Tyrolean of lufthansa??

Ik snap het ook niet allemaal, en ga het echt niet allemaal nog een keer lezen.

Ben het met de meeste punten van je eens maar luister;

Heb je een baan >> kun je kieskeurig gaan doen

heb je geen baan >> pak je de eerste (kut) baan die je aangeboden krijgt!

heb je een baan aanbieden en wacht je op een betere aanbieding >>> begin je gewoon met training bij de maatschappij die je een baan heeft aangeboden, en ga je er vandoor als je wat beters concreet (zwart op wit dus) aangeboden krijgt!
 
Leuk. Ryanair praktijken. Ik zou dan eerst maar proberen de selecties voor CLH te doen, haal je die niet, dan kan je nog altijd overwegen om je zakken te legen ergens.
 
Ben het met Flying dutchman eens. Je wil toch vliegen of niet? Dan zou je blij moeten zijn met de uitnodiging die je krijgt. Zie het als kans die je niet zo snel krijgt.

Greetz, piatr
 
@ eagleone

Heb je NLS gedaan, want het klinkt als een typisch CAE geintje. Vouchers uitgeven waarmee je een type voor de helft van het geld kan kopen. Maar uiteindelijk blijkt dat dat ding waardeloos is.
 
nee, ik heb geen NLS gedaan.
maar het is denk ik wel een geldige type.
maar aangezien f100 niet bepaald veel meer vliegt, vind ik wat je ervoor moet betalen niet echt bepaald weinig
je schijnt het in 5 jaar terugbetaald te krijgen, maar dan zit je dus eigenlijk 5 jaar vast aan tyrolean.
en voor het loon doe je het echt niet daar, want 2500 bruto per maand , en dan daarvan je lening afbetalen + levensonderhoudt + huur in Oostenrijk lijkt me niet bepaald haalbaar.
onderhandelen zal wel moeten denk ik. maar ik zal eerst een kijken of ik door de grading heenkom, en dan kijken we wel verder, kan altijd nog nee zeggen.
het is en blijft een vliegbaan en het is natuurlijk een kans om verder te komen, maar als je gaat kijken hoe de markt nu aantrekt en wat tyrolean er eigenlijk voor neer wil leggen vind ik het bar weinig voor de huidige tijd.
maar ik krijg ook wel meer door dat ze echt mensen nodig hebben, dus misschien kan ik wel iets regelen. veel dingen zijn me nog steeds onduidelijk dus kan best zijn dat het allemaal nog wel goed uitpakt.
ik laat het nog wel eens weten hoe het is gegaan.

mzzls
eagle one
 
nou ja om helemaal precies te zijn 2522 bruto in de maand.
En nee dat is gewoon niet veel.
ze willen dat ik me eigen type f100 betaal (23.500)(krijg in je 5 jaar terugbetaald)
mijn eigen kosten tijdens de type betaal (hotel etc.,Maar!!!! voor de type begint krijg je al een contract, maar of je dan meteen ook betaald krijg in de maand van de type weet ik nog niet, maar kan dus zijn dat je al 2522 krijgt de eerste maand.)
dan willen ze dat ik in oostenrijk ga wonen (lekker ver van huis he), dus rond de 500 euro voor huur.
heb gehoordt dat circuitjes betaald worden door tyrolean, maar daar zit weer een appart contract aan vast, dus wat dat inhoudt weet ik niet, maar zal wel 5 jaar moeten tekenen ofzo.
en dan maar vliegen op de f100 voor het loon van 2522 kilometers ver van huis.
maar zoals ik al zei, ze hebben vliegers nodig, dus onderhandelen zit er denk ik wel in, zo niet was het leuk om effe in de 373 sim te zitten:P.
het is niet allemaal dat ik het niet wil, maar kom op, denk niet dat veel mensen hier meteen met volle mond ja op zeggen.
maar van de een en ander hoor ik dat de dingen wel goed regeld zijn bij tyrolean, en dat wil ik best geloven, maar je wordt er de eerste 5 jaar niet rijk van, dus echt vooruit ga je totaal niet.
dit is echt voor hooguit 2 jaar en dan kan ik ergens anders terecht.
we shall see, eerst maar eens de grading op de 737 , en dan zien we wel verder.

de groeten
eagle one
 
Niet nadenken over bij maatschappij het beter zou kunnen zijn om als eerste naar toe te gaan; ga juist naar de maatschappij die zich als eerste aanbiedt. Als Tyrolean morgen vraagt om je handtekening onder je contract en Lufthansa zou dat bij wijze van spreken overmorgen pas kunnen doen, dan gewoon meteen Tyrolean. Je weet nooit hoe de toekomst verloopt; pakken wat je pakken kan.

