solliciteren Ryanair / sim assessment

jester

New member
Wie heeft er recent een interview en sim assessment gehad bij Ryanair (CAE). Ik weet dat de sim meestal een SID Leeds dep is, en daarnaast EFATO, single engine ILS, wat airwork. Maar ik wil met name weten wat voor een soort vragen stellen ze. Doen ze dit voor de sim sessie en/of tijdens? Zijn het met name technische vragen etc. Kan iemand mij met deze info helpen.

groeten

Jester
 
Bij mij waren het voornamelijk vragen over de 737. Hydraulics, Pressurization., wat QRH memory items etc. Ze vragen hoofdzakelijk dingen over je current airtype. Verder kun je een jeppesen approach kaartje verwachten waar ze wat vragen over stellen of ze willen een briefing van je horen. Dit alles na de sim.sessie. Sim.sessie zelf is op een -200. Hou daar rekening mee (analoge ADI & HSI met een fietslampje erboven). 'S middags dan nog een interview met iemand van ryanair, and thats it. Binnen 2 dgn heb je vervolgens de uitslag. Al met al zeer goed te doen.

Succes!
 
Bedankt voor de info en snelle reactie Primer. had jij al een type rating op de 737 op moment van interview daar? Ik ben ab-intio (net school verlater). Zal dus goed ik de boeken duiken over de 737 en de CBT nog een keer goed doornemen.

groeten

Jester
 
Zal dus goed ik de boeken duiken over de 737 en de CBT nog een keer goed doornemen.

Niet nodig als je nog geen TR hebt. Dus als je nu MEP hebt dan zullen ze daar wellicht wat over vragen of m.s. wat ATPL theorie maar dat durf ik niet te zeggen. Ja, ik was al rated.
 
maar als je laat zien dat je al een hoop van de 737 weet kan je daar wel je voordeel mee doen denk ik en dat je in een "oude" 737 je assesment gaat doen lijkt me voor ab-initio's alleen maar voordelig aangezien je voor je mep waarschijnlijk niet je examen in een glass cockpit heb gedaan :D
 
hmzz dan ga je toch wel eens wat dieper nadenken:1855:

is het echt zo slecht bij ryanair
 
Hmm als dat allemaal klopt wat er staat dan is het niet best bij Ryanair. Zijn er airworkers die momenteel werkzaam zijn bij RyanAir en/of net de type rating hebben gedaan. Hoeveel van dit zijn jullie tegen gekomen bij Ryanair wat in dit document wordt beschreven. groeten

Jester
 
Jester,

Verwacht daarop geen of ontwijkende antwoorden. Ik werk zelf niet bij genoemde maatschappij maar heb wel contacten. In 't bedrijf heerst een angstcultuur. Niet boven 't maaiveld uitsteken want dan komt je baantje in gevaar. Iedereen die er werkt ziet 't als een tijdelijk contract. Er zijn geen "carriere-" vliegers binnen "LiarAir". Lekker uren vergaren en dan maar hopen dat je terecht kan bij een "echte" luchtvaartmaatschappij met bijbehorende levens standaard.

... en niet door hebben dat tegen die tijd ook bij die maatschappijen "LiarAir-" praktijken zijn binnen geslopen. KLeM, Luftwaffe en Big Airways kunnen geld besparen door dubieuze praktijken toe te passen. "LiarAir komt ermee weg.. waarom wij niet?". Begrijpelijk maar erg kortzichtig van die vliegers.
 
Er komt inderdaad weinig reactie op van mensen die het zouden moeten kunnen weten. Is het dan al zo erg bij Ryanair dat ze vanuit het management het nederlandse Airwork forum volgen?
 
Niet naar de Meester luisteren, hij heeft al vaker negatieve dingen over Ryanair gepost die niet waar zijn. Ik neem aan dat hij is afgewezen. De eisen zijn vrij hoog.

Ryanair is een fantastisch bedrijf om voor te werken. De meeste mensen hebben het erg naar hun zin. Ik ben onlangs uitgenodigd voor de KLM selectie en heb daar vriendelijk voor bedankt. Veel van mijn Nederlandse collega's hebben hetzelfde gedaan. Ik blijf liever hier en de meeste van mijn collega's denken er net zo over. Ryanair is ook wel degelijk een carriere airline.

We krijgen binnenkort een rooster van 5 op 4 af. (voor contracters is het al 5 op 5 af). Het rooster is stabiel, ik weet wat ik met kerst doe en volgend jaar op mijn verjaardag.

Een geweldig salaris, een behoorlijk goed pensioen en brevet verlies verzekering. Je maakt snel carriere en hebt de keuze uit een hoop landen om te gaan wonen. Moderne kisten, niet ouder dan vijf jaar en binnenkort de electronic flightbag. We krijgen er de komende vijf jaar 200 kisten bij en zoeken dus heel veel vliegers. Solliciteren dus.

