md11fan
New member
Vraag ; In de opleiding leer je dat er separation moet zijn tussen de leading and following aircraft, afhankelijk van de klasse ( heavy / medium ....) ivm wake turbulence. Voor bijv. heavy (L) en medium ( F) is dit 2 minuten.
Echter als ik rustig even "vliegtuigjes ga kijken" op schiphol wordt hier niet altijd aan voldaan. Er zit soms minder tijd tussen ( kijkend naar wanneer beide vliegtuigen dus airborne zijn)
Mag er hier dus vanaf geweken worden afhankelijk van de windsnelheden die er op dat moment zijn of moeten we het als richtlijn zien en komt het niet op een halve minuut aan en ben ik te kritisch?
Echter als ik rustig even "vliegtuigjes ga kijken" op schiphol wordt hier niet altijd aan voldaan. Er zit soms minder tijd tussen ( kijkend naar wanneer beide vliegtuigen dus airborne zijn)
Mag er hier dus vanaf geweken worden afhankelijk van de windsnelheden die er op dat moment zijn of moeten we het als richtlijn zien en komt het niet op een halve minuut aan en ben ik te kritisch?
Laatst bewerkt: