charliefox
New member
Welke ervaren rot heeft er wat nuttige aanvullende tips voor het vliegen op een C208? Ik heb onlangs m'n conversie training gedaan. SET had ik al dus was het een uurtje werk (zonder theorie). Daarna nog wel enkele uren dual control trainen met check pilot. Uiteraard pak ik via die check pilot ook heel veel op, maar ik vind alle aanvullende info nuttig. Dus ervaren C208-pilots: Brand maar los!
Eerste indrukken zijn iig super! In het begin is de grootte van zo'n kist wat overwelming tijdens de walk around maar als je eenmaal vliegt heb je daar helemaal geen erg meer in. Het vliegt zoals alle lichtere vliegtuigen. Het zit luxer dan de meeste lichte sportvliegtuigen, meer comfort. Oh ja, en ik moet wel wennen aan de hogere rotatie (75 ts) en landing speed (80 kts). Dat merk ik echt wel met de TO-roll and after landing roll. Voor de rest zitten er wat meer systemen in de cockpit maar in een avondje heb je dat zo door. Ik had simpelweg heel veel foto's gemaakt van de cockpit, die uitgeprint en bestudeerd mbv het POH en Pilot Training Manual.
Ik hoor het wel.
Eerste indrukken zijn iig super! In het begin is de grootte van zo'n kist wat overwelming tijdens de walk around maar als je eenmaal vliegt heb je daar helemaal geen erg meer in. Het vliegt zoals alle lichtere vliegtuigen. Het zit luxer dan de meeste lichte sportvliegtuigen, meer comfort. Oh ja, en ik moet wel wennen aan de hogere rotatie (75 ts) en landing speed (80 kts). Dat merk ik echt wel met de TO-roll and after landing roll. Voor de rest zitten er wat meer systemen in de cockpit maar in een avondje heb je dat zo door. Ik had simpelweg heel veel foto's gemaakt van de cockpit, die uitgeprint en bestudeerd mbv het POH en Pilot Training Manual.
Ik hoor het wel.