Hallo, Tampie. Ik ben het niet helemaal met hector eens maar een punt heeft ie wel volgens mij.
Aan zijn aantal uren te zien denk ik dus ook dat ie misschien wel een betere kijk heeft op de realiteit en niet op wat door scholen wordt beweerd. Tuurlijk is het zo dat er van sommige scholen mensen naar bepaalde maatschappijen konden doorstromen, maar als ik nu bv de nls bekijk, dan moet ik zeggen dat 2010 in geen enkel opzicht meer overeenkomt met bv 1990. Tot midden jaren 90 konden mensen van de nls bijna automatisch naar de klm, klc of transavia. Nu mag je ueberhaupt blij zijn als je na betaling van 25000 euro bij ryanair mag beginnen (via cea) terwijl de opleidingskosten tov midden jaren 90 vrijwel zijn verdubbeld!!! En overigens beginnen er bij ryanair net zoveel mensen die van andere opleidingen komen als van de nls. Dus dat de nls hun speciale lijntje heeft is ook niet helemaal waar. Dan heeft iedere school wel "speciale lijntjes". Tuurlijk is de lijn kls-klm duidelijk net als lft-lufthansa, maar ook die kls-lijn is nu geen fractie meer als toen ie was ten tijde van de rls of beginjaren kls.
Dat lufthansa nu misschien mensen van de kls op neemt in het file is goed, en in de jaren 2000 en 2001 zijn er idd ook veel mensen direct van de kls bij lh aangenomen. Er zijn er alleen minstens net zoveel die via de vrije markt (alle andere vliegscholen) bij cityline zijn begonnen en via cityline naar de lufthansa mainline zijn doorgestroomd. Ook zijn er mensen die van de vrije markt nu bij BA vliegen en klsers die al jaren werkeloos thuis zitten. Wat is wijsheid?
Hector, volgens mij kunnen leerlingen wel degelijk goede keuzes maken in hun opleiding. Lufthansaschool en cadetships zijn volgens mij momenteel de beste en "veiligste" opties.
Cheers!