Trans info

Iz,

bedankt. Dit is nuttige info. Jullie doen, begrijp ik, ook wel 's wet-leases hier en daar. Daar zit zeker een hele andere vergoeding aan vast lijkt me? En overnights, is dat bijv. met ontbijt of diner en krijg je daarnaast ook een aparte vergoeding voor, voor je onkosten daar, etc? Begrijp dat het aantal overnights terug is gebracht, maar doen jullie ze nog wel?

Hp
 
Bij overnights is er een daggeld-vergoeding, de hoogte is afhankelijk van de stad. In Stockholm krijg je bv meer dan in Brussel. Maar meestal precies genoeg voor diner of lunch.

Wetleases worden apart geregeld,meestal in overleg met de VNV, maar het principe is gelijk aan de andere overnights. Hotels, vervoer e.d. zijn betaald en daarnaast krijg je een dagelijkse vergoeding.

Nachtstops komen zeker nog wel voor, vorige maand zat ik 3 nachten in Finland, 2 nachten Stockholm en een nachtstop Maastricht. In de winter komt het iets meer voor ivm met extra verkoop van vluchten.
 
Track,

bedankt weer. Hoorde trouwens ook dat jullie op een 4 op 3 af schema werken. Maar dat zou dan inhouden dat je altijd dezelfde dagen van de week werkt. Dan kan je dus bijv. altijd in het weekend moeten werken. Lekker is dat. Of werkt het anders?

Hp
 
De basis-indeling waar men van uit gaat is 4 om 3, maar dit kan variëren. Soms heb je een indeling van zes dagen, maar dit wordt daarna gecompenseerd. Je weekends verschuiven langzaam door de maanden heen.
Nog even over het IPB'en; het hangt van de maatschappij waarmee je IPB't af of die een ID95 of ID90-regeling hebben met AF/KLM/HV. Voor KLM zelf geldt de ZED-regeling.

Nou, deze jongen gaat even een paar weken vanaf Bali naar Perth en Adelaide vliegen (2 om 2-rooster of zoiets):cool:

See you!
 
Bedankt koenemans,

Hoe ver van tevoren weet je dan je rooster? Zodat je wat kunt plannen? Komt het één keer per maand uit en hoever kijkt het vooruit?

Hp
 
Je weet je rooster 3 weken tevoren. Iedere donderdag/vrijdag komt er een nieuwe week uit. Dus; ik weet nu bijv. mijn rooster t/m zo 27/2. Komende vrijdag komt m'n vliegrooster voor de eerste week van maart uit.
 
Maar het blijft toch moeilijk om te plannen? Want wat ik begrijp is dat er soms doordat je voor een standby op moet komen dagen, de rest van de week je vluchtschema aangepast kan worden?

Groeten,
Steven
 
Nee hoor, als je morgen een sby hebt en overmorgen een vlucht naar A. , zullen ze je in principe, indien ze je morgen oproepen, een vlucht geven waardoor je de dag erna gewoon naar A kunt. Bij uitzondering krijg je misschien een lange vlucht waardoor je de vlucht naar A niet meer kunt doen. Dan word je die dag soms ook sby gezet met het voordeel dat je misschien helemaal vrij bent.
Tja, het is nu eenmaal het lot van iedere verkeersvlieger. Af en toe sby staan. Niks bijzonders, dus.
 
Zit er tussen een vlieger van KLM op de 73 veel verschil in inkomen met een Trans 73 vlieger?

Is IPB eigenlijk alleen voor jezelf (+partner) of ook voor eerste graad familie (ouders +broer/zus)?

Wie weet wat eigenlijk de bedoelingen van KLM, Martinair en Trans zijn voor de zomer, zeker nu Exel staat te wankelen?

Hp
 
Ik kan niet over de KLeM en Trans spreken, maar MP heeft voor het komende zomerseizoen een zesde 763 nodig. Het bijbehorende extra personeel zal wel ex DBR en HXL zijn. Lekker goedkoop voor MP qua opleidingen.
 
Ja, er zit een aanzienlijk verschil tussen het salaris van een KLM-vlieger en een Transavia-vlieger, hoeveel dit is weet ik eigenlijk niet (maar ik kan er goed van rondkomen)

IPB-en geldt alleen voor eerstegraads-familie, dus je vrouw en kinderen. De rest mag mee met "companion-travel". Dit houdt in dat je maximaal twee mensen mee mag nemen (hoeft geen familie te zijn) op IPB-tarieven. Klinkt leuk, maar is in de praktijk niet echt hanteerbaar.

MAC en Trans zullen, hoe je het ook wendt of keert, moeten uitbreiden, willen ze het gat wat de EAG-groep heeft laten vallen, opvangen.

Overigens, de laatste tijd is het wel érg stil aan het front.
 
Boss du Manche zei:


MAC en Trans zullen, hoe je het ook wendt of keert, moeten uitbreiden, willen ze het gat wat de EAG-groep heeft laten vallen, opvangen.

Niet helemaal waar. MP staat helemaal niet te springen om op passagegebied uit te breiden. De explosief gegroeide langeafstandsvakantiemarkt is kunstmatig, en wordt gesponsord door o.a. cateraars, brandstofboeren en jonge copiloten.
 
Daarom zei ik ook "willen ze het gat wat de EAG-groep heeft laten vallen......". Als ze niet willen, gaan ze niet uitbreiden, maar ik denk dat ze gek zijn als ze het niet doen. Z.s.m. die handel naar binnen halen en vast houden, "handel is handel".

Overigens, de KLM breidt ook uit, omdat ze veel regionale lijnen overnemen van Air Exel, zoalsl MST-AMS en EIN-LHR. Ik heb in een andere thread gelezen, dat er mensen gebeld zijn op woensdag, of ze vrijdag de opleiding in konden voor de Fokker 50.
 
@ Boss du Manche, het zal je niet verbazen maar de IPB-regeling bij KLM is exact hetzelfde als voor jou.
Het startsalaris bij KLM scheelt niet veel met dat van Trans (250 euro bruto ofzo), het maximum salaris loopt volgens mij alleen hoger door op de ICA kisten (gezagvoerder 747/777).
 
Is er nog nieuws op het aannamefront? Zijn er al nieuwe mensen nodig of zelfs aangenomen.
Want wat verwacht Trans eigenlijk voor deze zomer qua vliegdrukte, drukke maanden en bestemmingen?

Hp
 
Terug
Bovenaan