Tyrolean of lufthansa??

eagle one

New member
Hey hallo, kan iemand mij helpen met deze vraag,
ze hebben mij gevraagd voor tyrolean te gaan vliegen in Oostenrijk en dit lijkt me wel een goeie maatschappij om te beginnen, alleen zit ik ook nog met de voorbereidingen om naar lufthansa te gaan.
Wat is nu beter?
Voor tyrolean gaan of wachten op lufthansa?
Heeft iemand ervaring met Tyrolean kwa werken enzo, is het er leuk, krijg je goed betaald, is het er allemaal goed geregeld kwa huisvestiging en verzekeringen enzo, of wordt alles aan jezelf overgelaten?
En dan lufthansa, Moet nog duits leren en dlr test doen, maar die zit er dus aan te komen en nu komen ze dus ineens van tyrolean.
Kan iemand me hiermee helpen
alvast bedankt
Eagle One
 
miss ff met Boyashaka! contacten via PM. Die is door Luxair tijdelijk bij Tyrolean gezet om ervaring op te doen op Q400. Misschien dat hij jou iets kan vertellen over Tyrolean......
 
Ik lees dat je je DLR moet doen, ga dan voor VO want het bedrijf is te goed om het te vergokken voor een kleine kans bij Cityline, helemaal als je nog geen baan hebt en geen uren . Laat ze het i.i.g. niet merken dat je ook interesse hebt in Cityline.
Verschil tussen Cityline en Tyrolean: Bij Cityline vlieg je je cojones uit je broek voor een hoog salaris, bij tyrolean vlieg je iets minder voor een minder salaris(ook nog hoog zat hoor)
Bij VO krijg je je LOL vergoed tot max 300,- per jaar, huisvesting moet je zelf regelen maar dat is makkelijk te doen. Ook krijg je je deadheading voor de helft betaald, verder zul je sneller je upgrade krijgen dan bij Cityline.
Voordeel Cityline, dichter bij NL, (is heel belangrijk ben ik nu wel achter), sowieso een jet positie. Bij VO is er een kans op de Dash en die uren worden minder gewardeerd dan jet uren.

Succes met je keuze maar als je nog niets anders concreets hebt is het eigenlijk een no-brainer
 
Begin bij tyrolean, en als je de dlr hebt ga je naar CLH !! Heb meer vertrouwens in CLH/LH dan in Tyrolean/Austrian (daar bouwen ze zelfs cockpitplaatsen op de 330/340 af !!! Ik zou er wegblijven als je een keuze hebt.

succes
C
 
Nou ja, het probleem zit er dus ook nog eens in dat ze bij tyrolean willen dat ik dus me eigen typerating betaal voor de fokker 100 of dash 8 a 23.500 euro(lekker klein bedrag niet?) en dan heb ik een salaris van 2522 euro gross (weet iemand of dat nu bruto of netto is)
De fokker wordt in adam gedaan en de dash 8 in Madrid , en ook dat mag ik zelf bekostigen kwa reizen en onderkomen voor een maand lang.
Bij luft city line betalen ze de type voor je (mits je de dlr haalt natuurlijk) en het zit natuurlijk ook wel een stuk dichterbij dan oostenrijk.
leuk dat ik gratis kan reizen bij tyrolean , maar ik weet niks van de werktijden en rusttijden.
bij ryan is het 5 dagen werken 4 dagen vrij. bij tyrolean weet ik er nog helemaal niks van en kan het ook niet op inet vinden. en ik vind dat ze wel iets meer mogen dokken aangezien ik van ver moet komen om voor hun te werken. (maar goed dat is mijn mening).
Ik snap ook wel dat ik niet veel te eisen heb aangezien ik nog niks heb kwa uren, maar met dat bedrag wordt het rondkomen daar en nog eens me schuld afbetalen heel lastig
iemand hier nog tips of commentaar over, graag. moet aankomende week zeggen of ik het doe of niet.
alvast bedankt,
Eagle One
 
