Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je een 172 met een motorconversie overweegt kijk ook eens naar de 172 VP conversie... dat is een 172 met een O360 en constant speed prop. Op Midden-Zeeland staat een 172VP, de PH-LIN, misschien een bekijkje en een proefvlucht waard, als je toch op EHMZ bent.Voorkeur lijkt nu (momentopname) uit te gaan naar een C172S waarvan de motor bijna op is en daarop een dieselconversie te laten uitvoeren. Voordeel van de C172S is dat hij (ten opzichte van de eerdere Cessna's) meer nuttig laadvermogen heeft (en dat het relatief jonge kisten zijn, max. 10 jaar oud). Binnenkort gaan we naar Vliegwerk Holland om eens in een demo C172S met dieselconversie te proefvliegen.
One step at a time! :rt:
Als je een 172 met een motorconversie overweegt kijk ook eens naar de 172 VP conversie... dat is een 172 met een O360 en constant speed prop. Op Midden-Zeeland staat een 172VP, de PH-LIN, misschien een bekijkje en een proefvlucht waard, als je toch op EHMZ bent.
Hallo,
Samen met een collega vlieg ik al jaren als hobby, voornamelijk op de Cessna 172. De kosten weerhouden ons ervan veel uren in Nederland / Europa te maken, dus meestal wijken we uit naar de Verenigde Staten. Co-sharing (het met meer personen bezitten van een vliegtuig) lijkt een mooie gelegenheid om de kosten omlaag te brengen (vergelijkbaar of zelfs lager als vliegen in de VS), maar hier hebben wij nooit echt werk van gemaakt. In Lelystad zijn diverse co-sharing stichtingen (b.v. www.diamondflyers.nl of www.piperpilots.nl), helaas zijn we dit soort stichtingen niet in het zuiden van het land (Brabant) tegengekomen (en is Lelystad net te ver weg om "handig" te zijn).
Afgelopen week zijn wij een mooie goed onderhouden C172 tegen het lijf gelopen, wat bij ons de vraag deed opkomen of er belangstelling zou zijn (stel met 10 deelnemers) om een stichting op te richten voor de aanschaf van deze C172. De kosten voor 1 uur vliegen per maand zijn gelijk aan 1 uur huren bij een vliegschool of vliegverhuurbedrijf. En ieder uur meer is ca. de helft. Daarnaast vlieg je dan in je eigen vliegtuig met auto-pilot, moving map GPS, etc. Ook een keer het vliegtuig voor een week meenemen naar Zuid Frankrijk is dan geen enkel probleem.
Mocht je geinteresseerd zijn, neem dan s.v.p. contact met ons op. Bij voldoende animo willen we serieus gaan kijken naar de mogelijkheden van co-sharing.
Daarnaast zijn we erg geinteresseerd in ervaringen die jullie met co-sharing hebben. Ooit last gehad daarbij van grote meningsverschillen? Tips? Aanraders?
Ook als jullie informatie hebben over bestaande co-shares van vliegtuigen in Brabant houden wij ons aanbevolen!