Stella en Lufthansa

Status
Niet open voor verdere reacties.
heeeeeel erg off topic

heeeeeel erg off topic

Flick"In ze mornink ve vill gazzer twenty peasants in ze taun-sqvare and zey vill be shot!"
Cafe Rene bezoekerd : " Demn Zjermon , ai spiet on juu "
Flick : " Very vell zen , forty peasants."

(Ik kan het soms ook niet laten om me in de UK af en toe aan te melden met "good moaning")

Dit kennen ze dus in Duitsland allemaal nie....Rudi Carrell dan wel:passed:

en die!!!!!!!!zijn alleen voor!!!!als je heel!!!hard !!!!!typt!!!!!!
 
@MG
Maar helaas is dan ook iedereen het eens dat er altijd dezelfde mensen hier negatief reageren. En daardoor de moeite niet meer nemen!!! Daardoor komt de objectiviteit in gevaar! Ik vind dat erg jammer voor de wannabees!!!

En wees AUB wat milder met al uw Airwork vriendjes.... Misschien komen er dan ook positieve berichten. Het is namelijk een feit dat het beter gaat in de luchtvaart!! U heeft toch ook weer een nieuwe baan!!

@Strut:
Ten eerste: ik en al mijn airwork vriendjes??? Wat een denigrerend toontje.
Ik maak al mijn commentaar zelf en voor eigen verantwoording en heb daar geen "vriendjes" voor nodig.

Ten tweede: IEDEREEN is het met u eens dat er altijd dezelfde mensen negatief reageren??? Wat een luxe positie om in te verkeren! Ik hoop niet dat ik tot die schare mensen wordt gerekend, want ik hoop dat ik af en toe ook iets postiefs kan bijdragen aan dit forum. Mocht dit niet zo zijn, hoor ik het graag, want ik sta open voor kritiek, i.t.t. sommigen op dit forum.

Ten derde bent u niet de eerste die mij er op wijst dat ik een nieuwe of goede baan heb en daarmee impliceert dat ik geen kritiek mag leveren op een instantie als stella die mij een oor heeft aangenaaid.
Ik snap die redenatie niet zo, maar laat dat graag uitleggen.

Ik kan uit eerste hand vertellen hoe het management van stella haar personeel en studenten behandeld en dat is "niet geheel positief".

Wie dat niet wil horen kan waarschijnlijk aan Diana vragen om mij op zijn/haar ignore list te zetten. Tot die tijd, kunt u mij gewoon zelf negeren en doorzappen.

Ik zet vraagtekens bij de goede bedoelingen van het management van stella en het in mijn ogen verzieken van de arbeidmarkt, het breken van beloftes en het misleiden van jonge, hardwerkende vliegers, die over een tijdje de markt komen overspoelen. Ik hoop dat ik inderdaad ontmaskerd ga worden als een cynische zeur die ongelijk heeft gekregen, want dat betekent dat mijn eigen arbeidvoorwaarden niet te lijden hebben gehad onder de stortvloed.
De aap is uit de mouw: het is allemaal eigenbelang! Ik zou manager kunnen worden!

De zon schijnt weer, dus plukkerdeplukpluk. (Overigens het beste advies van Strut tot nu toe).
 
Laatst bewerkt:
Voordat iedereen me op de nek springt: ik heb niets tegen Stella als school, maar zet wel vraagtekens bij o.a.:
1. prachtige berichten in diverse media
2. recente groei van de school
3. haalbaarheid van punt 2.

Omdat moddergooien zo eenvoudig is, wil ik u allen tracteren op een simpele berekening. (ben blont, dus kan er naast zitten...;)) met bronvermelding, kunt u het allen controleren en dan voornamelijk de aspirant vliegers, want zeg nu zelf, diegenen die al vliegen spreken uit ervaring, diegenen die willen vliegen kijken door een bril, al dan niet roze gekleurd.

Uitgaande van ca 150 leerlingen die op jaarbasis in het praktijkgedeelte aankomen (na het volbrengen van de theorie) dienen deze vlieguren te maken. JAR-FCL zegt 150 uur. (+ of - een beetje) Ik ken de Stella syllabus niet, maar schat ca. 20 - 30 uur multi actueel.

Stella bezit volgens het luchtvaartregister (openbaar op http://www.newfoundland.nl) 16 vliegtuigen, waarvan 3 multi's (zoekend op Stella kom je de Citation van de directeur ook tegen, maar die wordt niet voor de school gebruikt. Uiteraard kunnen er andere toestellen worden ingehuurd.

150 leerlingen x 150 vlieguren = 22.500 vlieguren op jaarbasis.

als elk vliegtuig (16) nu eens 5 uur per dag vliegt, 5 dagen in de week en 50 weken per jaar kom je uit op 20.000 uur beschikbaarheid...

Hier zit het eerste barstje...maar: elk vliegtuig moet elke 50 uur een inspectie, duurt ca. een dag. Niet elke dag kun je vliegen vanwege het weer, soms komt de beschikbaarheid in het gedrang wegens uitvallen instructeur / leerling door ziekte...en zo valt er nog wel wat te verzinnen.