Hoe kom je erbij dat je zelf je tickets en onderkomen moet regelen tijdens de typerating? Wordt allemaal voor je betaald hoor ! De typerating krijg je in 5 jaar terugbetaald met rente. Die 2500 is bruto, hou je zo'n 2100 á 2200 over(14 keer per jaar krijg je dat welteverstaan) Gratis reizen bij Tyrolean ?Mwoehahahahahaahaaa! 70 euro luchthaventaxen voor een sby retourtje vie-ams noem ik niet gratis. Werk en rusttijden conform de CAO, rooster 5 of 6 op en dan 2,3,of 4 dgn vrij, je kunt 5 dagen per maand vrij requesten, die krijg je dan meestal ook wel.
Kun je een vergelijking gaan trekken met Ryan maar daar zit je nog niet of wel ? Ook als piloot zul je gewoon moeten werken voor je geld.
Jôh, als je er geen zin in hebt moet je het gewoon niet doen, kun je beter je plekje open laten aan iemand die wel blij is met zijn eerste lucky break.
 
Zo dat is ff ranzig zeg. Dokken voor je type bij Tyrolean???? In deze tijd van mogelijkheden, zou ik dus ff niet betalen voor mn type. Het wordt tijd dat dit soort praktijken eens afgelopen is.. !!!!!!!!! F*ck die Oostenrijkers !

Misschien een puntje..: Als je je selectie bij CLH haalt en je hebt nog typeratingkosten terug te dokken aan je werkgever die je gaat verlaten voor CLH, betaald CLH tot max. 20000euro aan vergoeding !!Maar goed, als gezegd: ik zou voor CLH gaan, no doubt about that !!

Succes met de selectie ;)

groet
C
ps. voor meer info ff een PM
trouwens een salaris van 2500 euro bruto??? weet je wat je bij CLH verdient...?
 
Hoe kom je erbij dat je zelf je tickets en onderkomen moet regelen tijdens de typerating? Wordt allemaal voor je betaald hoor!!
@ peut

de typerating wordt bij CAE gedaan, en daar stond duidelijk in :
Accommodation and travelling during assessment and TQ course will be at your own expense and responsibility. CAE will support you in finding affordable accommodation.
Dit lijkt me wel duidelijk , dus ik mag alles zelf dokken (was het maar zo dat het voor me geregeld werd, dat is het minste wat ze wel mogen doen voor dat geld.)
dus daar komt nog eens een kleine 2000 euro bij voor zelf regelen van de huisvestiging + verblijfkosten enz enz
om te beginnen ver van huis en een eerste baan lijkt me dit een leuk begin.
Maar de moeite die ze aan jou overlaten om zelf ervan te kunnen proviteren is associaal groot.
Ook krijg ik maar een 1 jarig contract en dat wordt automatisch elk jaar verlengd (maar als er reden is dit niet te doen wordt het dus niet verlengd) en wat moet ik daarmee? ik kan er dus op rekenen na 1 jaar dus eruit gegooid te worden voor een ander die dus weer een type wil neerleggen (in het ergste geval dan)
dat ik de type terugbetaald krijg staat nergens in de uitleg over tyrolean.
kan ook nergens zwart op wit terugvinden of dit ook echt waar is. dus ga er zeker niet vanuit
Hoe dan ook, ik vind het een zeer grote kans te vliegen, maar ik heb er teveel twijfels bij aangezien het ineens zo snel moet.
ik wil wel dat me eerste baan meteen wel een goeie is, en niet een kansje die ze maar snel geven om te kijken wie erin trapt zodat ze nog als laatste effe snel geld uit me kunnen trekken..
Ik heb echt wel door dat de markt nu goed aantrekt en als ik even wacht er goeie kansen voor me klaar zullen liggen,
Dit komt ineens aanwaaien en ik denk er echt wel serieus over na.
Maar ga maar eens na, je hebt net je opleiding afgerond en wilt vliegen, en ze bieden je dit aan, leuke kans, maar ver weg, zelf veel bijdokken en zelf alles ongeveer wel moeten regellen, ze nemen niet eens de moeite iets voor je te doen lijkt het, als je wil betalen denken ze : mooi weer eentje die erin trapt, scheelt ons weer veel geld . 23500 euro is geen kattepis voor een type voor een f100.
dezelfde type op een 737 -900 kost evenveel. wat moet ik er allemaal wel niet van denken.
En ook luft city line is ook helemaal niet zeker, moet eerst maar kijken of ik aangenomen wordt. maar toch heb ik het gevoel dat dit een betere werkgever is dan tyrolean.
Als iemand me meer kan vertellen over tyrolean , graag want ik zit echt te denken wat ik hiermee nu aanmoet,
goeie kans, maar veel extra kosten en moeite ( de moeite wil ik echt wel voor lief nemen want voor niet gaat de zon op, maar kom op , 23.500 is gewoon niet effe snel bij elkaar gewerkt)
ik hoor het graag van de meer ervaren mensen onder ons.
M.V.G
Eagle One
 
