Type rating program Aircrew Training Center

Vergeet niet dat je bij Astraeus ook een ZZP achtig contract krijgt.
Is geen voordeel lijkt me, is er geen werk verdien je geen geld net als bij Ryanair. Echter bij Ryanair heb je lijkt mij veel meer kans om je uren te maken.
 
Maja, he. Dit gebeurt nu ook bij Easy. 40 K neersmijten en na het seizoen er zeer waarschijnlijk eruit geknikkerd worden. Wel met een paar ervaringsuurtjes.:biertje:.

Bij easy betaal je de rating mara krijg je, correct me if im wrong, wel betaald tijdens je line training. En degene die ik gesproken heb die bij easy 40k hebben betaald hebben allemaal een verlenging aangeboden gekregen en vliegen daar nu nog, of zijn zelf overgestapt.
Astraeus heeft, voordat ze met Aircrew training center in zee gingen, geloof ik al een dergelijke deal gehad via bond aviation. Geloof dat er toen niemand is blijven hangen binnen de maatschappij maar dat weet ik niet zeker!
 
Bij easy betaal je de rating mara krijg je, correct me if im wrong, wel betaald tijdens je line training. En degene die ik gesproken heb die bij easy 40k hebben betaald hebben allemaal een verlenging aangeboden gekregen en vliegen daar nu nog, of zijn zelf overgestapt.
Astraeus heeft, voordat ze met Aircrew training center in zee gingen, geloof ik al een dergelijke deal gehad via bond aviation. Geloof dat er toen niemand is blijven hangen binnen de maatschappij maar dat weet ik niet zeker!

Je betaald je eigen salaris bij Easy. Maar dat ze daarna aangenomen zijn is natuurlijk zeker goed nieuws. Bedoel, het is toch een smak geld wat je daar even neertelt.

In Astraeus is dit dus VEEEEL betalen en bijna 0% kans op verlenging.

Ik snap die gasten ook wel als ik met de commerciële bril moet bekijken.

Elke nieuwe klant betaald. Een zittenblijver kost geld in de zin van Salaris.
 
V1,

Hoe staat het met je ATPL opleiding?
Wacht eerst maar eens af hoe de situatie is wanneer je hopelijk bent afgestudeerd. Horen we je dan net zo vaak als nu als het wellicht nog slechter gesteld is als de afgelopen jaren?

Ik hou jullie op de hoogte.

Wellicht dat ik nog een weblogje bij hou.
 
Beste mensen,

Dat verhaal van ATC is me wel duidelijk, dat is het verhaal dat Hubair ook al een poos aangeboden heeft.

Maar hoe zit dat dan met die deal via easyjet? Via welke mensen loopt dat dan? Of gaat dat direct via EasyJet?

Is dat ook PUUR commercieel zodat je er na 100 uur weer uitgeknikkerd word of is het inderdaad zo dat je na je TR en Linetraining een seizoen vliegt en dan met een beetje geluk mag blijven?

Als je dan ook nog eens redelijk fatsoenlijk betaald word lijkt het al om iets heel anders te gaan.

Ben benieuwd te horen hoe het zit!

Groeten

:radar: Andre :radar:
 
Beste mensen,

Dat verhaal van ATC is me wel duidelijk, dat is het verhaal dat Hubair ook al een poos aangeboden heeft.

Maar hoe zit dat dan met die deal via easyjet? Via welke mensen loopt dat dan? Of gaat dat direct via EasyJet?

Is dat ook PUUR commercieel zodat je er na 100 uur weer uitgeknikkerd word of is het inderdaad zo dat je na je TR en Linetraining een seizoen vliegt en dan met een beetje geluk mag blijven?

Als je dan ook nog eens redelijk fatsoenlijk betaald word lijkt het al om iets heel anders te gaan.

Ben benieuwd te horen hoe het zit!

Groeten

:radar: Andre :radar:
Wat bood hubair dan aan? het eerste dat ik er van lees, en dan nog wel over een Belgische vliegschool.
Ben ook eens benieuwd om te horen hoe het zit
Groeten
 
Nou ja, een aantal jaren terug kon je daar ook een Type Rating halen en dan naar Astraeus om daar de line training te doen en 100 uur maken.