Maar dat is mijn opinie. Uiteraard doen wat je zelf prettig vindt.
 
Gewoon beide selecties doen!

ALs je veel geluk hebt haal je ze beide en kun je kiezen... anders is het wel duidelijk
 
maar zoals ik al zei, ze hebben vliegers nodig, dus onderhandelen zit er denk ik wel in

Dat kan je dus wel vergeten. Daar beginnen ze niet aan bij Tyr.
Verder....
Het loon wat daar staat klopt zo ongeveer. Echter hou je het ong netto over!
Zeker op de F100, waar je nogal snel overuren maakt hou je makkelijk 2500 netto per maand over. Alleen je basisloon is belast, de vlieguren ed zijn belasting vrij. Tevens krijg je het loon wel 14x. Tevens elk jaar een loonsverhoging.
Ik heb er 2 1/2 jaar gezeten en heb het prima kunnen redden hoor met het geld. Ik heb mijn multimedia behoorlijk uitgebreid :grijns: en heb ook nog kunnen aflossen.


dan willen ze dat ik in oostenrijk ga wonen (lekker ver van huis he

Ja hallo!!!

Dan moet je er niet solliciteren!
Als je in het buitenland solliciteerd moet je niet gaan lopen janken dat je in het buitenland moet gaan wonen.....
 
nee, ik heb geen NLS gedaan..

..
je schijnt het in 5 jaar terugbetaald te krijgen, maar dan zit je dus eigenlijk 5 jaar vast aan tyrolean.
..

Dit is toch de zogenaamde "bond"? Ik weet niet wat doorsnee is (3 jaar?) maar ik neem aan dat de meeste maatschappijen wel een bond hanteren, behalve de honden die je er helemaal zelf voor laten opdraaien.

Ik weet niet hoe lang je al zoekt, maar als je kans maakt bij CLH of DLH zou ik aan de ene kant geen overhaaste beslissingen maken.

Welke opleiding heb je wel gedaan?
(nieuwsgierig..)
 
effe voor de duidelijkheid, maar ze hebben mij gebelt.
bedoel er eigenlijk mee dat ik het niet erg vind, maar aangezien het loon niet bepaald veel is zou het (zoals bij iedereen denk ik wel) wat meer mogen zijn aangezien je van ver moet komen,
als ik het doe dan ga ik er echt wel wonen.
 
@eagle one!

Get real!!!

Je mag nog steeds heel erg blij zijn dat er een maatschappij is die jou (als je de selectie overleefd) een baan aan wil bieden!
Dat jij vind dat omdat je uit het buitenland komt je wel wat meer zou mogen verdienen slaat natuurlijk nergens op!!:haha: !

Maar ja als jij denkt te kunnen onderhandelen dan kom je zeker van een koude kermis thuis!!!:traantjes

Als dit jou manier van denken is dan vraag ik me af hoe je in hemelsnaam als die psychotests overleefd hebt!!!

Wees blij dat je ergens aan de slag kunt.....zorg dat je daar wat uren en ervaring op kunt bouwen en daarna kun je altijd verder kijken!!!
(met een berg ervaring op zak kom je een stuk verder in het leven en dat geld ook voor de vliegwereld!)
 
is helemaal waar.
ik ga er ook voor de volle 100%
weet ook wel dat het niet gaat gebeuren dat ik ook maar iets kan eisen want anders kan ik het meteen vergeten, alleen dit is wat ik ervan vind, wou dat het een beetje die kant op kon gaan ;)
eerst maar eens door de grading komen en dan zien we wel verder, heel simpel tyrolean is nu de enigste maatschappij waar ik voor ga dan, maar als er een andere betere gaat vragen daarheen te komen is de keus makkelijk.
mzzls
eagle one
 
Terug
Bovenaan