Senioriteitslijst KLM

Vraag maar eens aan de kls, epst,nls afgestudeerden afgelopen jaar waar ze dankzij hun vliegschool aan het werk zijn geraakt!

Als er nergens wordt aangenomen, dan kan zelfs de beste vliegschool z'n mensen niet kwijt. Dat kan je ze niet kwalijk nemen. Dan ben je indd op jezelf gewezen en moet je een backup hebben.

Maarrrrr, er is een vliegschool in Nederland die afgelopen jaar 10 man bij Jetairfly heeft geplaatst, die 4 man bij Arkefly heeft geplaatst, waarvan de studenten naar de KLM gaan als ze weer aannemen, waarbij je bij Transavia kunt solliciteren, en waarbij (recentelijk vernomen) je voorgetrokken wordt in de selectie bij Lufthansa en dochters.....

Zou je dan kiezen voor een AIS (zie andere thread), of toch voor een school die in Eelde zit en met blauwe lesvliegtuigen rondvliegt......
 
daar ben ik heel nieuwsgierig naar , kan je daar iets meer over zeggen?

KLS-ers mogen zich kenbaar maken via www.lufthansa-pilot.de (apart 'vinkje' voor KLS-ers op de website). Vervolgens worden ze meegenomen in de procedures voor Lufthansa, Lufthansa Cityline, Germanwings en Lufthansa Italia. Lufti heeft zelf ook nog scholen die voorgaan, maar gezien de prognoses worden de KLS-ers meegenomen zoals dat in het verleden ook gebeurd is.

Pas afgelopen week bekend gemaakt, dus begrijpelijkerwijs nog geen resultaten van studenten..... Ook niet bekend hoe het praktisch gaat lopen zolang Lufti zelf ook nog vliegscholen heeft met overschotten....
 
Maarrrrr, er is een vliegschool in Nederland die afgelopen jaar 10 man bij Jetairfly heeft geplaatst, die 4 man bij Arkefly heeft geplaatst, waarvan de studenten naar de KLM gaan als ze weer aannemen, waarbij je bij Transavia kunt solliciteren

Er zijn van iedere school wel wat mensen die ergens worden aangenomen. Overigens maak je zelf al kenbaar dat "als ze weer aannemen" mensen van deze school hier kunnen solliciteren. Vraag is hoe lang dat gaat duren.
Wat ik al eerder zei is dat je de selektie zelf moet doen! Er is niemand die voor jou zomaar voor een baan zorgt, daar zorgt een school niet voor! In 95% van de gevallen moet je als leerling je sollicitatie gewoon zelf regelen en heeft de school er geen hol mee te maken!

Een waarbij (recentelijk vernomen) je voorgetrokken wordt in de selectie bij Lufthansa en dochters.....

en vervolgens:

dus begrijpelijkerwijs nog geen resultaten van studenten..... Ook niet bekend hoe het praktisch gaat lopen zolang Lufti zelf ook nog vliegscholen heeft met overschotten....

Volgens mij spreek je jezelf hier redelijk tegen......maw..in deze tijd maakt het geen moer uit waar jeje opleiding hebt gevolgd! En nogmaals, dvdtorres denkt echt dat ie dmv een schoolkeuze een baan krijgt...nou, dat zal hem tegenvallen.
 
Volgens mij spreek je jezelf hier redelijk tegen......maw..in deze tijd maakt het geen moer uit waar jeje opleiding hebt gevolgd! En nogmaals, dvdtorres denkt echt dat ie dmv een schoolkeuze een baan krijgt...nou, dat zal hem tegenvallen.

Lijkt wel alsof je je frustratie ergens kwijt moet...

Voorheen (en nu nog steeds) liggen er via bepaalde vliegscholen 'lijntjes' naar maatschappijen. Was vroeger al zo, tegenwoordig nog steeds, en vast ook nog in de toekomst.

Dus via NLS (CAE) heb je voordeel op de maatschappijen die connecties met CAE onderhouden (TR's). Via de KLS voordeel op doorstroming naar de KLM, en via EPST naar de Britse markt. Met jouw uren zul je toch wel enigszins inzicht moeten hebben in de arbeidsmarkt....?

Tuurlijk moet je zelf je eigen prestatie neerzetten, maar de vooropleiding opent wel bepaalde deuren. Dvdtorres is gewoon op zoek naar de juiste deur.

En voor wat betreft Lufthansa, die constructie van KLS-ers bij Lufthansa is er in het verleden ook geweest. Met datzelfde idee is dat nu wederom opgestart, maar we zijn logischerwijs nog te vroeg om conclusies te kunnen trekken. Maar je kunt het toch met mij eens zijn dat je dergelijke contacten toch wel erg praktisch zijn..... (en via de vliegschool geregeld)
 
Hallo, Tampie. Ik ben het niet helemaal met hector eens maar een punt heeft ie wel volgens mij.
Aan zijn aantal uren te zien denk ik dus ook dat ie misschien wel een betere kijk heeft op de realiteit en niet op wat door scholen wordt beweerd. Tuurlijk is het zo dat er van sommige scholen mensen naar bepaalde maatschappijen konden doorstromen, maar als ik nu bv de nls bekijk, dan moet ik zeggen dat 2010 in geen enkel opzicht meer overeenkomt met bv 1990. Tot midden jaren 90 konden mensen van de nls bijna automatisch naar de klm, klc of transavia. Nu mag je ueberhaupt blij zijn als je na betaling van 25000 euro bij ryanair mag beginnen (via cea) terwijl de opleidingskosten tov midden jaren 90 vrijwel zijn verdubbeld!!! En overigens beginnen er bij ryanair net zoveel mensen die van andere opleidingen komen als van de nls. Dus dat de nls hun speciale lijntje heeft is ook niet helemaal waar. Dan heeft iedere school wel "speciale lijntjes". Tuurlijk is de lijn kls-klm duidelijk net als lft-lufthansa, maar ook die kls-lijn is nu geen fractie meer als toen ie was ten tijde van de rls of beginjaren kls.
Dat lufthansa nu misschien mensen van de kls op neemt in het file is goed, en in de jaren 2000 en 2001 zijn er idd ook veel mensen direct van de kls bij lh aangenomen. Er zijn er alleen minstens net zoveel die via de vrije markt (alle andere vliegscholen) bij cityline zijn begonnen en via cityline naar de lufthansa mainline zijn doorgestroomd. Ook zijn er mensen die van de vrije markt nu bij BA vliegen en klsers die al jaren werkeloos thuis zitten. Wat is wijsheid?
Hector, volgens mij kunnen leerlingen wel degelijk goede keuzes maken in hun opleiding. Lufthansaschool en cadetships zijn volgens mij momenteel de beste en "veiligste" opties.

Cheers!
 
Terug
Bovenaan