Tyrolean Airways

FlDman

New member
Hallo,

kan iemand mij wat meer informatie geven over de selectie en het bedrijf zelf? (Misschien zijn er hier mensen die daar vliegen?)

Thx!
FLDMan
 
Selectie is voor mij al een tijd geleden, maar bestond toendertijd uit: Vragen test, een hele dag psycho testen, grading op een heel simpele simulator(een pc met zo'n stuurtje) en een eindgesprek met paar hoge piefen van de company.
Je kunt hier searchen, op www.pilots.de kun je ook veel vinden en op pprune ook nog wel wat.

Het bevalt me daar redelijk, vlieg daar op de Smash-8, salaris is niet top maar ok, collegae zijn prima (uitzonderingen daargelaten, maar waar is dat niet zo ?) Probleem is dat er geen doorstroming is naar de AUA, weet trouwens niet of je daar überhaupt wil zijn met de situatie van dat bedrijf. Veel mensen gaan of willen het bedrijf verlaten om het ergens anders beter te krijgen. Er komen nog een paar fokkers bij , dus ze staan te springen om personeel.
Hoe ver ben je in de selectie en hoeveel moest je betalen om aan de selectie mee te doen ?:)
 
.... heb jij mij gemaild??? zo niet jammer dan :D

Opzich leuk bedrijf om voor te werken. Bij de selectie vallen veel mensen af. Er komen straks heel wat plekjes vrij hier door die Fukkers die komen.
TJa af en toe wat minderen collega's zoals die hier boven ;)
Doorloop is er bij tyrolean (austrian arrows) altijd al geweest en dus ook nu.
Zou zeggen gewoon opsturen je rommel en hopen op een belletje van hun.
 
Ik had iets van 230 uur toen ik hier begon.
Na mijn opleiding heb ik iets van 100 uur op een chieftain door europa gevlogen en ben gelukkig daarna hier terecht gekomen.
 
Heb samen met peut en viper selectie gedaan bij Tyrolean. Als je wilt heb ik nog wel redelijk wat info voor je. Maar het kan natuurlijk zijn dat dat een beetje achterhaald is.
We hebben veel buitenlandse collega´s, die op dit moment bijna allemaal proberen om in hun eigen heimat een job te vinden. Tyrolean houdt alleen al voor dit jaar rekening met 70 mensen, die het bedrijf gaan verlaten.

Heb je trouwens al gesolliciteerd of denk je er nog over na?

En Peut volgende keer een beetje rustiger doen tegen de taxi chauffeur he...
 
Ha mimoun, salam alaikum habibi, fijn jou ook eens hier tegen te komen. Hoe is het met vrouw en kind ? Klote chauffeur by the way :p:

@ FLDman, ik heb je de info gemaild.
 
Laatst bewerkt:
Grüsgott(?),

Ik moet maandag 6 november naar Innsbruck voor de 3e ronde (de "sim"). De theoretische test vond ik een makkie vergeleken met wat ze in België allemaal durven vragen. De tweede ronde, de psychologische tests, waren al heel wat lastiger. Vooral omdat ik geen Duits spreek en zowel het gesprek met de psycholoog als meer dan de helft van de tests in het Duits waren. Ik was dan ook een beetje verwonderd dat ik door mocht gaan naar de volgende fase.

Kan iemand van jullie je nog herinneren wat je moest doen op de simulator proef? Ik weet dat het op een primitieve FNPT sim is en ik kijk er eigenlijk wat tegen op. Het is al heel lang geleden voor mij dat ik nog met zo'n ding gespeeld heb. Alle info is welkom.

Bedankt
 
recht uit 5000' , interceptie, ils apr met missed, ndb apr. landing + een reken som. iets van 10 minuten ofzo, echt een makkie.
 
Zoek de plates van linz en graz op en evt wenen, bestudeer die een beetje. Zorg tijdens de grading ervoor dat je hardop denkt + briefings etc. De sim is een ouwe trapdoos, strak vliegen kun je er niet op (nou ja behalve ik dan :p: ) koekie
 
Die sim hangt ook een beetje af van je checker. Mijn grading was ook errug makkelijk te noemen. Ik praatte daar een tijdje geleden eens over met een CRJ baas die af en toe grading afneemt, en hij was wel een beetje verbijsterd geloof ik. "Met mij doe je wel wat lastigere zaken", was zijn commentaar. Dus als je een soort wiskundeleraar met een bril uit 1981 ziet dan is-ie misschien wat lastiger dan bij die halfkale lange vent die vraagt of je nog lekkere zusjes thuis hebt.
 
Heel erg bedankt voor de tips! Ik voel me al wat meer op m'n gemak. Mijn zus is al getrouwd en als broer kan ik moeilijk oordelen of ze lekker is... hopelijk verkleint dat m'n kansen niet;)
Thanx, als het lukt trakteer ik eentje aan al wie hier tips heeft gegeven!
 
He luitjes...

Ik moet 28 november naar innsbruck voor de "Fliegerischer Wissentest" en het psychologische onderzoek.... Ik heb werkelijk geen idee wat ik kan verwachten... Zou iemand mij kunnen vertellen wat deze testen concreet inhouden en graag tips hoe ik me daar het beste op kan voor bereiden ;boeken, samenvattingen, links, trainingen....wat dan ook, alles is meer dan welkom...!!

In ieder geval alvast onwijs bedankt voor jullie reacties

Grüsse

Leendert
 
Hoi Leendert, even met je rechterwijsvinger (middelvinger mag ook) op het wieltje van je muis leggen en dan een beweging van beneden naar boven maken.
:cool:
 
dank voor de tip peut...zal eens gaan uitzoeken hoe dat wieltje werkt....maar ben op zoek naar info die iets dieper ingaat op de tests zelf...moet ik bijvoorbeeld mijn hele meteo en Performance boek weer uit het hoofd gaan leren...?
 
Terug
Bovenaan