Eagle One, heb je nu de selectie al gehaald of niet in Oostenrijk? If so? Wist je dit niet allemaal op voorhand? Want dan vraag ik me af hoe je hun interview hebt gehaald met zo'n instelling.
 
nee ik moet nog zeggen of ik het doe of niet.
Maar ik heb er nog teveel onduidelijkheid over,
Hoop dat iemand me kan zeggen dat dit gewoon een goeie start is om te beginnen in de luchtvaart.
Deze info heb ik gekregen zodat ik kan beslissen of ik juist voor deze maatschappij ga vliegen.
Mijn instelling is nog gewoon sceptisch, want ik twijfel er gewoon nog over, de een zal dit meteen aanpakken, maar ik kijk wel even alles na voordat ik ja of nee zeg. de een denkt misschien dat ik teveel zit te zeiken en het gewoon moet doen, maar ja, de ander zegt weer: wacht even want je kansen trekken steeds meer aan.
Maar goed, graag nog meer meningen, wordt het makkelijker om te beslissen.
 
nou eagle one, ga dan gewoon meedoen aan tyrolean, er zijn tenslotte niet veel airlines waar je alles wordt betaald die low timers aannemen. iig tijdens je typerating, ook al moet je dat hotel betalen, wat volgens mij niet zo is, is het goed dat je van thuis weg bent om je volledig te kunnen concentreren. zeker rekening houden met onregelmatige uren en dan zit je in een NH hotel vlakbij hoofdorp, dus al gemakkelijk. en ik hoor eigenlijk alleen maar positieve dingen van tyrolean.
wat betreft die 23000 euro, da's een pak minder dan een typerating 737NG bij CAE, kost er zo'n 36000. en je gaat een 5 jarige bond aan, net zoals genoeg andere airlines.
als je daarna DLR haalt, mooi, ga dan idd daarna naar CLH.

SC
 
@shockcooling.
Mag ik dan vragen waar jij je info vandaan haalt?
ER staat echt duidelijk in dat alles wat tijdens de type rating moet gebeuren voor me eigen kosten is en dat ze zullen helpen in het vinden van een geschikte plaats om te verblijven, verder staat er helemaal niks in.
Als je me naar een site of een persoon kan wijzen die dit allemaal weet zal ik je dankbaar zijn.
Ik vind ook dat tyrolean een goeie maatschappij is om te starten, maar er zijn dus de afgelopen 6 maanden wel 75 piloten opgestapt. Waarom?
ik begin wel steeds meer oordelen te vormen die me helpen dit misschien te proberen, maar hoor toch van de een dit en de ander dat, ik zou graag meer duidelijkheid willen, ik wil je best op je woord geloven dat ze dingen voor me betalen, maar ja, er staat in de uitleg over tyrolean gewoon dat het niet zo is.
wel bedankt voor je mening, als je nog meer voor me hebt graag.
Eagle One
 