Nieuw rekensommetje: elke leerling zal ca. 20 uur multi gaan vliegen. Daar hebben ze er drie van dus: 150 leerlingen x 20 uur is 3000 vlieguren

3000/3/50 is 20 vlieguren per toestel per week, uitgaande van 50 weken. Ook hier heb je weer het probleem van onderhoud etc. Het rooster van Stella Groningen (daar waar multi wordt gevlogen) staat online, dus u kunt alleen meekijken:
http://www.luchtvaartschoool.com/rooster/ehgg.xls

De praktijkplanning van Teuge kunt u ook allen online bekijken: http://www.luchtvaartschool.com/rooster/ehte.xls

Samengevat:

* 150 leerlingen --> 150 x 150 uur --> 22.500 uur
* 22.500 uur = 450 x een 50-uurs inspectie
* gem. per vliegtuig, uitgaande van 16st. --> 1406 uur = 28 x 50-uurs inspectie
* 250 werkdagen - 28 inspectiedagen --> 6,3 vlieguur per dag (weekend niet meegerekend, maar ook geen regendagcompensatie...)

U wilt naar Stella, want het is zo'n grote school? Think twice!

Uiteraard is bovenstaande heel zwart/wit, maar groot worden gaat gepaard met groeipijntjes. Komt er vertraging in de opleiding, dan kun je ook pas later beginnen met aflossen en de rentemeter tikt door, maar aan die berekening waag ik mij niet meer.

Vliegplannetje gaat nu de avond plukken;)
 
@Deverwey
het was niet alleen de multi-uren ennuh, we hadden het niet over de puntjes op de i. Oh ja, ik ging uit van 150 leerlingen bij die urenberekening, geen 500, sorry...maar ja, ik hoef dan ook geen school meer te verdedigen.

Een ieder is vrij om te kiezen voor een bepaalde school, maar dan wel op basis van een eerlijk verhaal. Waar ik (en misschien een aantal anderen, maar daar ga ik niet over) over val, is dat Stella wel optimaal leerlingen naar binnen praat, maar de uitvoer hoogstwaarschijnlijk ergens spaak gaat lopen. Misschien (nog) niet in Beek omdat ze daar net zijn begonnen, maar af en toe spreek ik mensen die nu al af en toe niet erg opschieten met vliegen bij Stella en dat zet je toch aan het denken, mij in ieder geval wel.

Ik hoop van harte dat alle Stella leerlingen straks snel door het opleiding heen lopen en een baan gaan vinden anders gaan mijn aandelen ABN nog verder naar beneden:grijns:

Huiswerk is voor watjes, studeren voor pro's en luchtvaart voor als je echt niets meer kunt, vandaar.

Ik ga nu echt maffen.:dozey:
 
Vliegplannetje : beter je huiswerk doen, in beek vliegen ze ook multi..hebben ze er ook staan...daar gaat je gehele verhaal dus

Inderdaad, dat hele verhaal van die 150 personen die 150 uur moeten vliegen klopt dan ook niet meer.
Ik heb niets, maar dan ook echt niets tegen Stella.
Ik heb wel iets tegen scholen die onzin verkopen, ze zullen allemaal wel alles wat rooskleuriger maken, alleen de een wat meer dan de ander. (Overigens zeg ik niet dat Stella onzin verkoopt, maar ik ga denk ik wel SAA & CLH e-mailen want ik wil nou wel eens zélf horen wat er klopt en wat niet.)

Heb die PH-JBJ hier trouwens een keer een week gezien verder nooit, vliegt ze hier nog wel?
 
Laatst bewerkt:
Nou ben ik nummer zoveel die gaat zeggen dat ik niks tegen Stella heb. Ik denk alleen dat de berekening van Vliegplannetje boekdelen spreekt.
Daar komt nog eens bij dat het forum vol zit met vliegers die ooit eens een school binnen kwamen met gouden bergen en eruit gingen met bergen st*nt.
Waarschuwingen zijn dus niet om per definitie een school de grond in te trappen, maar echt om te waarschuwen. We zijn er allemaal geweest. Open dagen van vliegscholen, na een paar uur loop je de deur uit met rode wangetjes, een dikke grijns op je mond en een hoofd vol mooie praatjes.

Ik hoop persoonlijk niet dat Stella voor de 500 personen per jaar gaat. Ik denk dat dit de markt niet ten goede zou komen. Maar ik hoop wel van ganse harte dat iedereen die de opleiding bij Stella doet, een goede opleiding krijgt én er een baan aan over houdt.

Zo... Beer gaat nu ook wat plukken, maar ik weet alleen nog niet wat. ;)
 
Ik denk dat vliegplannetje aardig in de buurt komt met z'n berekening.

Ik ken ook genoeg mensen bij Stella die al veel meer dan 2 jaar bezig zijn. De NLS doet er dacht ik 14 maanden over? (Ok die zitten in Portugal maartoch).

Je zou zeggen dat ze met zoveel studenten wel wat geld hebben om kisten aan te schaffen, maar dan zit je natuurlijk weer met een tekort aan instructeurs.

Ik hoop ook echt dat iedereen een baan vind maar vind 500 man abnormaal!
 
Vliegplannetje : beter je huiswerk doen, in beek vliegen ze ook multi..hebben ze er ook staan...daar gaat je gehele verhaal dus


Hmm, volgens mij mag jij beter je huiswerk doen, want stella vliegt momenteel zeer zeker geen multi op beek... (of je moet 2 x 172 tot multi rekenen... :grijns:)

Denk dat deze berekening zeker wel een goed beeld geeft... met als kant-tekening dat Stella volgens mij ook een aantal kistjes leent/huurt...
 
heb jij na zoveel maanden nog geen baan moet stella een baan voor jou regelen,
dit i.v.m de abn amro bank die ook geld wilt zien ;)

DAT zou de perfecte baangarantie zijn. Daarbij nog een vraagje: heeft de directeur ook een handtekening onder jou leningscontract gezet van de bank? hahaha wel een béétje naief......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan