Die handelswijze is ook extreem lullig en ik vind het dan ook heel vervelend voor Koning Lucht, maar toch heeft Zweuvert hier wel gelijk.
Dit topic gaat over de studenten die naar JetAirFly gaan, sommigen zijn het hier niet mee eens en vinden dat de studenten zich niet moeten laten uitmelken, echter wat Koning lucht post heeft niets met de studenten die naar JetAirFly gaan te maken volgens mij.
Het pessimisme in ELK topic begint mij ook te irriteren, probeer dit in de topics te houden die hier ook over gaan ('vlieger worden, een baan, geen carriëre meer', 'another one bites the dust' etc.)
Na een x aantal jaren trouwe dienst is op straat komen te staan extreem k*t. Helemaal als je wordt "vervangen" met, zoals een aantal het inderdaad oneerbiedig noemt, pindavliegers.
Maar ik begrijp ook dat je met anderhalve ton in het rood bij de bank en geen perspectieven met continuïteit, je blij bent met dit aanbod, al dan niet voor niet zo gunstige arbeidsvoorwaarden en/of extra kosten voor een TQ terwijl je maar een x-maanden contract krijgt.
Ik denk, wat 19 of 77 al in een ander topic heeft aangegeven, dat je dan met hele korte termijn politiek bezig bent.
Je moet uitkijken dat je als beginnend vlieger niet in slaaf verandert. Ik weet er het fijne niet van (als iemand me meer informatie erover kan geven sta ik er open voor) maar één van mijn wenkbrauwen ging toch wel omhoog toen ik bijv. las over AIS Airlines/Flight Academy.
Het klinkt heel aantrekkelijk: "Aansluitend aan de opleiding is het mogelijk om via AIS Flight Academy deel te nemen aan een
stageprogramma [edit: lees; geen salaris] om als first-officer tweemotorige vliegervaring op te doen. Dit vergroot je kansen op doorstroming naar de grote luchtvaart aanzienlijk." *. Maar ik vraag me af waar je met een Jetstream 32 rating staat tussen het (737) jet geweld.
Ik geef toe, het hierboven staande heeft niet direct zo heel veel te maken met de jongens die naar Arke gaan maar het gaat om de trend; Betalen voor je TQ op een tijdelijk contract tot aan een maatschappij die potentiële arbeidskrachten [lees: aspirant ab-initio's] lokt door zelf een FTO (dit is geen liefdadigheidsinstelling dus er zal goed aan verdiend worden) op te richten waar ze hun eigen studenten dan de worst genaamd "stage" voor houden. Uitzonderingen daar gelaten, zal dit je marktwaarde
niet zo heel veel doen vergroten en gaat het je (met name in de vorm van rente) alleen maar meer kosten.
En Arke weet ook drommels goed dat ze voor op dit moment een onuitputtelijke bron hebben aangeslagen en nu lijk je nog spekkoper maar de kans is heel groot dat je volgende zomer naast Koning Lucht (sorry, niet lullig bedoeld en ik hoop van harte dat het niet zover komt) ook bij het UWV staat. En zo wordt de bron alleen maar onuitputtelijker.
Hmm... beetje lang geworden.
* Bron:
http://www.pilotinfo.nl/