typeratining + ervaring kopen

curlyjohn

New member
Typerating A320 + 150 uur line training bij een west Europese maatschappij.
39.000 euro

Zou je dit doen?
Vergroot dit je kansen als ab-initio?
Veel meer waard dan alleen een type rating?
 
Kijk eerst is naar 't aanbod van banen.. je zal zien dat er veel al minstens 500 uur op type wordt gevraagd, en soms ook nog wel is 1000 of 1500 TT !!
Mijn inziens is die 150 uur dan niets waard..
 
Wat ik zo hoor en zie is dat je bij nagenoeg alle maatschappijen (behalve de echt grote) als je wordt aangenomen je type rating tegenwoordig zelf moet betalen. Line training krijg je dan natuurlijk wel.

Maar stel je wilt een type rating halen om jezelf wat beter op de markt te zetten. Zou een line training dan een toegevoegde waarde hebben? Als je kijkt naar de maatschappijen die alleen vragen om een type rating. en niet om 500 of 1000 uur.
 
Zoals eerder al gezegd in de meeste advertenties voor banen zie je vaak MINIMAAL 500 uur on type staan volgens mij is dit gewoon een verzekerings kwestie..mi denk ik dat je weinig hebt aan 150 uur lijntraining
 
Gast, je betaald nooit voor een typerating. :mad:

Da's makkelijk l*llen met een ATPL en zoveel type ratings achter je naam. Als je opeens werkeloos thuis zit, met nul ervaring, anderhalve ton studieschuld met een mega hypotheek last, dan ziet de wereld er toch effe heeeeeel anders uit....
Toch.... gast?
 
Spring je in de stront of spring je in de pis? Allebei niet fijn, maar als je eenmaal thuis zit en dik aan het betalen bent voor een opleiding waar je niks mee kunt, dan zul je een keuze moeten maken.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook niet blij met de betalen-voor-een-baan situatie, maar het is op dit moment een "dog-eat-dog" wereld en op een gegeven ogenblik moet je wat.
Nogmaals, ook ik vind het een belachelijke situatie en zou het zelf nooit doen, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen besluiten het wel te doen.
Mijn opmerking heeft meer te maken met het feit dat, de mensen die hier wel voor kiezen, compleet worden afgeschoten op dit forum.
 
Wat denk je zelf?

Vind je het nog normaal dat je moet betalen om te werken?
Misschien moeten sommige mensen maar eens de ballen hebben om nee te zeggen, voor je de laatste sociale voorwaarden van je toekomstige collega's ondermijnt. Dat individualisme maakt de ganse sector nog eens kapot.

Je wist dat je in een moeilijke sector zou werken. Face it, er zijn weinig jobs voor het moment.
 
Misschien moeten sommige mensen maar eens de ballen hebben om nee te zeggen, voor je de laatste sociale voorwaarden van je toekomstige collega's ondermijnt.

For the last f***ing time: Als individu kun je NIETS veranderen aan die praktijken door nee te zeggen tegen zo'n baan. Is niemand bij die airline/company van onder de indruk. En om die reden ben je ook niet persoonlijk bezig met het ondermijnen van de voorwaarden van je toekomstige collega's.

Hoe mag je in hemelsnaam verwachten van werkloze vliegers dat ze zich als een collectief ergens voor hardmaken? Tuurlijk is het individualistisch. Heb jij bij het aannemen van je huidige baan ook niet even gecheckt of er anderen waren die misschien meer gebaat waren bij die baan? Nee? Heb je niet als werkloze vlieger even collectief gecheckt wie de hoogste schuld heeft, wie een gezin heeft, wie het langst werkloos is? En je sollicitatie hebt laten schieten zodat hij die baan kon krijgen? Nee? Oh, wat egoïstisch, druist geheel in tegen het werkloze vliegers collectief.....

Give me a break.

Doe wat nodig is om je carrière te bevorderen en laat praatjes over het verpesten van de arbeidsmarkt naast je neer vallen. Wil overigens niet zeggen dat iedere pay-for-training een goede deal is!
 
Wat denk je zelf?

Vind je het nog normaal dat je moet betalen om te werken?
Misschien moeten sommige mensen maar eens de ballen hebben om nee te zeggen, voor je de laatste sociale voorwaarden van je toekomstige collega's ondermijnt. Dat individualisme maakt de ganse sector nog eens kapot.

Je wist dat je in een moeilijke sector zou werken. Face it, er zijn weinig jobs voor het moment.
Uhmm ik denk dat de deal waar CurlyJohn het over heeft iets anders in elkaar zit.

Er zijn voor zover ik gehoord heb, genoeg ab initio's die een type rating halen om zich zelf zo beter op de markt te plaatsen. Op deze manier hebben ze een voetje voor op de andere 800 ( ? ) die er per jaar afstuderen hier in Nederland al alleen. Kan een 737 of 320 type rating zijn, althans in de meeste gevallen dacht ik.

