de jongens en meisjes ook hebben gedaan zoals jij dat zegt ze hebben nu al ergens anders een baan.



Maar wat bedoel je te zeggen dat ik naief ben???
Mijn groene papiertje heb ik al 4 jaar.(en nee ik bedoel niet PPL)
 
Dus het klopt niet wat Variatie zegt dat je te horen krijgt als je er helemaal doorheen bent dat ze niemand nodig hebben. Je komt op een soort wachtlijst.
Los van het feit dat ze je na 10 maanden opbellen.....

Als je wordt aangenomen maar je krijgt pas na 10 maanden een startdatum en type dan hebben ze je op moment van aanname toch niet nodig? :passed:

Geen enkele maatschapij kan bijna een jaar vooruitkijken!
 
Ik zeg niet dat je er niet moet solliciteren,
Ik zeg niet dat het een slecht bedrijf is,
Ik heb wél gezegd dat iedereen hier donders goed weet wat het is om net van school te komen en 9 van de 10 sollicitaties een "bedankt, maar nee bedankt" te krijgen.

Dat je kunt zien dat ik een baan heb, super. Dat zou moeten bevestigen dat ik niet weet wat het is om te solliciteren? Interessante conclusie.

Dat diegene je proberen te waarschuwen voor een te positief beeld van Tyrolean, daarvoor hebben ze een reden. Dat kun je accepteren, of roepen Ach, hij heeft al een baan, laat maar lullen. Ouwe zak. ;)

Er is namenlijk een reden dat ik die baan heb. Ik luister naar diegene die daar waren, en het gedaan hebben.
 
Iedereen heeft z'n eigen mening over alles... en bekijkt het vanuit n andere kant, hetzij vanachter het bureau thuis, hetzij ergens vanuit de linker/rechterstoel,

Gooi al deze meningen op n hoop en trek je eigen coonclusie, doe wat je zelf denkt wat goed is.

by the way, ik ga dr eind deze maand heen...

we zullen zien.. ;)

Groeten!
 
Succes Sjorske.

Ik hoop net als jij en vele andere straks ook op gesprek mogen te gaan bij diverse maatschappijen.

Ik heb momenteel al iets lopen, hopelijk wordt het wat.
 
Mbt de kosten: Hoeveel van "ons" zijn al in een selectie geweest en nog even meegemaakt tot en met de sim om ff een uurtje gratis te kunnen simmen?
Kost de maatschappijen ook een hoop, en je naait de toekomstig sollicitanten.
Met Emirates gaat het nu dezelfde kant op. Actie=Reactie kan ik mij nog zo vaag herinnneren.
 
Terug
Bovenaan