Stella Selectie fase 3

Ik ben medisch al goedgekeurd dus ben er al helemaal doorheen! Ik heb geen problemen ondervonden aan de medische keuring, was geen enkele twijfel en binnen 8 dagen had ik mijn medisch brevet binnen. Het is natuurlijk wel even spannend. Maar als je gewoon gezond bent is het niet nodig om ergens voor te vrezen. Als je vragen hebt over je medische keuring kun je het beste het keuringscentra bellen, ze zijn erg vriendelijk en staan je graag te woord. Zij zijn overigens niet diegene die je goed keuren maar geven een advies aan IVW, uiteraard kunnen zij je wel vertellen of je aanvraag word ingewilligd.
Waar laat jij je keuren? Ik ben zelf bij AEC in hoofddorp geweest.
 
Gefeliciteerd :D Ik ben blij voor je dat je goed gekeurd bent! :) Ik word 6 september ook gekeurd bij het centrum in Hoofddorp. :) Zou je mij misschien een beetje kunnen aangeven hoe de medische keuring in z'n werk gaat? En welke uitslagen krijg je direct te horen? Dingen zoals het hartonderzoek en het urineonderzoek, bloedonderzoek.... wanneer krijg je de uitslag van deze tests?
En hoeveel tijd neemt het hele onderzoek ongeveer in beslag?
Ik hoop dat me deze vragen kunt beantwoorden :)
Alvast bedankt :D

Groetjes,
Alain
 
Gefeliciteerd!!

Dingen die ze direct kunnen meten bv. hart, oren, ogen etc. vertellen ze je meteen
andere dingen zoals urine, en bloed moeten eerst onderzocht worden in een lab, dus daar moet je enige dagen op wachten.

Het duurt zoeen 1,5 - 2 uur

Succes ermee!
 
Zoals DMP.cc al zegt krijg je direct uitslag van ogen, longen, hart en ogen en algemene fysieke conditie (gewrichten, gebid e.d.). Het bloed, urine en X-ray onderzoek duurt minimaal 3 dagen tot een week. Ik was zelf een half dagje kwijt aan tijd (incl bezoek aan het ziekenhuis in hoofddorp!) Voor de exacte inhoud van het onderzoek kun je kijken op de website van AEC(onder het kopje eisen klasse 1):

http://www.alc-srv.com/

Tip: ik weet niet of je van alcohol houd, maar zorg dat je niet onwijs op stap gaat voordat naar AEC afreist, alcohol blijft namelijk lang zichtbaar in je bloed! ;-). En gewoon uitgerust verschijnen, maak een fitte indruk dan komt alles goed!
 
Bedankt voor deze nuttige informatie! :)

Gelukkig drink ik niet zoveel tijdens het uitgaan ;) Dus ik zal in ieder geval dit weekend niet drinken voor de test die ik woensdag heb..... Dan heb ik nog één klein vraagje....
Op welke manier krijg ik de uitslag van de onderzoeken? Per telefoon, brief, e-mail?
En kan ik ervan uitgaan dat ik de uitslagen van de test op 13 september binnen heb? Ik heb namelijk op 6 september de medische keuring...
Ik vraag dit omdat ik ook nog met een HBO opleiding zit.
Alvast bedankt :)
 
Ik kreeg de uitslag in gedeeltes binnen per mail..eerst thorax, toen bloed en urine! Ik heb begrepen dat je alleen gebeld word als er iets mis is. Ik zou er niet vanuit gaan dat de testen 13 september binnen zijn.. Bij mij was dat toevallig zo maar ken ook mensen waar het wat langer geduurt heeft. Ik zou contact opnemen met de HBO instelling en je verhaal uiteleggen, wie weet hebben zij een oplossing voor je! In ieder geval heel veel succes 6 september...
 
PH-JOT zei:
Ik kreeg de uitslag in gedeeltes binnen per mail..eerst thorax, toen bloed en urine! Ik heb begrepen dat je alleen gebeld word als er iets mis is. Ik zou er niet vanuit gaan dat de testen 13 september binnen zijn.. Bij mij was dat toevallig zo maar ken ook mensen waar het wat langer geduurt heeft. Ik zou contact opnemen met de HBO instelling en je verhaal uiteleggen, wie weet hebben zij een oplossing voor je! In ieder geval heel veel succes 6 september...