Deze deal, als ik het goed begrijp, is je type rating halen, en daarbij nog 150 uur vliegen bij een maatschappij onder het nom Line Training. Na die 150 uur lig je er weer uit, en het enigste wat je hebt zijn uren, en dus ervaring. Je pakt nergens een baan van een andere collega af... Lijkt mij. Het is immers line training.

Waarom zou een ab initio het willen doen? Ik denk om zichzelf te onderscheiden van alle andere die er rondlopen met hun (F) ATPL en 200 uur op GA vliegtuigen. Ik denk dat je op deze manier toch een beetje laat zien dat je een type rating kan volgen, en 150 uur mee kan draaien in de airline wereld. Het zijn helaas slechte tijden in de luchtvaart, maar dan moet je misschien als beginnend vlieger ook drastische maatregelen nemen om jezelf aantrekkelijker te maken.

Het probleem licht vooral in het feit of deze deal al dat geld waard is...
 
Het probleem licht vooral in het feit of deze deal al dat geld waard is...

Jouw opmerking is driemaal kut met peren...

Het gaat wel snel bergafwaarts met de ethische en morele waarden die we als 'normaal' beschouwen.

Betalen voor een TR + linetraining zonder een connectie met een baan?? HO EVEN!!!! Dat druist wel echt tegen mijn principes in. (en ook van vele anderen) Dan kun je mooi Iz of Beer heten een aanzien hebben op Airdork, dan nog gaat het hier om een EXTRA investering die geenzins gekoppeld is aan een concreet baanperspectief. Dan nog 1000x liever een TR bij Easyjet doen en wel een zomercontractje aangeboden krijgen.

Zou Easyjet je wel willen hebben als je je TR niet bij hen hebt gedaan...? Want zo politiek is de markt tegenwoordig.... Nog even en de Ab-Initio's moeten hun eigen vliegtuig gaan aanschaffen voordat ze plaats mogen nemen.... Ben benieuwd waar je terecht kan na je Line-training, maar met zo'n investering zul je dat zelf neem ik aan al goed uitgezocht hebben... toch? :wegkwijt:

Voor de goede orde, ben zelf Ab-Initio zonder vliegende baan en zou ook graag op een rechterstoel willen gaan zitten. Maar voor 40K investering kun je ook gewoon je studierente 5+ jaren betalen en in de tussentijd zal er heus wel ergens wat anders te vinden zijn.
 
Dan kun je mooi Iz of Beer heten een aanzien hebben op Airdork, dan nog gaat het hier om een EXTRA investering die geenzins gekoppeld is aan een concreet baanperspectief. Dan nog 1000x liever een TR bij Easyjet doen en wel een zomercontractje aangeboden krijgen.

Ik denk ik het verkeerd heb uitgelegd of dat ik verkeerd wordt begrepen. Een deal zoals de TS omschrijft, raakt kant nog wal. Natuurlijk stort je jezelf niet in een avontuur voor 40 mille voor 150 uur en geen kans op een baan.
Ik bedoelde inderdaad maatschappijen die een baan aanbieden waarbij zelf betaald moet worden voor de TR.

Overigens, met een opmerking over aanzien hier op Airwork sla je niet alleen de plank mis, maar heb je de complete houtzagerij gemist. Aanzien heeft er geen ruk mee te maken. Ik heb een mening en die laat ik hier horen. Dat maakt niet uit of ik me gisteren geregistreerd heb of 10 jaar geleden. Iedereen mag een mening hebben of heb ik één of andere memo gemist???
 
Spring je in de stront of spring je in de pis? Allebei niet fijn, maar als je eenmaal thuis zit en dik aan het betalen bent voor een opleiding waar je niks mee kunt, dan zul je een keuze moeten maken.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook niet blij met de betalen-voor-een-baan situatie, maar het is op dit moment een "dog-eat-dog" wereld en op een gegeven ogenblik moet je wat.
Nogmaals, ook ik vind het een belachelijke situatie en zou het zelf nooit doen, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen besluiten het wel te doen.
Mijn opmerking heeft meer te maken met het feit dat, de mensen die hier wel voor kiezen, compleet worden afgeschoten op dit forum.

No hard feelings, maar ik vind juist dat het BELACHELIJK is dat er dit soort constructies bestaan. Ik ben er daarom totaal geen voorstander van en daarom schiet ik wel mensen af die zitten te denken aan dit soort programma's. Door jouw milde bijdrage lijkt het alsof je het goed zit te praten dat dit soort praktijken plaatsvinden. Vandaar mijn kritische post......
 
Terug
Bovenaan