Selectie Ryanair

ff als tip:

Pilot Recruitment Information Days
7th and 8th October

Arabella Sheraton Hotel – Dusseldorf International Airport

With over 100 Boeing 737’s and 30 new aircraft arriving in the next 12 months we are now inviting applications for Captains for positions at a number of our 17 bases throughout Europe.

For Captains there are a limited number of places left on courses in March and April for vacancies at Bremen, Frankfurt-Hahn and Barcelona Girona. There are immediate vacancies at Dublin and Liverpool.

First Officer training courses for 2006 are now fully subscribed. The next training courses for First Officers will commence in April 2007. There are limited places for 737 rated First Officers on courses from April 2007 onwards for various bases throughout Europe.

We will be holding Pilot Recruitment Days in Dusseldorf on the 7th and 8th of October in the Arabella Sheraton Hotel, Dusseldorf International Airport. This is an excellent opportunity for pilots (minimum of 1,500 hours on JAR25 aircraft) to speak directly to Ryanair's pilot recruitment representatives. We will also be running a limited number of interview assessments for 737 rated pilots on both days. If you are interested in attending an assessment please forward your CV to [email protected].

This is a fantastic chance to get all the information you need to know about working for Europe's largest low fares airline. You will be able to find out all the details of our excellent roster pattern, outstanding pay package, available bases etc. We'll answer any questions you have so why don't you come along and get the facts for yourself?

The information day will run from 10:00 to 14.00 on both days with presentations commencing at 10.00 and 12.00.

We will, unfortunately, not be able to accept cadet applications at the event. Cadets are invited to apply online at Ryanair.com by following the links to our training schools, CAE and SAS.
 
spank301 zei:
@FD, nope het wordt nog 6 maandjes wachten. Ik moest de sim in met een franstalige belg en de MCC ging daardoor een beetje het raam uit! Het vliegen van sim op zich was geen probleem, vloog als een scheermes. Interview was ook geen proleem al was ik daar het meest gespannen voor. Helaas dus en over 6 maanden met Cow op herhaling....

@FL410, het interview ligt aan je achtergrond. Als 737 rated bent wordt je daar over doorgezaagd. Zoniet dan gaan ze in op Meteo en Jeppesen plates, zoals bij mij. Voor in de sim...... MCC MCC MCC!!!!! Suc6!!

ook enig idee wat voor soort vragen over 73?
daar gaat het me vooral om natuurlijk :grijns:
 
hoi,

ik heb vandaag ook foon gekregen voor een assesment. Maar ik twijfel een beetje. Ik heb gehoord dat de rating ongeveer 28.000eur ncl btw zou zijn. Deze som heb ik gelukkig nog net. Nu is mijn vraag: als ik word aangenomen kom ik dan met een ryanair salaris toe om te overleven, want ik heb daar al de gekste verhalen over gehoord en ik wil me niet in een avontuur storten.

Wie weet daar meer van???

thx
 
Na ongeveer 6 maanden ga je genoeg verdienen waar je van rond kan komen en waar je je vaste lasten van kan betalen. Tot die tijd heb je zul je reserves moeten hebben voor hotel-, reiskosten etc. Ga er maar van uit dat je totaal 40.000 EUR (incl rating) nodig moet hebben. Je zult anders niet de eerste zijn die een paar dagen in zijn auto voor het vliegveld moet overnachten..

succes ermee
 
Zijn er momenteel Airworkers die net in de type Rating zitten bij Ryan Air of hier net mee klaar zijn? Hoe bevalt dit? Ik lees op Pprune verhalen dat sommige 6 maanden moeten wachten op hun line training. Is dit bij jullie ook het geval. Ik ben zeer benieuwd hierna, ik heb zelf binnenkort de sim check op East Midlands. Ik hoop dat een van jullie mij dit kan vertellen. Bedankt

groeten

THud
 
Iemand die mij misschien kan vertellen hoe je het beste naar East Midlands kan komen vanuit Nederland? Wordt niet direct op gevlogen vanuit AMS meen ik? Iemand met tips/suggesties, tevens voor hotels...
 
BMI baby vliegt op EHAM rechtstreeks vanaf East midlands! hotel zou ik Holliday inn EXPRESS pakken dit is op het vliegveld en een nieuw hotel (lowcost versie van Holliday inn)
 
Terug
Bovenaan