Okay :) Bedankt.... dan zal ik er inderdaad niet op rekenen dat ik de uitslagen ook echt de 13e binnen heb. Verder vroeg ik me af of je je toevallig ook in Hoofddorp hebt laten keuren? Of misschien andere mensen die dit onderwerp lezen?
Ik ben er namelijk vandaag even langs gereden om te kijken waar het is..... maar klopt het dat het een redelijk klein pand op een industrie terein is? En ik kon ook nergens ontdekken dat het medische keuringen afneemt....
Verder vroeg ik me af of het de bedoeling is dat je na die keuring zelf naar het ziekenhuis gaat voor overige testen? Of heb ik dit verkeerd begrepen?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Het is inderdaad een redelijk klein pand op het industrieterrein (graan voor visch, ik heb het ook niet bedacht :) ) hier in Hoofddorp.
Verder moet ik helaas nog uitzoeken hoe de rest in zijn werk gaat, maar eerst de sim grading maandag.
 
PH-WIL zei:
Het is inderdaad een redelijk klein pand op het industrieterrein (graan voor visch, ik heb het ook niet bedacht :) ) hier in Hoofddorp.
Verder moet ik helaas nog uitzoeken hoe de rest in zijn werk gaat, maar eerst de sim grading maandag.

Okay bedankt! Veel succes met de Sim grading! Leer het boekje goed en vooral de scancyclus. Verder valt het wel mee blijf gewoon rustig en luister goed naar de aanwijzingen!

Succes!!!
 
Alle tests worden gewoon in dat centrum afgenomen. Ze kunnen voor alles ook gelijk de uitslag zeggen. Alleen het bloed en urine onderzoek duurt een paar dagen. Ik werd op maandag gekeurd en kreeg op donderdag een email dat alles goed was.
Niala ik had begrepen dat jij ook in oktober start met de opleiding op stella? 6 september is toch ook die info dag van de bank en het passen van het uniform? of heb ik dat fout. Een man van Stella vertelde mij dit namelijk en zei dat hij iedereen en email had gestuurd, maar ik had niks ontvangen dus ik twijfel toch een beetje.
 
mattie zei:
Alle tests worden gewoon in dat centrum afgenomen. Ze kunnen voor alles ook gelijk de uitslag zeggen. Alleen het bloed en urine onderzoek duurt een paar dagen. Ik werd op maandag gekeurd en kreeg op donderdag een email dat alles goed was.
Niala ik had begrepen dat jij ook in oktober start met de opleiding op stella? 6 september is toch ook die info dag van de bank en het passen van het uniform? of heb ik dat fout. Een man van Stella vertelde mij dit namelijk en zei dat hij iedereen en email had gestuurd, maar ik had niks ontvangen dus ik twijfel toch een beetje.

Ik begin inderdaad ook in Oktober bij Stella. Alleen heb ik niets gehoord over de bank info dag daar..... Hoe kom je precies aan de informatie dat dat 6 September is dan? Ik heb namelijk wel gehoord op mijn aanname gesprek dat die dag met de bank er nog is..... maar ik heb nooit gehoord wanneer.... daar zou ik nog bericht over krijgen is mij verteld.. maar ook ik heb nog niets ontvangen.
 
Ik was daar afgelopen dinsdag, omdat ik toch in deventer was om een huis te regelen. Die man van de selectie, meneer schutte geloof ik? die vertelde mij dat het woensdag 6 september om 10uur is. Hij zei dat hij maandag (28 augustus) iedereen van de oktober klas een email had gestuurd, maar ik had niks ontvangen. Ik kan mij ook niet herinneren dat ik mijn email adres heb opgegeven en dat het misschien daar aan lag.
 