Natuurlijk zijn er ook minder leuke dingen, zoals overal, maar het bedrijf is hard aan het werk om het iedereen naar z'n zin te maken. Dat moet ook wel anders vinden we de 1500 extra piloten die we in de komende 3 jaar nodig hebben niet.

Oh ja, en een angstcultuur is echt waanzin. Iedereen kan alles zeggen wat hij wil. In welk ander bedrijf doe je een biertje met de CEO en vertel je hem wat je er van vindt?

Ik denk dat er meer mensen van de KLM overstappen naar Ryanair, dan omgekeerd.

Ook komen er mensen van Emirates, Virgin, BA, Martinair etc. Dat heeft een reden lijkt me.

In mijn optiek is Ryanair momenteel een van de beste bedrijven om voor te werken in Europa.
 
Laatst bewerkt:
ik had ook al gehoord dat al die negatieve uitingen naar ryanair een beetje overdreven waren. was ook niet van plan om daar mijn oordeel mee te vormen.

plus je hebt als ab initio nou eenmaal weinig te zeggen tot op heden. dus ik ga mijn briefje richting ryanair zeker op de bus doen :P
 
Ik vind dat jij het allemaal wel heel positief beschrijft hoor overload.

Een biertje doen met de CEO. Lijkt me niet. Ik denk dat als MOL de bridge inloopt, hij aangevlogen wordt van alle kanten. Maar goed. De wonderen zijn de wereld nog niet uit kennelijk.

Groeten van een ex-collega
 
MOL kwam vroeger regelmatig naar STN. (Hij is inmiddels al een tijdje niet meer geweest). Ik heb een biertje met hem gedaan in het Hilton en je kan alles tegen hem zeggen. Hij heeft ook geen hekel aan piloten zoals sommigen denken. hij vindt alleen dat het oneerlijk is om de piloten binnen het bedrijf een speciale behandeling te geven. Ik ben het vaak niet met hem eens, maar heb niets tegen hem persoonlijk.
Verder geef ik toe dat ik het als captain beter voor elkaar heb dan toen ik nog FO was. Maar dat ben je natuurlijk niet zo lang bij Ryan.
Enfin, ieder het zijne.
Alles goed verder?
 
Ik heb ook wel 's een biertje met MOL gedaan.

Wat hij van mij dacht, ik ben een aardige kloo tzak. Pardon ??

Ja, ik vind je aardige gozer, maar je bent veel te duur. Je bent ondergeschoold en overbetaald. Jullie zijn een doorn in m'n oog. Maar,.....zonder jullie gaat er geen bak de lucht in en daarom zijn jullie er. bla bla bla

Alles wel in een een gezellige (ierse) sfeer. Als je daar het "kameleon effect" even toe past, heb je een prima avond.

Over Ryanair, sinds kort mijn ex werkgever, blijf ik positief ! Overload noemde al een aantal punten.

Dat ik er weg ben gegaan was een persoonlijke keuze, maar ik kan inderdaad eenieder aanraden een poging te wagen.

Het is hard werken, maar dat weet je voordat je er begint. Daar staat tegenover dat je een stabiel rooster hebt en na een tijdje mega veel pieken mee naar huis neemt.
 
Oorspronkelijk gepost door De Meester
J Lekker uren vergaren en dan maar hopen dat je terecht kan bij een "echte" luchtvaartmaatschappij met bijbehorende levens standaard.

Deze "in jouw ogen" niet echte luchtvaartmaatschappij haalt jouw (en ook mijn) "echte" luchtvaartmaatschappij binnen een paar jaar op alle vlakken in ; beurswaarde, pax aantallen, salariëring etc.

Wanneer ben je een "echte" luchtvaartmaatschappij ?

En over die levens standaard zou ik me niet zo'n zorgen maken......Op de Ryanair parkeerplaats staan op 50 m2 meer porches dan op P30 en P40 bij elkaar !!! Over onroerend goed nog maar niet te beginnen.

Ltr
 
Tsja het is allemaal leuk en aardig, maar als je net van school komt en je kunt bij FR aan de slag, moet je dit natuurlijk gelijk doen! lijkt me logisch.

Als je met 3000 uur komt aankakken en je hebt wat keuzes, dan ga je pas kritisch kijken.

Hey bounty, al een startdatum gekrgen? succes bij je 'echte' maatschappij ;). Vrouwtje zal wel blij zijn! En dat allemaal zonder KLS achtergrond, als dat maar goed gaat!

Ik stuur je binnenkort wel een foto met bier in mn handen vanaf HK :grijns:

FD
 
Terug
Bovenaan