Ik vind dit maar een vreemd verhaal. Heb je de selecties bij Tyrolean nou al gedaan, of ben je uitgenodigd voor de selectie? In geval van dat laatste ben je wel erg voorbarig. Heb trouwens nog niet eerder gehoord dat je bij Tyrolean moet betalen voor je type. Zou ik in dat geval eerst maar de DLR proberen voor CityLine....
 
ik ben dus uitgenodigd voor de selectie via cae. maar die zeiden dus dat ik me eigen type a 23.500 moest betalen voor de f100 of de dash 8.
ik heb het idee dat tyrolean cae heeft gebelt en heeft gezegd: we hebben snel mensen nodig en die doen bij jullie de type die ze zelf moeten betalen, als jullie nou maar gewoon voor mensen zorgen.
Ik weet niet hoe het verder allemaal zit, maar zo is het mij verteld, ik kan (en hoop eigenlijk ook wel ) er naast zitten en dat het als je er eenmaal werkt je type terug krijgt betaald (zal wel leuk zijn)maar kijk maar eens op deze site :
http://www.pilotjobsnetwork.com/factfile.php?id=44h8jzgv190kfu9mb6mn67j63qfvfh18966hwa0j9ruc6un7nwg
daar staat het een beetje uitgelegd over hoe en wat.
naar lang zoeken kwam ik op die pagina.
maar echt duidelijk staat het er niet echt, want via cae kreeg ik een artikel toegestuurd dat de assesment 360 kost en de type 23.500 die ik dus zelf moet betalen en dat ik dus ook kost en inwoning tijdens de tq cursus zelf moet betalen.
als er meer vragen zijn hoor ik het wel .
E O
 
Als ik jou was zou ik eerst proberen beide selecties te doorlopen voordat je je zorgen gaat maken om kosten tijdens Typerating en secundaire arbeidsvoorwaarde. :confused:

Bij beide selectie ligt de "failrate" rond de 85 a 90%... Dus de kans dat je één van de 2 selecties haalt is al niet zo denderend groot laat staan de kans dat je beide selecties met positief resultaat doorloopt.

Iig veel succes! :biertje:
 
@Eagle one
Vind het een raar verhaal, maar als ik het goed begrijp worden de ratings door VO allemaal in Ryan Air Style uitbesteed aan de CAE die er weer een leuk slaatje weet uit te slaan ? Dit is heel erg nieuw want ze zitten te springen om mensen en op zo'n manier jaag je ze alleen maar weg ! Heb je al gebeld met Tyrolean zelf ? 0043-5122222-0, bel ze even op vraag naar de trainingsdepartment en stel deze vragen die nu hier hebt gesteld aan hun. Je kunt het gerust in Engels doen. Als het echt zo is als jij zegt moet je gewoon beide opties open houden en ook de selectie bij CLH gaan doen.
 
ik snap dat ik misschien niet al te duidelijk ben geweest, maar wat peut zegt is dus waar.
ala ryan air wordt het dus uitbesteed ja.
en ja die slaan er dus een slag uit, dat dacht ik dus ook al ja.
heb er geen problemen mee, maar dat ze gewoon niks vergoeden tijdens de typerating en je niet helpen ofzo vind ik buitengewoon slecht eigenlijk.
je betaald veel en dan moet je zelf nog eens tijd en geld in onderkomen gaan regelen.(ze helpen je ermee, maar dat verhaaltje ken ik )
ik zal morgen wel een aantal vragen stellen aan cae en ik zal daarna tyrolean (als ik durf:P) wel bellen en eens kijken wat ik daar te horen krijg
zal best kunnen zijn dat via cae een versneld traject is, ik weet het niet, maar het is dus wel een kans waarvan ik nog steeds de twijfels heb.
wel bedankt voor alle reactie's , heb nu een stuk meer vragen beantwoordt.
als er nog meer dingen zijn nog steeds welkom.
Groeten
E O
 
Terug
Bovenaan