Service Ceiling with Rotax 912 UL= 5000m at cruising power
Service Ceiling with Rotax 912 ULS= 5500m at cruising power
Climb Performance above 2000m/120 Kts = 5,2m/sec
Dit komt rechtstreeks uit het WT9 handboek
Ik heb in het voorjaar een Deense WT9 vlieger gesproken en deze vertelde mij dat Alpenvliegen een stuk makkelijker is geworden omdat je zoveel power hebt (ze slepen zelfs gliders met de WT9) waardoor het allemaal een stuk veiliger is geworden zolang het karretje maar blijft lopen. Niet dat ik bergvliegen wil bagitaliseren, een meer dan goede planning en meteo blijft van levensbelang maar geeft toch een goed gevoel als je in stevige daalwinden terecht komt en je dan flink klimvermogen achter de hand hebt.
Service Ceiling with Rotax 912 ULS= 5500m at cruising power
Climb Performance above 2000m/120 Kts = 5,2m/sec
Dit komt rechtstreeks uit het WT9 handboek
Ik heb in het voorjaar een Deense WT9 vlieger gesproken en deze vertelde mij dat Alpenvliegen een stuk makkelijker is geworden omdat je zoveel power hebt (ze slepen zelfs gliders met de WT9) waardoor het allemaal een stuk veiliger is geworden zolang het karretje maar blijft lopen. Niet dat ik bergvliegen wil bagitaliseren, een meer dan goede planning en meteo blijft van levensbelang maar geeft toch een goed gevoel als je in stevige daalwinden terecht komt en je dan flink klimvermogen achter de hand hebt.