Laat ik het zo zeggen, ik ken iemand die dat gedaan heeft, of beter, 1 die er alleen een type rating gedaan heeft, en 1 die er bij Astraeus ook 100 uur heeft gevlogen.

Of het nou zo is dat die 100 uur ook door Hubair verkocht werd weet ik niet. Misschien heeft ie dat zelf geregeld bij Astraeus, of via Bond Aviation. Ik kan het wel een keer vragen. Kennelijk bestaat dat Bond Aviation niet meer, want anders kon je het daar wel doen.

Ik vind het allemaal een HELE hoop geld, laat ik het zo zeggen. Je krijgt 0 garanties. En alhoewel ik niet zoveel tegen heb op het principe van zelf de TR betalen (gebeurd gewoon heel veel en is niet tegen te houden) het is niet handig als je er dan niet een BAAN bij krijgt.

Tenslotte zal je een keer GELD moeten gaan VERDIENEN, anders kan je NOOIT je lening terug betalen. En reken maar dat dat moment gaat komen!

Ken te veel mensen met heel veel schuld welke nog niet in de gelegenheid zijn om DAT terug te gaan betalen. En REKEN er maar op dat het een molensteen om je nek is!!! Vliegen is leuk, maar als je dat al eenmaal aan het doen bent is het gewoon een baan en moet je ook leven. Met 150K lening voor de opleiding en 40K voor zo'n deal erbij is het al 190K!!! Reken daar de rente maar eens van uit. En dan MOET er ook nog afgelost worden. Reken dat er ook maar eens bij. Verder zal je ook nog eens ergens moeten wonen en eten.

Man man, wat een ellende als je zoveel schuld hebt en geen baan die redelijk betaald, ECHT!!! Wat een ellende.

Nou ja, genoeg negativiteit, hoop voor alle jongens en meisjes die net klaar zijn dat het allemaal snel weer aantrekt! En voor alle wannabees, BEZINT EER GE BEGINT!

Groeten

:radar: Andre :radar:
 
Nou ja, genoeg negativiteit, hoop voor alle jongens en meisjes die net klaar zijn dat het allemaal snel weer aantrekt! En voor alle wannabees, BEZINT EER GE BEGINT!

Groeten

:radar: Andre :radar:

De meeste hier weten hoe jij het heb gedaan. Jij heb het heel slim aangepakt en had een relatief lage schuld. Enorm veel respect daarvoor.

Ben ook blij dat je weer door kunt vliegen na het debakel met Denim afgelopen jaar.
Op naar toch die magische 1500 uur.

Maar inderdaad. De laatste twee zinnen van jou zijn zeker van toepassing.

Ik hoop dat de markt weer aantrekt.

Ik ken inderdaad een student die een krappe 190K schuld heeft. Heeft daarin nog wel en FI rating behaald, maar blijft een hoop geld.

Als ik mag kiezen dan , en toch verkeersvlieger wil worden, dan maar met een omweg en modulair. Schuld veel lager. Je kunt het je dan permiteren om bij Hatchikidachi Airlines te vliegen in Timboektoe om uren te maken. Daarna solliciteren bij een betere maatschappij .

Iemand met 150K+ is die keuze een stuk lastiger.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Dan is die extra 40K die Astraeus vraagt echt een hele hoop geld.

Maar mijn keuze is inmiddels al bekend. In ergste geval , als ik uit wanhoop via Astraeus moet heb ik een schuld van 140K. Vind ik persoonlijk ook teveel. Ik zou ook niet kiezen voor die club. Puur omdat je aan 100 uur praktisch niets heb. Ja je weet hoe die kist vliegt. Maar bij het solliciteren heeft het weinig meerwaarde.

Das alleen mijn kijk op het verhaal. Maar een ieder heeft recht op het uiten van zijn of haar mening.

Respect voor diegene die dit verhaal aandurft bij Astra. Is een enorme stap.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Maar hoe zit dat dan met die deal via easyjet? Via welke mensen loopt dat dan? Of gaat dat direct via EasyJet?

Is dat ook PUUR commercieel zodat je er na 100 uur weer uitgeknikkerd word of is het inderdaad zo dat je na je TR en Linetraining een seizoen vliegt en dan met een beetje geluk mag blijven?

Als je dan ook nog eens redelijk fatsoenlijk betaald word lijkt het al om iets heel anders te gaan.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik hoor dat er mensen zijn die na de 6maanden een leuk contract kregen.

Met zwembaden gevuld met 3streperts kan ik me voorstellen dat het voor easy,
easy is om je na 6maanden er weer uit te knallen en een vers iemand binnen te halen.

Klopt dit of is easy opeens zo aardig dat ze iedereen die een beetje kan sturen na 6maanden een contract voor schuift?
 
Voor alle duidelijkheid, het preferred supplier zijn voor Astraeus Airlines geldt
voor onze Aircrew Training Center vliegopleiding. Het ATC Airline Programma is
inclusief JAA vliegopleiding, MCC, Jet Conversion Course, Type Rating B737 en Pilot
Training Contract en kost € 109.000,- met een Total Time van meer dan 400 vlieguren.


Op dit moment heeft Astraeus Airlines veel vacatures open voor co-piloten B737, B757
en A320. Ab-initio piloten worden, ondanks jet simulator uren, alleen aangenomen
middels een Flystar Type Rating Programma bij Astraeus Airlines. Flystar zal alleen
piloten voor Astraeus Airlines opleiden als er daadwerkelijk posities vrij zijn.
Omdat wij een kleine vliegopleiding zijn, hebben we het Astraeus Type Rating Program
tijdelijk opengesteld voor Nederlandse afgestudeerde piloten. Alle piloten die aan
het Astraeus Type Rating Program willen deelnemen worden vooraf door Astraeus
Airlines geselecteerd. In het Assessment Report wordt aangegeven voor welk type
vliegtuig de piloot in aanmerking komt. De kosten van het Astraeus Type Rating
Program zijn gerelateerd aan de kosten van een Type Rating inclusief een Pilot
Training Contract van 100 B737 of A320 vlieguren. De kosten van een gemiddelde
Nederlandse vliegopleiding zijn gerelateerd aan 150 Single-Engine uren, 20
Multi-Engine uren en enkele simulator uren.



Kees Schmitz

Aircrew Training Center
 
Wederom lees ik een verhaal wat bij mij voor de nodige vragen zorgt.

Een gemiddelde opleiding kost al gauw:

EPST: € 118.000,-
Inclusief materialen, uniform, tickets, examenkosten, huisvesting gedurende de Basis Vliegopleiding, vervoer en de complete vervolg opleiding (AJFC).

International Centre for Aviation
: € 102.725,- all in.
De totale opleidingskosten inclusief nazorgprogramma, huisvesting en kleding.

Stella Aviation Academy: € 107.500,-
Voor de reguliere opleiding tot verkeersvlieger

KLM Flight Academy: € 117.500,- (Incl. Type-Rating)
In dit bedrag zijn inbegrepen je volledige opleiding, inclusief de MCC/Typerating, de kosten van jouw vlieg medische keuring, een bijdrage in het Garantiefonds, je uniformkleding tijdens de opleiding en de reiskosten naar en je huisvestingskosten in de Verenigde Staten. Niet inbegrepen zijn je huisvestingskosten en je reiskosten tijdens je studie in Nederland en je kosten van levensonderhoud gedurende de gehele studieperiode.

Martinair Vliegschool: € 111.600,-
Voor de reguliere opleiding tot verkeersvlieger


Aircrew Training Center zou dus voor € 109.000,- alle kosten van een reguliere opleiding omvatten met aanvullend nog eens een Type-Rating EN 100u Line-Training, waarna men klaar zou zijn met meer dan 400u Total Time. (Kosten inclusief accommodatie, uniform, studieboeken, studiemateriaal en eerste examens.)
Ik weet niet hoe U het doet, maar ik vind het knap!

Ten eerste staat dit niet in verhouding met de hierboven genoemde opleidingsinstellingen.
Ten tweede staan de kosten niet in verhouding met uw Type-Rating programma van € 38.500,-
Een reguliere opleiding zou bij ATC grofweg € 70.500,- kosten.
Erg goedkoop, misschien TE goedkoop!

Daarbovenop is uw Type-Rating programma van €38.500,- exclusief accommodatie, uniform, studieboeken, studiemateriaal, de reiskosten naar en je huisvestingskosten (4 a 5 maanden) in het Verenigd Koninkrijk en overige zaken! Niet te vergeten de selectiekosten van € 600,- exclusief de reis en verblijfskosten in het Verenigd Koninkrijk, voor de Grading & Interview, wat je overigens niet terug krijgt als je in het traject zit.
Een externe student welke aan uw Type-Rating traject wil deelnemen, moet er financieel harder voor bloeden dan een, door u, intern geschoolde kandidaat.


Ik wil best in mijn toekomst investeren, maar ik wens niet financieel uitgekleed te worden door een instelling welke mij geen garanties geeft. Want ondanks dat Flystar alleen maar zou opleiden mits er daadwerkelijk posities vrij zijn, is er geen garantie dat men ook werkelijk een contract krijgt.
Op zijn minst zou Astaeus een jaarcontract moeten koppelen aan dit type-rating programma, want als aspirant betaal je zelf voor alle kosten tot en met het einde van de Line-Training, incl. je eigen uniform, safety drils e.d.

Je tracht je plaats binnen het bedrijf te kopen, tevergeefs want Astraeus behoud zich het recht om jou niet aan te hoeven nemen.
 
70K voor Vliegopleiding is helemaal niet vreemd als je in de omringende landen kijkt.

Duitsland gemiddeld 65K. Oostenrijk ook 70K.

Alleen NL is zo achterlijk duur.
 
70K voor Vliegopleiding is helemaal niet vreemd als je in de omringende landen kijkt.

Duitsland gemiddeld 65K. Oostenrijk ook 70K.

Alleen NL is zo achterlijk duur.

Ja dat betekent dus dat de kosten van dit typerating programma als je alle huisvesting en uniform en extra trainingen erbij gaat tellen bijna net zo hoog zijn als nog een keer je (F) ATPL opleiding doen in duitsland.

Ik krijg een beetje een rare smaak bij dit programma vooral omdat er overal staat dat er alleen wordt opgeleid als er piloten nodig zijn. Maar ondertussen worden er geen garanties gegeven. Of iets wat daarbij in de buurt komt.

Als jullie inderdaad veel piloten nodig hebben, er zijn er genoeg waaronder ikzelf, ik wil ook best mijn TR betalen. Maar als ik mij voor 1000% inzet dan wil ik ook wel een garantie dat ik een tijdje bij de airline kan blijven werken.
 
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik hoor dat er mensen zijn die na de 6maanden een leuk contract kregen.

Met zwembaden gevuld met 3streperts kan ik me voorstellen dat het voor easy,
easy is om je na 6maanden er weer uit te knallen en een vers iemand binnen te halen.

Klopt dit of is easy opeens zo aardig dat ze iedereen die een beetje kan sturen na 6maanden een contract voor schuift?

Ik dacht dat dat via CTC gedaan werd, ben het niet zeker, je moet eens op pprune checken.
 
Kijk uit met beloftes voor linetraining

Kijk uit met beloftes voor linetraining

Wat ik wilde vragen is? staat het zwart op wit dat je die 100 uren linetraining binnen 6 maanden krijgt? ik heb geen ervaring met astraeus,maar wekl met Flug schule berlin,ik zou ook 100 uur linetraining krijgen bij Germania na het afronden van mijn type rating.mijn trainings partner(een duitser) kreeg na paar weken gelijk zijn linetraining,toen ik met Germania belde zijden ze dat ik boven aan de lijst stond.IK hoorde dat mensen na mij ook linetraing hadden,en ik nog wachten in middels wacht ik 5 jaar op die linetraining hahahahaha,toen ik ze laatst belde 4 jaar geleden zijden ze dat ik geen linetrainig zou krijgen omdat ze piloten in dients namen.Ben gaan denken hoe kan het mensen voor mij en na mij wel en ik niet.
Ik had een ding over het hoofd gezien BEN TURKS.Ben zwaar genaaid door de duidtsers.Dus als je zo iets doet zorg dat je alles zwart op wit heb.
Gelukkig ben ik gered,dank zij mijn Turkse nationaliteit,die ik gelukkig nooit heb ingeleverd.
 
Nou, de eersten zouden in ik geloof februari beginnen met hun type rating, geloof dat het steeds verschoven is en nu eind april is. Alvast een goed begin
 
Terug
Bovenaan