Hoi,

Ik heb net even Stella gebeld.... en ik wordt vanmiddag terug gebeld....
Weet je toevallig of dit echt voor de oktober klas is? Want volgens een andere meneer die ik net aan de telefoon had.... was dit voor een andere klas?
Ik hoop eigenlijk wel dat dit zo is omdat ik dus inderdaad woensdag mijn medische keuring ook heb.
 
Ja ik weet zeker dat dit voor de oktober klas is. Dit namelijk omdat tijdens mijn aanname gesprek er werd gezegd dat de september klas over een week zo'n dag hadden. Dus de enige mogelijkheid is dan de oktoberklas omdat er volgens mij geen klas meer tussen zit. Daarnaast had ik ook meteen gevraagd wanneer de oktoberklas begint enzo, dus kan het haast niet missen. Maar laat je het antwoord van stella even weten??
 
Hoi,

Ik begin ook in oktober. Heb net zelf even gebeld en de klas begint op donderdag 19 oktober. Eerst zijn er twee introductie dagen en de lessen beginnen op de dinsdag erna.
 
PH-ETS zei:
Hoi,

Ik begin ook in oktober. Heb net zelf even gebeld en de klas begint op donderdag 19 oktober. Eerst zijn er twee introductie dagen en de lessen beginnen op de dinsdag erna.

Okay, ik ga ze zo nog een keer bellen om het ook even te vragen. Die introductiedagen zijn die gewoon van 9 tot 5 elke dag ofzo? Of is het de bedoeling dat je daar ook blijft slapen? Of weet je dit niet? Is het ook zo dat we daar nog (schriftelijk) bericht over krijgen?
 
Ik heb zojuist een email ontvangen van Henk Schutte. Er staat in dat 6 september is ingeroosterd voor de laatkomers van de septemberklas, maar als je op die dag kunt (van de oktoberklas) ben je ook welkom. De introductie dagen zijn van 10 tot 4. Ik denk dat je gewoon zelf een slaapplek moet hebben, al staat er wel op het programma huisvesting. Maar ik heb zelf al een huisje gevonden in Deventer, dus ik weet het verder niet. Maar ik neem aan dat jullie die email ook wel ontvangen hebben? PM anders maar even, dan fwd ik hem wel
 
mattie zei:
Ik heb zojuist een email ontvangen van Henk Schutte. Er staat in dat 6 september is ingeroosterd voor de laatkomers van de septemberklas, maar als je op die dag kunt (van de oktoberklas) ben je ook welkom. De introductie dagen zijn van 10 tot 4. Ik denk dat je gewoon zelf een slaapplek moet hebben, al staat er wel op het programma huisvesting. Maar ik heb zelf al een huisje gevonden in Deventer, dus ik weet het verder niet. Maar ik neem aan dat jullie die email ook wel ontvangen hebben? PM anders maar even, dan fwd ik hem wel

Hoi... Die zelfde e-mail heb ik vandaag ook ontvangen. Het klopt inderdaad dat 6 september niet speciaal voor de oktober klas is. Dus ik kan gewoon naar de medische keuring zonder nu al iets te missen ;) Bedankt voor je mailtje :) Maar forwarden is dus niet nodig.. maar toch bedankt! :)
 
Jeeeej, ik ben door de laatste fasen heengekomen en mag bij SAA al gaan beginnen.

Ik start ook in de oktoberklas en heb deze woensdag (6 september) inderdaad het verhaal met de bank en uniform passen. Was volgens hun voor de laatkomers.
 
PH-WIL zei:
Jeeeej, ik ben door de laatste fasen heengekomen en mag bij SAA al gaan beginnen.

Ik start ook in de oktoberklas en heb deze woensdag (6 september) inderdaad het verhaal met de bank en uniform passen. Was volgens hun voor de laatkomers.

Mooi man! Gefeliciteerd! :) Dan worden we hoogst waarschijnlijk klasgenoten ;) Tenzij ik morgen de medische keuring niet goed doorsta.
Ben jij ook al medisch gekeurd? En zo ja, waar heb je dit laten doen?
Ik hoor het wel en nogmaals gefeliciteerd met het behalen van de laatste fase!
 
Terug
Bovenaan