TV-serie over vliegers-in-opleiding

Wat was er mis dan met de longen van die jongen die nog terug naar het ziekenhuis moest voor zijn ogen en longen?

Dat was een histamine provocatie test. De jongen (jasper) is dus astmatisch. In welke mate weet ik niet, maar hij leek wel heftig te reageren (hoesten, niet ononderbroken kunnen uitblazen).

i begrijp dat het interessant is om te gissen naar de reden waarom verschillende mensen zijn afgevallen, maar misschien is het niet relaxed om iemands medisch dossier hier op het internet bloot te leggen. Hetgeen ongetwijfeld ook de reden is dat ze op TGH niet geroepen hebben wat de exacte (medische) reden tot afvallen was.

ciao

Als je niet wil dat mensen dit soort dingen op een internetforum gaan bespreken lijkt me een deelname aan TGH niet erg verstandig...

Laatst bewerkt:
Als je niet wil dat mensen dit soort dingen op een forum als deze gaan bespreken lijkt me een deelname aan TGH niet erg verstandig...

Het is ook niet een dwingend adveis, maar meer een suggestie. Er bestaat ook nog zoiets als goed fatsoen. Neem aan dat je zelf ook niet alles op het web wil hebben, ook al ben je in de publiciteit geweest. Medische aspecten zijn daar zeker een deel van. Ik verbaas me sowieso al over de 'intellectuele' opmerkingen die hier geplaatst worden over deelnemers.

Do as you please, maar goed fatsoen wordt gewaardeerd.

Ik ben het met je eens dat je niet al je medische gegevens op het internet wilt hebben, maar naar mening is daar op geen enkele manier sprake van. Jasper doet mee aan dat programma, en wordt afgewezen wegens een medische reden. Alleen naar die reden wordt hier gegist.

Wat mij betreft is het niet meer dan normaal dat mensen (zeker op airwork) graag willen weten wat een reden van afwijzing is, mede gezien de inschatting van hun eigen kansen tijdens de selecties. 'Het blootleggen van het medisch dossier' (aldus cyrus) is wat overdreven, vind je niet?

Juist het deel 'afwijzing', waarvan de deelnemers weten dat de kans groot is dat ze juist daarmee in de publiciteit komen is het deel waar ze bewust hun privacy (natuurlijk tot op zeker hoogte) inleveren. Wil je dat niet, doe dan niet mee.

Daarbij, in die aflevering waar Jasper zijn longtesten moest doen worden de termen ook genoemd. Is dus ook geen gegis.

Then again, ik weet niet wat iedereen onder medisch dossier verstaat, maar iets als een histamine test, waar volgens mij meer mensen op afgaan, valt er volgens mij niet onder. Pas op het moment dat er besproken gaat worden wanneer je teelballen ingedaald zijn (bij mannen), of wanneer je voor het eerst ongesteld bent geworden (bij vrouwen) wordt het, naar mijn idee, pas vertrouwelijk.

Ik heb een vraagje, op de site van TGH staat nu een filmpje genaamd simulator vlucht.

Gaat het bij de GVSS net zo als in dat filmpje?

Ik heb een vraagje, op de site van TGH staat nu een filmpje genaamd simulator vlucht.

Gaat het bij de GVSS net zo als in dat filmpje?

Ja, dit is één van zijn eerste vluchten aangezien hij nog wordt gecoacht. Deze beelden zijn ook gebruikt in het de voorbereidingsfilmpjes die de luchtmacht je voor de vlucht voorschotelt. Die Martijn zit ook in die filmpjes :naund:.

De rest van de vluchten doe je (afgezien het begin, bij het starten van de tijd, en nieuwe handelingen) helemaal zelf. Wel samen met je kneepad overigens.

De rest van de vluchten doe je (afgezien het begin, bij het starten van de tijd, en nieuwe handelingen) helemaal zelf. Wel samen met je kneepad overigens.

Bedoel je niet dat bordje waarop staat wanneer je wat moet doen (9.00, rechter bocht enzovoort) ?

Heren (en dames?) van TopGun Holland.

Jullie lezen mee en ik wil jullie bij deze bedanken voor de prachtige reeks van 10 afleveringen.

Chapeau! :biertje:

Laatst bewerkt:
Ja jongens, erg mooie serie. Goed in beeld gebracht, complimenten!

Ik heb een paar getalletjes onthouden (correct me if i'm wrong)

Van de 2000 man die aan de selectie beginnen, voltooien er 10 de EMVO en daarvan komen er 3 op de F16 terrecht...

Dat is dus 0,15% :yeehaa:

Terug
Bovenaan