Er is weer iemand geweest die vond dat er nog niet genoeg was getest en onderzocht voor de zgn "heropening" van het GA vliegveld.
Nu moet er geloof ik weer onderzocht worden wat de stikstof uitstoot is (we hebben het over gebruik door de kleine luchtvaart!) en welke langdurige gevolgen het vliegen heeft op de omwonenden. duh. (nogmaals we hebben het over de KLEINE LUCHTVAART)
Zwaar verkeer komt er niet en ik kan me niet voorstellen dat dergelijke onderzoeken ook regelmatig plaatsvinden op Teuge, Midden-Zeeland, Seppe etc. Jaren lang vlogen de lawaaimakers met hun straight jet's, de F16's, af en aan en hoorde je niemand klagen over mogelijke negatieve invloed op de volksgezondheid onder de aanvlieg route.
De kleine luchtvaart met hun kleine VFR circuit verlaat het veld niet eens bij hun Touch en Go's laat staan dat ze hiervoor over de steden Hengelo Enschede of Oldenzaal moeten vliegen.
Er zijn sinds het besluit van Kamp in 2003 om de militaire basis te sluiten, zoveel onderzoeken gedaan, lange termijn plannen bestudeert en inspraakrondes geweest, dat je bijna zou gaan denken dat het hier gaat om de bouw van een nieuwe kerncentrale.
Naar verluid werken er bij ADT (Area Development Twente), een ambtelijke organisatie zo'n 30 FTE's. Deze moeten o.a. het vliegveld weer optuigen. Ze doen dit met zoveel verspilling van tijd en geld dat m.i. een positief resultaat halen uit de exploitatie van een GA veldje de komende 50 jaar onmogelijk wordt.
Alleen dit ambtelijk apparaat heeft al miljoenen gekost. Het is ook geen wonder dat tegenstanders beweren dat dit GA veldje alleen maar geld gaat kosten en niets kan opleveren.
Ik moet concluderen dat de ambtenaren bezit hebben genomen van het veld, een organisatie opgetuigd hebben en dit niet meer zonder slag of stoot uit handen zullen geven. Ze hebben tenslotte een full-time baan aan dit politieke geneuzel overgehouden.
Op 1 November a.s. zou het luchthaven-besluit geslagen worden, echter door o.a. dit stikstof onderzoekje zal naar verluid dit pas in het voorjaar 2017 gaan plaatsvinden. Ik ga er van uit dat dit eerder November 2017 zal worden.